Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rare melding over landcodes

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

• _Thanatos_
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:45
Ik meld het maar als een bug, terwijl het eigenlijk gewoon een ongewenste feature is. Noem het wat je wil. Ik zit momenteel in Japan, en ik moet natuurlijk even het nieuws checken, maar ik kreeg dus een rare melding over beperkte functionaliteit waaronder reacties plaatsen, in bepaalde landen waaronder Japan.

Een aantal opmerkingen daarover:
1) Wat is er precies zo vertrouwensonwaardig aan Japan? Het is geen China hier :/
2) Vanwaar de melding over niet kunnen reageren? Ik was niet ingelogd, dus daarmee kun je in Nederland ook niet reageren.
3) Inloggen werkt niet, blijft gewoon hangen (lijkt ook niets te doen, misschien een ajax-verstuur-ding dat niet werkt... maar wie weet is het gerelateerd). Maar inloggen vanaf de homepage werkt wel. Maar waarom mag ik nu opeens wel alles? Ik zat toch in Japan?...

De kern van het probleem is: waarom een arbitraire beperking opleggen afhankelijk van in welk land je zit? Tweakers.net als géén ander behoort te weten dat internet geen landsgrenzen kent, of hoort te kennen.

日本!🎌

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-09 16:41

painkill

Pain(k)(ill)

Deze maatregel heeft veel problemen opgelost, en heeft maar voor een erg klein percentage bezoekers voor problemen gezorgd. Dus daarom :)

Maar de Tweakers Crew kan dat zelf beter uitleggen.

Mijn SNES verzameling!

• _David_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-09 19:31

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True