Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Raspberry Pi en streamen via wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

• dongilles
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:28
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik mijn oude Raspberry Pi B, met daarop Raspbmc naar de slaapkamer verplaatst. Omdat ik daar geen ethernet kabel heb lopen heb ik een Wifi ontvangen gekocht (deze).
Het probleem is nu dat ik ik niets fatsoendelijk kan streamen. Niet vanaf mijn NAS maar ook niet via Genesis.
En nu weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen om dit te verbeteren.

Ik heb momenteel de standaard Ziggo modem/router, Ubee EVW321B Wi-Fi modem. Deze staat in een grote muurkast in het midden en de overige apparatuur staat er ongeveer een meter vanaf en ik heb een Z1 abonnement 30 Mb/s (volgens mij heb ik nog geen upgrade gekregen naar 40 Mb/s)

Ik heb verschillende speedtesten gedaan na een reset van de router op mijn laptop.
Beneden, 3 a 4 meter en een dunne muur van de router af. tussen de 15 en 25 Mb/s. Stuk of 10 eer getest in 10 minuten maar de resultaten zijn erg wisselend.

Boven op de plaats waar de Raspberry staat, 7 a 8 meter, ook 1 dunne muur en een betonnen plafond van de router af. tussen de 4 Mb/s en 12 Mb/s. Ook hier zijn weer de resultaten erg wisselend.

Met wifi analyser heb ik al gekeken naar de kanalen en ondanks dat hier hier in de buurt niet druk is heb ik toch het kanaal veranderd en ben ik de enige die op kanaal 6 zit. Verder om te voorkomen dat andere mijn internet vertragen heb ik Ziggo hotspots ook uitgezet.

Waar zit nu het probleem in? is de router van Ziggo slecht? Moet ik de ontvanger van de Pi terug sturen?

Ps.
Wat ik heb geprobeerd te streamen vanaf mijn NAS is; een aflevering van 40 min van 250 Mb
Met Genesis; een aflevering van 20 min op HD en SD kwaliteit

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
De problemen die je schetst hebben sowieso niets te maken met het internet abonnement dat je hebt. Dat staat volledig los van de doorvoersnelheden op je eigen netwerk.

Wat precies het probleem is, lijkt me moeilijk te zeggen. Ja, misschien is het wifi-signaal van je router niet zo sterk. Maar ja, misschien zijn de antennes op je gekochte wifi-ontvanger niet al te best. Al dat beton in huis is over het algemeen niet zo best voor de te bereiken snelheden.

Volgens mij kun je nog het best proberen om een goed setje powerline adapters te kopen. Waarschijnlijk haal je daar wel acceptabele snelheden mee.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• dongilles
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:28
Bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken voor powerline adapters en ik ga kijken of dit mogelijk is. Helaas heb ik echter niet veel stopcontact op de slaapkamer en/of in de muurkast.

Is het en mogelijkheid om een betere router te kopen of zullen deze ook problemen hebben met het betonnen plafond?

--Edit--
Ik bedacht me net dat streamen (Netflix) naar mijn 4 jaar oude TV'tje, die ik gratis bij mij huiskamer tv heb gekregen, wel goed gaat. Dus ik verwacht toch een probleem met de dongle van de Pi. Ik ga vandaag contact opnemen met SOS solutions

[Voor 29% gewijzigd door dongilles op 23-04-2015 08:44]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True