USB audio interface min 8 inputs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:28

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Topicstarter
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb momenteel een project waar bij ik monitoren van een band digitaal naar voren wil laten lopen en op het podium weer los van elkaar. Nu moeten er minimaal 8 kanalen in dus ik ben op zoek naar een USB audio interface waar 8 kanalen aan audio in kunnen. Het kunnen er echter ook 2 met 4 kanalen zijn, maar dat lijkt mij niet zo praktischals het er teveel worden. Veder zijn de eisen dat het zo goedkoop mogelijk is. De kwaliteit hoeft niet uitmuntent te zijn. En ook moet het werken met linux omdat ik er een PI voor ga gebruiken.

Noah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 13:07
Wat heb je zelf al gevonden?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 12:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-07 05:28
Ik heb een beetje moeite om mij precies in te beelden wat je zoekt (zal wel aan mij liggen hoor, vermoeiend dag). Zoek je een USB-interface met inputs voor 8 verschillende kanalen of zoek je een USB DAC met 8 verschillende outputs?

na terug lezen zie ik dat je een USB device wilt met 8 inputs.
Is het de bedoeling om die als 8 kanalen aan te voeren in de PC of mogen ze gemixt worden tot 2 kanalen?
In het laatste geval, volstaat een mengpaneel met USB aansluiting of een eenvoudige mixer zoals Behringer Xenyx of Lexicon omega?

Misschien is een DIY projectje op basis van XMOS 8soundUSB

[ Voor 45% gewijzigd door road rebel op 19-04-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Motu maakt goede en betaalbare audio interfaces. De ultralite is bijvoorbeeld een mooie, als je nog een macbook met firewire hebt zou je kunnen kijken naar een tweedehands mk2. Voor rond de 150 a 200 op marktplaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Typische vraag voor je (favoriete) muziek benodigdheden zaak.
Want linux drivers voor een PI voor dit soort interfaces zijn niet legio dus grote kans dat je op een dure oplossing uit komt terwijl me dit een typisch probleem lijkt waar zat andere oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-06 16:46

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb een M-Audio M-Track Eight waar ik zeer over te spreken ben. Is nieuw te vinden voor rond de 370 euro.

Ik lees net dat je iets met Linux wilt doen, ik weet niet of dat werkt met de M-Audio.

[ Voor 29% gewijzigd door yGiDoRp op 20-04-2015 16:33 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:28

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reactie. Helaas zijn ze allemaal een beetje buiten het budget omdat het een expiriment is. Dus ik denk dat we dan maar gaan met een peer simpele 1 inputs geluids kaartjes. Maar in iedergeval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat is wel wat kort door de bocht natuurlijk. Omdat het vrij onduidelijk is wat je wilt bereiken en wat je budget is kunnen we ook slecht adviseren.
Met meer info kunnen we je dus ook beter helpen!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

En bovendien zat TS verkeerd, wat dit is gewoon een ordinair aankoopadvies houd-me-handje-vast topic.
Pagina: 1