Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

ben wat dat betreft een absolute beginner op het gebied van high-end apparatuur,
maar kan mij best wel redden met een hoop termen en aansluitingen.
Maar loop nu tegen een muur op waar ik te weinig kennis van heb....

De situatie:
ik had een Harman & Kardon HS-210 met actieve subwoofer, leuk, maar miste absoluut
warme volume en hoogte bereik, dit gedeeltelijk opgelost door een set JBL Control-One
boxen.
Maar absoluut niet het resultaat wat ik zocht, dus een tijd lang wezen inlezen en zoeken
naar tuner&recievers.
Nu in huis:
Pioneer VSX-923, daar de JBL boxen aangesloten, en ook de subwoofer

Wat gaat er fout:
De subwoofer gaat niet meer automatisch aan, of uit, ook bromt deze als er geen
geluid aan is.....

Uitgang op de receiever zitten 2 subwoofer pre-out, en op de subwoofer een
line-level-input, ik pak dan pre-out #1 en sluit die op de line-input aan.
Ja, als ik de subwoofer handmatig aanzet, dan komt er bas uit, maar lang niet
zo krachtig als met de oude set.

Ook zit er op de subwoofer een Trigger-Remote, uiteraard om hem automatisch
aan en uit te zetten, op de reciever zit een remote in en een remote uit, dus
geprobeerd via de remote uit.....maar werkt niet.

Ik heb sterk het vermoeden dat deze subwoofer niet geschikt is voor de Pioneer
reciever....maar daar houd mijn kennis op.

Wie kan mij de juiste richting op helpen? zodat ik weer wat bas in het geluid
ga krijgen.....
Mocht je extra info nodig hebben, dan zal ik dat proberen te geven (zover ik dat kan)

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:07
Laat de Automatische afregeling eens lopen. Dat stelt de receiver zichzelf correct in.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:14:Wat gaat er fout:
De subwoofer gaat niet meer automatisch aan, of uit, ook bromt deze als er geen
geluid aan is.....
Klinkt alsof de subwoofer niet genoeg signaal krijgt van de receiver. Kan je oplossen door het volume in de receiver te verhogen voor het specifieke kanaal en dan de subwoofer zelf weer terug draaien.
Ja, als ik de subwoofer handmatig aanzet, dan komt er bas uit, maar lang niet
zo krachtig als met de oude set.
Wat is de crossover ingesteld in de Pioneer? Front speakers op small, subwoofer op "yes" en crossover rond de 80 lijkt me een goed uitgangspunt.Je kan zoals hierboven gemeld eens MCACC draaien op de Pioneer en zien wat die met de speakers doet en ze inregelt. Maar dan nog is het altijd wel fijn om te zien wat de settings zijn.

Vergeet niet dat de HS-210 bestond uit kleine speakers die veel van het bereik niet weer kunnen geven. Dat wordt dat door de subwoofer gedaan waardoor deze meespeelt vanaf bijvoorbeeld al 150 Hz waar je met speakers met serieuzer formaat op 60 - 100 Hz zit. De subwoofer klinkt dan veel meer aanwezig, sommigen moeten dat vet/krachtig/tof/etc. Hoe de gehele Harman Kardon-set het geluid bracht is anders dan hoe de huidige set het zal moeten doen.
Ook zit er op de subwoofer een Trigger-Remote, uiteraard om hem automatisch
aan en uit te zetten, op de reciever zit een remote in en een remote uit, dus
geprobeerd via de remote uit.....maar werkt niet.
Je probeert hier twee soorten signalen te combinerne en dat werkt niet. De receiver heeft het over een IR-in- dan wel uitgang. De subwoofer Remote Trigger is eentje die 12V verwacht. Een aansluiting die je Pioneer niet heeft, dan had er iets van "12V Trigger Out" gestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat aan uit kun je idd met triggers oplossen maar werkt lang niet altijd lekker.
Wat wel altijd werkt: master slave stekkerdoos met receiver als master en sub als slave. Ben je ook van het gebrom van de standby af,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:39:
[...]

Klinkt alsof de subwoofer niet genoeg signaal krijgt van de receiver. Kan je oplossen door het volume in de receiver te verhogen voor het specifieke kanaal en dan de subwoofer zelf weer terug draaien.

[...]

Wat is de crossover ingesteld in de Pioneer? Front speakers op small, subwoofer op "yes" en crossover rond de 80 lijkt me een goed uitgangspunt.Je kan zoals hierboven gemeld eens MCACC draaien op de Pioneer en zien wat die met de speakers doet en ze inregelt. Maar dan nog is het altijd wel fijn om te zien wat de settings zijn.

Vergeet niet dat de HS-210 bestond uit kleine speakers die veel van het bereik niet weer kunnen geven. Dat wordt dat door de subwoofer gedaan waardoor deze meespeelt vanaf bijvoorbeeld al 150 Hz waar je met speakers met serieuzer formaat op 60 - 100 Hz zit. De subwoofer klinkt dan veel meer aanwezig, sommigen moeten dat vet/krachtig/tof/etc. Hoe de gehele Harman Kardon-set het geluid bracht is anders dan hoe de huidige set het zal moeten doen.

[...]

Je probeert hier twee soorten signalen te combinerne en dat werkt niet. De receiver heeft het over een IR-in- dan wel uitgang. De subwoofer Remote Trigger is eentje die 12V verwacht. Een aansluiting die je Pioneer niet heeft, dan had er iets van "12V Trigger Out" gestaan.
Dat maakt het een stuk begrijpelijker voor mij,
de sub staat idd op yes, boxen op small, en per ongeluk gisteren de sub instelling naar +5bd
gezet, en net pas getest, nu gaat hij wel vanzelf aan en na 1 min weer uit, dus dat was voor
nu de oplossing.
Heb nu wel de sub op +7.5bd gezet, hierdoor hoef ik hem niet meer zo ver open te draaien,
en daardoor is het gebrom ook weg.

Heb ook nog even met de x-over gespeeld, staat nu op 100hz, en daar lijkt het voor nu goed te staan.

Gezien de reacties kan ik nu de conclusie trekken dat ik beter een andere sub kan gaan zoeken
die beter bij de reciever past, zo houd ik de Harman & Kardon ook compleet en verkoopt ook beter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Nibbz

Postmaster General

Die subwoofer brom lijkt me iets met aarde te maken hebben.. Geaarde stekkerdoos gebruikt?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De brom is intussen ook opgelost......t@ring cavia had ook de tulp kabel te pakken gehad,
kabel was tot op de kern kaal, en maakt of kan contact maken met de buitenmantel.
Ik kwam erachter omdat ik een kijker zou krijgen voor de Harman Kardon set,
bij het demonteren waren er meerdere kabels te grazen genomen, ook de utp van de tv
en de telefoon voeding.

Duur beestje geworden, dik €100,- schade omdat het meeste niet hersteld kon worden :(

Nu met nieuwe tulp kabel gaat het een stuk beter, maar nog niet naar wens,
dus nieuwe Pioneer sub is in aantocht, 1 met betere specs als die van Denon
dus dat zou toch wat moeten beloven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radioavalon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-04-2022
Goedemorgen,

Ik heb deze receiver gister overgenomen en kom tot de ontdekking dat er alleen maar een actieve subwoofer op aangesloten kan worden. Ik heb hier een passieve subwoofer is er een mogelijkheid om deze aan te sluiten?

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19

heuveltje

KoelkastFilosoof

radioavalon schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:27:
Goedemorgen,

Ik heb deze receiver gister overgenomen en kom tot de ontdekking dat er alleen maar een actieve subwoofer op aangesloten kan worden. Ik heb hier een passieve subwoofer is er een mogelijkheid om deze aan te sluiten?

Ron
Dan zul je er een losse versterker tussen moeten zetten voor die sub.
of Je sub ombouwen naar een actieve

Maar waarschijnlijk is het makkelijker de sub te vervangen door een actieve
Losse recievers met een actieve uitgang voor een sub zijn er volgens mij niet echt.

[ Voor 28% gewijzigd door heuveltje op 24-09-2021 10:34 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
@radioavalon
Voor eigen problemen zijn eigen topics. Topics kicken om te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.