Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bron wifi signaal vinden

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 08:32

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb last van een spook wifi. Lang lang geleden heb ik eens verschillende wifi SSID's aangemaakt om onderscheid te maken tussen 2.4GHz en 5GHz. Dat werkte niet helemaal lekker en dus heb ik dat weer teruggedraaid naar een enkel SSID. Echter is er altijd iets blijven hangen. Nu was ik er klaar mee, tijd om die er uit te knikkeren.

Het SSID wat ik gebruik is 'snipperschaap'
Nu is er echter ook een 'snipperschaap 2.4GHz' aanwezig

Stekker uit router --> hij is er nog
Stekker uit modem --> hij is er nog
...wait what? 8)7
Factory reset router --> hij is er nog
Factory reset modem --> hij is er nog

...ik kan er nog naar verbinden ook, met mijn gebruikelijke passphrase. Dat ding moet dus echt wel bij mij vandaan komen, maar ik zou niet weten waar. Er zijn verder geen apparaten in huis die een wifi signaal uitzenden.

Het UPC modem ( TC7200.U) staat in bridged mode, mijn router (TP-LINK WR1043ND v1.0 met laatste firmware) handelt al het verkeer verder af. Ook op router modus geprobeerd, om te kijken of die wellicht separate wifi instellingen zou hebben.

Hoe kan dit? En hoe kom ik er af? :X

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laptopje waar je een lokaal AP op draait?
Telefoon of tablet die aan thethering doet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:44
Heb je als je je modem/router uitschakeld nog een internetverbinding via dat 'spook' ssid?
-> Zoja? Tethering via een telefoon o.i.d.
-> Nee? Kabeltjes volgen of een laptopje waar een lokaal AP op draait

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:53
Heb je soms het onderste vinkje aangezet?
Afbeeldingslocatie: http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/11061_11.jpg

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hij verbindt wel met de spook wifi, maar vervolgens geen internet. Tethering op m'n telefoon staat uit en werkt sowieso onder een heel andere naam. Alle laptops in huis staan uit.

Met WiEye op m'n telefoon rondgelopen. Het signaal is voor alle wifi wel het sterkst in de meterkast, waar modem en router staan. Hoe kan een apparaat na factory reset en zonder stroom toch een wifi signaal broadcasten?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet. Zeer brakke firmware zou na factory reset iets kunnen behouden, maar stroom eraf is stroom eraf. Als dit signaal daadwerkelijk bestaat wordt het door iets uitgezonden waar spanning wel nog op staat.

Verander voor de grap de SSID in je modem/router (na factory reset toch naar default gegaan) en kijk of deze "spookSSID" mee gaat.

Overigens, zou het niet kunnen dat een buur een repeater in heeft kunnen stellen op jouw SSID? Dat zou het zomaar kunnen verklaren. In dat geval zou ik ook een ander PSK aanraden :z

Oslik blyat! Oslik!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Als ik de huidige SSID aanpas, blijft die spook SSID gewoon wat 'ie is.

Om een repeater in te stellen moet 'ie toch eerst de PSK weten om te kunnen verbinden. Na een eerdere reset heb ik wel gezien dat QSS dan weer aan staat, wat potentieel onveilig is. Maar mijn buren zijn echt geen hackerts...

Toch zou het natuurlijk kunnen, de moeite waard om overal de stroom van af te halen en even te wachten. Wellicht is er nog ergens een spoel die spanning heeft, op basis waarvan dat signaal nog door komt... zou een rare prioriteit zijn, maar je weet 't maar nooit.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Scan met inSSIDer (de laatste gratis versie is 2.1.3.1391), dan weet je het mac adres en dus de vendor.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En dat adres kun je op http://www.macvendorlookup.com/ invullen om het merk (vendor) te achterhalen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:11

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik had zelf ook een spook wifi in huis, was mijn chromecast, inderdaad achterhaald door middel van het mac adres.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ah die mac address lookup is een goeie, had ik niet aan gedacht... dan kom ik uit op: SAMSUNG ELECTRO-MECHANICS CO.,

Goed, wat heb ik van Samsung... drie monitoren, maar tenzij ze spontaan nieuwe functionaliteit ontwikkelen, vallen die af. Zou natuurlijk nog alleen de wifi chip kunnen zijn.

TV's zijn van Sony en LG, telefoons van HTC, Apple en LG, laptops van Dell... geen Samsung te bekennen. Wat voor wifi chip gebruiken Chromecasts?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zie je het spook-SSID op alle apparaten in de lijst met beschikbare netwerken of op eentje?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Samsung verkoopt voor zover ik weet geen netwerkapparaten in nederland.
Blijven telefoon en tablets over. Of een apparaat met een mac van de samsung reeks, maar dat is niet erg logisch.

Anders even verbinden met dat netwerk en een scan doen wat er nog meer actief is op dat netwerk?

Mijn SNES verzameling!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De spook-SSID zie ik op alle apparaten. Als ik er mee verbind, ben ik de enige op dat netwerk. Gateway is dan 192.168.0.10, waar helaas geen web interface achter zit.

De chromecasts heten 'Huiskamer' en 'Slaapkamer' en zitten beide op het juiste wifi netwerk.

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

#5273 +(30077)- [X]

<erno> hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is.
Moet steeds hier aan denken Kaas :D
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat zijn wat het signaal blijft versturen.

Heeft niet een van ons een router laten staan bij de vorige lan? :+ })

Battle.net Spud#2543

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Installeer anders Google Play: Wifi Analyzer op je smartphone/tablet en zet die app op Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/bqclJIL4oQ3UB6aF0T17TzTjIjJMXF19xoLoHNDrcl8qoBjqPprYGQLG9kWj1ZEGIxY=h900
Kun je misschien wat gerichter zoeken. Die app gaat dan sneller piepen naarmate het signaal sterker wordt als je er dichterbij komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 19-04-2015 20:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Raven schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:43:
Installeer anders Google Play: Wifi Analyzer op je smartphone/tablet en zet die app op [afbeelding]
Kun je misschien wat gerichter zoeken. Die app gaat dan sneller piepen naarmate het signaal sterker wordt als je er dichterbij komt.
Dat heeft die al geprobeerd:
Kaastosti schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:25:
Hij verbindt wel met de spook wifi, maar vervolgens geen internet. Tethering op m'n telefoon staat uit en werkt sowieso onder een heel andere naam. Alle laptops in huis staan uit.

Met WiEye op m'n telefoon rondgelopen. Het signaal is voor alle wifi wel het sterkst in de meterkast, waar modem en router staan. Hoe kan een apparaat na factory reset en zonder stroom toch een wifi signaal broadcasten?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Found it!

Het signaal bleek in de huiskamer (andere kant van de muur) nog iets sterker te zijn. Toen was er eigenlijk nog maar 1 apparaat wat de boosdoener kon zijn, de Horizon box van UPC. Die heeft ooit de functie van TV+modem gehad. In het nieuwe huis was dat totaal niet praktisch, dus hebben we UPC een apart modem op laten sturen. Dat werkt prima, maar de Horizon box was nog steeds van mening dat er een wifi signaal uit moest.

Kabel er in, laptop er naast, verbinden... gateway 192.168.0.10... en via de kabel kom je _wel_ bij een web interface. Inloggen, uitzetten, done.

Dank voor het meedenken, ik kan weer rustig slapen :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MegaTronics schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:46:
[...]

Dat heeft die al geprobeerd:

[...]
Woops, stukje gemist :$
Kaastosti schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:59:
Found it!

Het signaal bleek in de huiskamer (andere kant van de muur) nog iets sterker te zijn. Toen was er eigenlijk nog maar 1 apparaat wat de boosdoener kon zijn, de Horizon box van UPC. Die heeft ooit de functie van TV+modem gehad. In het nieuwe huis was dat totaal niet praktisch, dus hebben we UPC een apart modem op laten sturen. Dat werkt prima, maar de Horizon box was nog steeds van mening dat er een wifi signaal uit moest.

Kabel er in, laptop er naast, verbinden... gateway 192.168.0.10... en via de kabel kom je _wel_ bij een web interface. Inloggen, uitzetten, done.

De Horizon box? Zit daar iets van Samsung in? :?

Nooit geweten dat zo'n ding een SSID kon uitzenden, of überhaupt iets met wifi kon :P

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 19-04-2015 21:39 ]

Oscar Wilde

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

De fabrikant van die box is Samsung.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Found it!

O ja, zo'n box is ook te gebruiken als een all-in-one. In ieder geval heb je de dader gevonden. *O*

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nice job :Y

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
lol die horizonbox is inderdaad een samsung apparaat.

Nooit gedacht dat het zo lastig kon zijn een wifi bron te achterhalen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Found it!

En Kaastosti zag ineens wifi aan de horizon :P
Toch knap :+

Edit: zou je die Horizon box niet gewoon als extra AP in kunnen zetten trouwens? betere dekking in woonkamer en/of tuin enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 20-04-2015 14:55 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, als dat ding het toch kan...

Gewoon netwerkkabeltje erin en klaar :)

Oslik blyat! Oslik!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De huiskamer is naast de meterkast, dus de signaalsterkte hoef ik het daar niet voor te doen. Sterker nog, die zitten op hetzelfde kanaal, dus kan nog gaan storen ook.

Heb op veel locaties in huis vaste aansluitingen, dus da's geen punt.

Pagina: 1