Lettertype ondertiteling tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke lettertype gebruikt men bij de ondertiteling op tv van programma's op ned1, ned2, ned3, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Oof.. zal wel een speciale zijn.. maar lijkt me een beetje een condensed schreefloos typetje. Als je de arial bold-condensed probeerd.. lijkt dat niet een beetje?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 18:47 schreef OzBoz het volgende:
Oof.. zal wel een speciale zijn.. maar lijkt me een beetje een condensed schreefloos typetje. Als je de arial bold-condensed probeerd.. lijkt dat niet een beetje?
Hmmm...zal eens ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dacht dat arial narrow het redelijk deed, enkel moet je de televisie effecten er nog bijmaken (door de TV-lines)

overigens sjef, als je op TV komt plaatsen zij er gewoon de ondertitels bij, je hoeft die niet zelf mee te nemen hoor ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 16 juni 2001 19:32 schreef RM-rf het volgende:
dacht dat arial narrow het redelijk deed, enkel moet je de televisie effecten er nog bijmaken (door de TV-lines)

overigens sjef, als je op TV komt plaatsen zij er gewoon de ondertitels bij, je hoeft die niet zelf mee te nemen hoor ;)
haha
"ik heb hier een flop, als jullie me niet verstaan staat daar een tekst bestandje op en [...]"

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 18:47 schreef OzBoz het volgende:
Komt in de buurt maar is het niet helemaal. Zal anders wel ff mailen naar NOB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je maandag ochtend nog geen antwoord hebt zal ik even een kennis bij een productie studio mailen (kan helaas niet eerder want er is daar niemand op zondag) , ze maken veel reclames e.d., dus zoiets zullen ze dan toch wel weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:07

Kvn

Zie je wel dat Sjef Hoelenpapers een hoax is ;) Hij gaat gewoon een televisieaflevering faken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 08:56 schreef X-Tweaker het volgende:
Hij gaat gewoon een televisieaflevering faken
Nee hoor, is voor een vakantie-filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 15:02 schreef sjef hoelenpapers het volgende:

[..]

Nee hoor, is voor een vakantie-filmpje.
offtopic: waarom je eigen vakantiefilmpjes ondertitelen als je ze toch alleen maar zelf bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 19:49 schreef BlaxLash het volgende:

[..]

offtopic: waarom je eigen vakantiefilmpjes ondertitelen als je ze toch alleen maar zelf bekijkt?
Kijk het is van een vakantie in Duitsland en er zitten nogal wat stukjes bij met de lokale inwoners daro. Leek me wel geinig ideetje.
En misschien voor de videoclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Owkey: mede-modemers even opgelet!
Zoek dekking! :P

Afbeeldingslocatie: http://demo.netvisit.nl/tweakers/ondertitels.jpg

elke zender gebruikt dus een andere ondertiteling; zonder uitzondering allemaal schreefloos en een heel "open" font: veel witruimte; veel ruimte in de opening van de letters. Helvetica; Arial; misschien 1 uit de Haettensweiler-familie.
veelal een schaduw en/of een zwarte outline; maar dat kun je zelf ook wel zien :)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op dinsdag 19 juni 2001 21:43 schreef waxle het volgende:
Owkey: mede-modemers even opgelet!
Zoek dekking! :P

[afbeelding]

elke zender gebruikt dus een andere ondertiteling; zonder uitzondering allemaal schreefloos en een heel "open" font: veel witruimte; veel ruimte in de opening van de letters. Helvetica; Arial; misschien 1 uit de Haettensweiler-familie.
veelal een schaduw en/of een zwarte outline; maar dat kun je zelf ook wel zien :)
behalve #1 is het volgens mij allemaal ongeveer zelfde hoor
als je een grote of kleine of breedbeeld-tv kan hoe de letters eruitzien beinvloeden
maar als je gewoon zorgt dat je een lettertyp wat er ongeveer uitziet zoals die van waxle (behalve #1 dus) dan komt het redelijk authentiek over
zolang je zorgt dat oa ook de zwarte outline even dik is enzo

verder hebben films vaak wel een andere ondertiteling, dus zo heeel veel maakt het niet uit als je gewoon een ander lettertyp pakt, alleen ziet het er dan minder grappig-authentiek uit
Pagina: 1