Leadtek Geforce2 Pro 64 MB Video-out

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Topicstarter
Bij Queens een Leadtek geforce2 pro 64 MB gekocht Tot mijn verbazing was het een echte pro m.a.w. memory van 5 msec en een echte geforce2 pro chip

Voor dat geld een perfect plankje

draait nu vrolijk op 225/450 stabiel

Ik heb wel mijn fastwrite af moeten zetten om op een FSB van 142 Mhz te kunnen draaien.

:)

Samsung S23 Ultra

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Hij is erg goedkoop. En volgens mij stond er op de tomshardware een mooie oc-test ervan.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Dat is dus een GF1 met 64MB DDR
Welke iets sneller zou moeten zijn dan een GF2MX toch

En toen was m'n signature weg :(

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Wat kost tie dan ?? :)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 00:41 schreef vanwegen het volgende:
Dat is dus een GF1 met 64MB DDR
Welke iets sneller zou moeten zijn dan een GF2MX toch
het gaat hier wel degelijk om een geforce2 :
Leadtek GeForce2 GTS Pro 64MB TV-Out (Retail) Prijs ƒ 465,00

Verwijderd

Deze wou ik ook gaan kopen! Als ie ook nog eens goed over te clocken is dan is het helemaal mooi :)

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Op zaterdag 16 juni 2001 18:32 schreef Titanium het volgende:
Bij Queens een Leadtek geforce pro 64 MB gekocht Tot mijn verbazing was het een echte pro m.a.w. memory van 5 usec

Voor dat geld een perfect plankje

draait nu vrolijk op 200/435 stabiel

Ik heb wel mijn fastwrite af moeten zetten om op een FSB van 142 Mhz te kunnen draaien.

:) Ik heb hem bij EuroPC weg, deze heeft ook 5ns geheugen, en kost 469,- :P

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Hehe, mijn CardExpert GF2Pro GS loopt op 220/450 met garantie. Kost wel wat meer natuurlijk. Als ik het had geweten had ik misschien ook wel die leadtek gehaald dan.

Verwijderd

Die Geforce 2 Pro's zijn goeie overclockers zo te zien.

k heb een v7700 Pro die op 230/455 loopt.
En ik heb nog geen tijd gehad om m te modden >:)

Verwijderd

Dat lijkt mij nou ook een mooj kaartje voor niet te veel geld. Werkt die TV-OUT eigenlijk nog een beetje ?

Verwijderd

En nog een vraag, past de Blue Orb op deze kaart?

Verwijderd

Ik heb hem vanmorgen ook besteld bij Queen's Systems :)

Maar hadden jullie hem een beetje snel? In de Shopsurvey stonden nl. nogal wat slechte reacties :(

Nix is nl. zo irritant als dat je drie weken moet wachten en de prijzen steeds lager worden...

Verwijderd

Ik heb dat ding zondag besteld bij Queens nu nog w8en of ie ook binnen 2 weken aankomt.

Verwijderd

Ik heb em ook zondag besteld! bij Queens komen ze dadelijk nog met een ernstig voorraadtekort te zitten hehe :)

Verwijderd

Hmmz

Heb net eens de shopsurvey over Queens zitten lezen en daar wordt je ook niet vrolijk van moet ik zeggen...

De mensen die em al hebben van Queens, hoelang heb je erop moeten wachten? Nog problemen gehad verder?

Verwijderd

hey jongens die zo'n kaart hebben!!!
probeer die maar te testen met 3dmark2000( meerdere keren achter elkaar..

bij mij loopt die vast telkens weer bij de polygonen test, terwijl hij standaard loopt!!

kunnen jullie dat ook even testen?
(wel meerdere keren he! en anders alleen maar de polygonen test(3x) laten looppen)

configuratie:

Windows2000Pro
SP2
Via 4.32
DirectX 8.1(build 620)
alle detonators geprobeerd maar zelfde probleem (6.50, 7.58, 5.97, 10.80, 12.41, 12.60)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 23:32 schreef Tequila4alvin het volgende:
hey jongens die zo'n kaart hebben!!!
probeer die maar te testen met 3dmark2000( meerdere keren achter elkaar..

bij mij loopt die vast telkens weer bij de polygonen test, terwijl hij standaard loopt!!

kunnen jullie dat ook even testen?
(wel meerdere keren he! en anders alleen maar de polygonen test(3x) laten looppen)
geldt dat alleen voor die Leadtek?

met mn Asus 7700 pro nergens last van iig.

Verwijderd

dat weet ik niet, maar ik heb wel die Leadtek :) dus...
misschien dat ze brakke geheugen opzetten

Verwijderd

Ik heb ook Win2k Pro, SP2, Dx8.1 b620 en ik heb de 12.41 detonators.
rest van de configuratie, zie sig.

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Op maandag 18 juni 2001 23:04 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Hmmz

Heb net eens de shopsurvey over Queens zitten lezen en daar wordt je ook niet vrolijk van moet ik zeggen...

De mensen die em al hebben van Queens, hoelang heb je erop moeten wachten? Nog problemen gehad verder?
Ik ook niet dus had ik mijn order gecanceled en een powercolor besteld.
3 keer raden welke videokaart vandag gebracht werd door de postbode.
De leadtek GF2 PRO 64MB TV-OUT. BETER!
Nu dus maar de powercolor cancellen.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Verwijderd

Vergeten ze die dadelijk ook te cancellen hehe

Maareh hoeveel dagen heb je nou moeten w8en op die Leadtek (vraag staat ook in andere topic :))

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Deze order is bij ons bekend onder nr: ****** Datum: 2/6/2001 21:11:57
dussss
best wel lang he, maargoed hij is er nu dus wel. :)
dus als je ff de tijd hebt is queens misschien nog wel een optie....

Verwijderd

16 dagen dus...

Ach ik kijk het 2 weken aan en als ik em dan nog niet heb dan cancel ik em wel.

Ik heb er toch geen haast bij

Verwijderd

NA 1 week bel ik ze wel ff op, meestal zijn zulke shops het vergeten. Die administratie van zulke shops deugen voor geen meter.

Verwijderd

Ja dat ga ik ook proberen

Maar meestel zijn ze telefonisch lastig bereikbaar

Verwijderd

Dan maar via email ( of een aangetekende brief :P )

• Titanium

Titanium

Android rules

Topicstarter
Had eerst wat stabiliteitsproblemen.
Ik heb toen AGP FAST WRITE afgezet.
3DMark2001 draait nu perfect (uren achter elkaar)

Configuratie:

A7M266 met TB1200/266 9 * 140 Mhz = 1260 Mhz
BIOS alleen AGP fast write OFF
DDR memory alles max (2,2,2)

Leadtek 225 Mhz GPU / 450 Mhz memory

3Dmark2001 bij 1200*1024 (32 comp) = ~2900

245/460 is ook nog stabiel, daarboven niet meer

GPU temp 64 graden (loaded - Quake III)
heb er wel nieuwe geleidingspasta ondergedaan, contact was slecht.
Blijft echter relatief warm.

Samsung S23 Ultra

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 09:24 schreef Titanium het volgende:
Had eerst wat stabiliteitsproblemen.
Ik heb toen AGP FAST WRITE afgezet.
3DMark2001 draait nu perfect (uren achter elkaar)

Configuratie:

A7M266 met TB1200/266 9 * 140 Mhz = 1260 Mhz
BIOS alleen AGP fast write OFF
DDR memory alles max (2,2,2)

Leadtek 225 Mhz GPU / 450 Mhz memory

3Dmark2001 bij 1200*1024 (32 comp) = ~2900

245/460 is ook nog stabiel, daarboven niet meer

GPU temp 64 graden (loaded - Quake III)
heb er wel nieuwe geleidingspasta ondergedaan, contact was slecht.
Blijft echter relatief warm.

jaja stabiel, draai maar 3dmark2000 uren achterelkaar!!
je zult merken dat het elke keer bij de polygonen test vast gaat lopen, of anders laat de polygonen test maar "loop" lopen

Verwijderd

Heeft toch denk ik met je systeemconfiguratie te maken

Verwijderd

Die Leadtek is idd goedkoop. Maar waar loopt de GPU en Memory standaard op bij deze Leadtek van de internetshop Queen? Want ik had ook gehoord van kaarten die verkocht worden als Pro maar die gewone geforce 2 blijken te zijn. Is het trouwens een retail versie of bulk versie die jullie hebben aangeschaft.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 16:38 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Heeft toch denk ik met je systeemconfiguratie te maken
bedenk maar iets, fastwrites? directX? detonator? via? bios?
ik heb alles geprobeerd joh!!
het is gewoon zo (ik heb h'm ondertussen al opgestuurd voor een uitgebreide test)

Verwijderd

Komt er in dat scherm bij Queens waar je de status van je bestelling kan zien eigenlijk ook nog een keer iets anders te staan dan "ordered"??

Verwijderd

ik heb hem bij ITDevices.nl besteld een tijdje terug. Het is toch 5ns geheugen als ie op 200 core en 400 mhz geheugen draait? Dan heb ik ook een 5ns gekregen..terwijl er toch echt 5,5 ns op de officiele leadtek site staat. Erg vaag.

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Ik wacht al bijna 3 weken op die leadtek bij europc! Ze gaan voor het wereld record!

every man is wise, until he speaks

• Nordcore
  • Laatst online: 09-06 18:55
Ach,
als het goed is komt morgen of overmorgen mijn Creative Geforce 2 pro 64 mb kaartje binnen :) , dan gaan we us ff kijken hoe hoog deze op te fokken is.

Meld het wel als ie binnen is!!

mvg

hAsHjOiNt

Verwijderd

Mensen ik wil jullie niet teleurstellen maar Queen Systems is de meest ZUIGENDE winkel die ik maar ooit ben tegen gekomen.
Ik wacht al 5 weken op mijn harddisk (die ik uiteindelijk maar bij een andere winkel heb besteld en binnen 2 dagen binnen was).

Verder namen ze de telefoon niet op en reageerden ze niet op e-mails. Echt een KLOTE winkel |:( |:( |:(

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 17:20 schreef ZarroX het volgende:
Komt er in dat scherm bij Queens waar je de status van je bestelling kan zien eigenlijk ook nog een keer iets anders te staan dan "ordered"??
Staat er ook al 5 weken bij mij |:( |:(

Verwijderd

Voor de zekerheid nu maar vast (gisteren besteld) een mailtje gestuurd over wanneer ze hem denken te kunnen leveren :)

Kan je nooit vroeg genoeg mee beginnen >:)

Verwijderd

Als je de site van Queens ziet dat weet je al genoeg. En de cijfers in de Shopsurvey zijn niet voor nix zo geweldig :)

• Nordcore
  • Laatst online: 09-06 18:55
Aan de ene kant begrijp ik ook wel dat de service zo slecht is bij queens systems en europc, dit komt natuurlijk omdat er een talloos aantal mensen artikelen besteld bij deze winkels omdat ze gewoon zo goedkoop zijn.
Alles gaat via de post en dat kost erg veel tijd.
Kijk, zo'n winkel is handig als ie bij je in de buurt is dan ga je gewoon ff elke week langs kijken of ie nog wat leuks heb maar op deze manier met al die massaorders die ze waarschijnlijk krijgen is er natuurlijk geen beginnen aan.

Daarom is het volgens mij slimmer om gewoon ff te zoeken naar de dichtsbijzijnde winkel die ook redelijk goedkope hardware levert dan is het gelijk een stuk makkelijker om terug te gaan als je problemen krijgt met het artikel.

Of je zoekt gewoon een bedrijf in Pricewatch die wel een goeie beoordeling heeft gekregen.

mvg

hAsHjOiNt

Verwijderd

Joepie, de postbode stond vandaag voor de deur met een grote doos van Queens Systems :) :9 Alleen had ik geen fl. 490,- in huis :(

Moet ik waarschijnlijk wachten tot vrijdag dat ik hem kan ophalen :( :( :(

Gewewldig bedrijf dat Queens!! *D *D

Verwijderd

ik heb hier een review van het kaartje
http://www.rivastation.com/leadtek_gf2pro_e.htm

ziet er erg leuk uit

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Ik heb dus die leadtek GF2 PRO 64 MB
maar die van mij ziet er echt heel anders uit
mijn geheugen is verdeelt over de boven end de onderkant v/d kaart. Dus 4 chips boven en vier chips onder op de kaart. Mij geheugen is van een ander merk. (ASCEND 5ns)
Er zit bij mij een heel andere heatsink/fan op.
En ik heb niet zo'n extra stukje pcb boven mijn bordje hangen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Op dinsdag 19 juni 2001 19:28 schreef hAsHjOiNt het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik ook wel dat de service zo slecht is bij queens systems en europc, dit komt natuurlijk omdat er een talloos aantal mensen artikelen besteld bij deze winkels omdat ze gewoon zo goedkoop zijn.
Alles gaat via de post en dat kost erg veel tijd.
Daar ligt het niet aan, ik bestal af en toe wel is wat online en dat is gewoon de volgende dag in huis (verschillende winkels) als het op voorraad is, maar dat duurt geen 3 weken :r Die zaak heeft zijn zaakjes op logistiek gebied dan iig niet voor elkaar.

Flickr | Lego collectie

• MICHIEL123
  • Niet online
ikke krijg de zelfde kaart als het goed is morgen binne :)
heb er alleen wat minder voor betaald >:) *leuk als je mensen kent die voor de groothandel werken*

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Raad eens wat de postbode mij vandaag kwam brengen? Een Leadtek GF2 Pro 64 mb (5 ns!) vna Queens! Binnen 3 dagen, alles klopte behalve m'n voorletter, daar stond een j ipv een t maar ja :)

Kaartje werkt super, goede beeldkwaliteit moet ik zeggen, valt niet tegen (ik was voorheen matrox g400-user dus dat zegt wel wat).

Ik heb alleen een probleempje met de tv-out...

Ik stel hem in op PAL-B of PAL-G maar krijg zwart/wit beeld op tv. Van alles in lopen stellen maar blijft maar zwart/wit. Heeft iemand enig id waar dit aan ligt? Viel me wel op dat de refresh op 60 stond, kon die ook niet op 50 krijgen

Verwijderd

Oja, die van mij ziet er ook heel anders uit dan dat plaatje bij de review. Die van mij ziet eruit zoals op de page van leadtek. En hij loopt standaard op 200/401 (!)

Verwijderd

Queens Systems is wel snel :) Ik heb mijn kaart binnen. MOrgen ff wat testjes

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Zullen we allemaal ff wat 3dmark scores posten, ter vergelijking?

Verwijderd

Ook ff wat scores onder Win2k please.

Verwijderd

Windows ME, DirectX 8.0, Detonator 10.80, op 200/400

3dMark 99 Max:

6947 3dMarks

11400 CPU 3d Marks

3dMark 2000:

6363 3dMarks

3dMark 2001:

2837 3dMarks

Verwijderd

Is het goed als het middelste ledje op de kaart gat branden? Wordt oranje.

Verwijderd

Damn, ik krijg maar 2766 uit die 3D mark 2001 met Detonator 12.40

Win ME, 200/400, 4x AGP aan
AMD Tbird 1200@1266
256MB PC133 Dane Elec.
Abit KT7A Raid
Leadtek GF2 GTS PRO 64 DDR TVout

HOe kan ik een hogere score halen met 3D mark 2001?

Verwijderd

Dat kan niet! Mijn score is net iets hoger. Je haalt alleen maar een hogere score met een GF3. Toevallig heb ik een GF3 kunnen lenen bij mij op de zaak, en die heb ik dus nu ff voor het weekend in m'n pc zitten. Die is over het algemeen maar ietsie sneller dan m'n GF2 Pro van Leadtek, maar in 3dMark 2001, met alle nieuwe features, scoort ie 4463 3dMarks. In tegenstelling tot mijn GF2 Pro die dus maar 2837 3dMarks scoort

Verwijderd

3DMark2001 is dus zwaar Geforce 3 optimized blijkbaar, want bij andere applicaties doet de Geforce2 Pro weinig onder voor de Geforce 3.

Verwijderd

duh..
P3 CuMine 550@733
Die lijkt me toch ook wel een bottleneck..

Verwijderd

btw, ik heb dit kaartje dus ook, maar nog een vraagje. Als ik hem op 200@215 en 400@430 zet, dan zit ie ongeveer op z'n top qua temperatuur van 70 graden. Dit wordt als maximum aangegeven in de software tenminste (kun je aanpassen, maar standaard 70 graden).

Maar als ie stabiel blijft draaien, mag de temperatuur dan hoger worden? Hoe veel wordt de levensduur verkort ongeveer?

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op zondag 17 juni 2001 12:48 schreef SMAR het volgende:
Hehe, mijn CardExpert GF2Pro GS loopt op 220/450 met garantie. Kost wel wat meer natuurlijk. Als ik het had geweten had ik misschien ook wel die leadtek gehaald dan.
woeps :o ik zie het al staat eronder gainward |:(

uuuuh weleke :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 17:33 schreef Hitpoint het volgende:
Damn, ik krijg maar 2766 uit die 3D mark 2001 met Detonator 12.40

Win ME, 200/400, 4x AGP aan
AMD Tbird 1200@1266
256MB PC133 Dane Elec.
Abit KT7A Raid
Leadtek GF2 GTS PRO 64 DDR TVout

HOe kan ik een hogere score halen met 3D mark 2001?
Lage score ligt echt aan je videokaart...die zogenaamde "pro" van Leadtek.Die heeft nml. maar een geheugenbandbreedte van 2,8 Gb/s ipv 5,3.
Kijk maar eens wat het scheelt met mijn 3D mark 2001 score:
Ik haal 3857 ... da's dan wel met een Ultra,maar wel met een Duron800@1020
http://gamershq.madonion.com/products/orb/?publish_compare.shtml?&project_type=6&dprid=1083060&search=1
Geloof me,die "Pro" kaarten van oa Leadtek en Powercolor zijn lang niet zo snel als bv die van Asus en Hercules.

Verwijderd

De oudere Leadteks hadden 5,5 ns geheugen maar deze nieuwe zijn gewoon 5 ns geheugen, en draaien op 200/400. Zo net onder de 3000 is een heel normale score voor een gf2 pro d8 ik zo. Maar van de andere kant vind ik 3800 ook weer erg hoog voor een ultra...

Dat komt akelig dichtbij de 4500 van een GF3...

Eneh, die 733 Mhz is meer dan genoeg hoor. Bij 3dMark 2001 scheelt het misschien nog iets maar bij 2000 dus echt niet. De videokaart is de bottleneck

Verwijderd

Hmmz er zit wel wijsheid in je woorden... :)

http://www.tweakers.net/nieuws/15073?highlight=leadtek

Hmmz. Dit is precies mijn kaartje, met als enige verschil dat er bij mij 5 ns geheugen op zit. En op de doos, en bij de drivers, als chipset wordt ook heel duidelijk PRO aangegeven. De kaart in de review was de eerste, maar nu is er een versie met 5 ns geheugen (wat standaard op 400 Mhz draait). Deze heb ik dus ook. Ik wil mijn scores (aantal posts hierboven) weleens vergelijken met andere GF2 PRO kaarten (dus niet ultra)

Verwijderd

tja da's een nadeeltje bij madonion...ze maken daar geen verschil tussen een GTS of een Pro,dus dat wordt daar moeilijk vergelijken.
Miscchien via "search" hiero zoeken naar 3D2001 scores en kijken of er Pro's tussen zitten...

Verwijderd

Ik krijg deze kaart ook zeer binnenkort, dan zal ik mijn 3DMark2001 score ook wel ff posten hiero.

Verwijderd

Mijn leadtek is nu toch wel echt te gek!!! Vooral met die nieuwe detonator drivers (12.90) Van 2766 met detonator 12.41 in 3D mark 2001 naar 3190 met detonator 12.90
.Das dus meer dan 400 punten winst :P

Verwijderd

Ik vind dit wel heel vaag die nieuwe driver. Ik heb 3Dmark2001 een paar keer laten lopen en de laatste keer had ik een score van 3456

IS dit wel goed?

Verwijderd

van 12.40 naar 12.90 en dan 700 punten hoger in 3Dmark 2001 ???
Post jouw url van madonion eens met die resultaten...

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Ik haal na alle tests drie keer te hebben gedraait 3059 3dmarks (2001).
Dus 34** lijkt mij wat raar.
Ik heb een Duron 866(6,5*133) met 256 MB op 133(duh). En dus die Leadtek Enhanc GF2PRO bla bla.
ik heb em niet overgeclocked btw.

Verwijderd

Ok hier de score van de bechmark die ik net nog heb gemaakt met de Leadtek GF2 GTS PRO 64DDR TVout en de nieuwste detonator 12.90 drivers, en standaard instellingen (200/400)

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1130218

Verwijderd

hmmm,vreemd dat je eerst niet boven de 27.. nog wat uitkwam,en nu ineens met 12.90 zoveel.
Wel beter voor je natuurlijk,maar ik krijg die 12.90 niet eens geinstalleerd,anders had ik ook eens kunnen testen of ze zoveel beter zijn.
Lijkt me lauw dat het alleen aan de drivers ligt...

• MICHIEL123
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 16:08 schreef Reaper® het volgende:
hmmm,vreemd dat je eerst niet boven de 27.. nog wat uitkwam,en nu ineens met 12.90 zoveel.
Wel beter voor je natuurlijk,maar ik krijg die 12.90 niet eens geinstalleerd,anders had ik ook eens kunnen testen of ze zoveel beter zijn.
Lijkt me lauw dat het alleen aan de drivers ligt...
Heb zelluf nu een pII 350@497 256mb ram *andere bak is ff buite gebruik* en trek me in cs een 60á70 fps dus mij hoor je niet klagen.
Maar maakt het zo veel verschil met die detonator drivers? Zo ja waar kan ik een goeie download vinden?

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Zou het niet kunnen dat de VIA drivers een grote performance boost geven? Want ik heb de Leadtek een paar keer gebenchmarked en steeds rond de 3400

• Titanium

Titanium

Android rules

Topicstarter
A7M266 9 * 140 = 1260 Mhz ,
AGP fast writes off alles verder max
Leadtek geforce2 64 PRO tv out
225/448 Mhz
1200*1024 => 3013 3DMARK2001

Als ik de clock snelheid van het video memory nog verder opvoer neemt de performance AF !!!!
Heeft iemand daar ook ervaring mee ?

>:)

Samsung S23 Ultra

Verwijderd

klopt het dat als ik de mem opclockt dat dat staps gewijs gaat? dus niet per 2 mhz maar veel meer ofzo (hoeveel weet ik niet meer precies)
Pagina: 1