Gigabyte ga-870a-ud3 probleem met bios

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
Hallo ,

ongeveer een uur geledern werd ik onaangenaam verrast door een onbekend blauw scherm met stop code 007e .. dit ging zo snel dat voordat ik kon reageren en lezen de pc al reboote .
en bij het opstarten meteen de bios overschreef , en nu start windows dus niet meer ,
ik vermoed een bios hack / virus of wat dan ook ,

Wat ik zelf al geprobeert heb is het volgende :
dezelfde bios flashen , na reboot gaat het goed totdat de instellingen in de bios goed zijn gezet en dan na reboot worden de default weer geladen en ben ik weer terug bij af .
met de nieuwste beta bios FEf is het hetzelfde geval , hier kan ik in ghost bovendien met tweede hdd niet meer zien waar ik een backup op had staat , in de bios wordt de hdd wel herkent .

xpress recovery werkt op de een of andere manier ook niet ..

zijn er mensen die een idee hebben wat ik kan proberen te doen ?
ik heb namelijk geen idee meer wat ik zo kan proberen , omdat ik op dit moment vast loopt qua opties .

update : na wat opties gewijzigd te hebben is de tweede hdd ook zichtbaar en wordt nu de backup teruggezet , even afwachten ..

update 2 : nadat de backup is terug gezet nog altijd problemen , de pc laat zich niet meer overclocken , resultaat een bios reset to default , de compiuter boot nu wel , alleen ik vertrouw hem niet meer ,
welke virus scanners zijn goed in het vinden van een bios aapassing ?
ik zal ook even een mail naaar gigabyte doen voor een mogelijke oplossing heirvan door alles wat niet wordt gebruitk opneuw te overschrijven ..

iemand hierin nog tips >?

update 3 : na weer een backup terug zetten en langzaam aan alles op order te hebben gezet in de bios "lijkt" het weer te werken , afwachten heet dat .
wel is me opgevallen dat als de bios gereset werd de vcore naar 1.425 v werd gezet en ik heb dat dus weer aangepast , en ik denk dat het hernieuwde resetten van de bios erdoor kwam doordat na de aangepaste instellingen en de verlaging van de vcore op de 1.425 , ineens naarde 1.275 ging en daarop in mindering werd gebracht dermate weinig spanning overbleeft dat een reset wel nodig bleek , zeker weet ik dit niet maar ik denk van wel
Wat ik nog altijd niet snap is waarom een BSOD gevolgd werd door een bios update na reboot .....
het bios scan software van kaspersky kon niks vinden en overige anti virus dingen konden weinig bijzonders vinden ..
ik ga nogmaals scannen , en hoop dat alles blijft werken ....

vooralsnog werkt het ok ,
kan het zijn dat een gadget in windows 7 gehackt is er daardoor het systeem onderuit is gehasld ?

[ Voor 45% gewijzigd door Misterpc op 19-04-2015 21:35 ]

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west