Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ronald6
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 31-12-2020
Hoi allemaal,

Ik heb een MSI Z97 gaming 5 mobo en een Corsair 500r case, de plek van het mobo in de case is voorgevormd waardoor hij wat dieper ligt, daardoor zit er op de plek van de front usb 3.0 connector precies een opstaande rand van de case. De stekker gaat daardoor zo zwaar in het mobo dat de boel bijna afbreekt, om dit te voorkomen vroeg ik me af of jullie misschien een idee hebben om dit probleem op te lossen. Is er bijv.. een dunnere verloopstekker of misschien een soort verloop blokje in een L vorm zodat de stekker er verticaal in kan ipv horizontaal. Ik hoor het graag van jullie.

Mvg Ronald.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:33

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Moederbord los halen, stekker eraan en mobo weer op z'n plek zetten niet een optie? Het is heel apart dat een behuizingfabrikant zoals Corsair zo'n ontwerpfout zou maken. Kan je anders eens een foto maken van hoe je het moederbord erin hebt zitten? Misschien ben je gewoon de afstandsbusjes vergeten (en dat is heel ernstig!).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Als ik deze foto http://www.corsair.com/~/.../5/500r_side_open_b_1.png bekijken zou het gewoon moeten gaan? Het bord wat daar ingebouwd is heeft de USB 3.0 op dezelfde plek zitten lijkt het.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:04
Je hebt toch wel afstandbusjes onder het moederbord in de case geplaatst, hoop ik? Verder: kan je wat foto's maken en hier plaatsen?

• Ronald6
Ja die afstands busjes zitten er standaard al opgelast, tenminste dat is zoals ik denk dat het is. Het mobo ligt iig niet strak tegen de achterplaat van de case. Maar kan ik die busjes erop zetten om het probleem op te lossen of niet?, zo ja hebben jullie dan een site voor mij en een advies welk soort?
Alvast bedankt.

• Ronald6
En ik zat trouwens te denken, nu vallen de aansluitingen van het moederbord (internet aansluiting, usb aansluiting enz) perfect in de achterkant van de case maar als ik het verhoog met afstands busjes dan past dat waarschijnlijk niet meer of wel?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Was je nou van plan om afstandsbusjes op de bestaande afstandsbusjes te plaatsen? Dat gaat natuurlijk niet werken. Elke behuizing komt met een paar standaard op een plaats, maar afhankelijk van de form factor zal je er een paar moeten bij plaatsen, verwijderen of verplaatsen.

We hebben nu al meerdere keren om foto's gevraagd, maak die eens. Nu is het gissen waar je tegenaan loopt en met een afbeelding kunnen we direct zien wat het probleem is.

• Ronald6
Nee die extra busjes heb ik geplaatst, ik weet nu wat jullie ermee bedoelen en heb dan het mobo correct geïnstalleerd. Foto lukt me helaas niet om te uploaden, begrijp daarom dat het lastig word om advies te geven, daarom is mijn enige vraag dan nog of jullie weten of er überhaupt verloop stekkers/blokjes bestaan voor de usb front panel stekker naar het mobo, zo ja heb je dan een site zo nee, helaas.

• Dav1d
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Hier zijn al veel topics over geweest.

Voorbeeld van een oplossing:
http://www.moddiy.com/pro...Profile-Connector%29.html

[Voor 4% gewijzigd door Dav1d op 19-04-2015 19:14. Reden: URL encoding]

• Ronald6
Hoi Dav1d, link werkt helaas niet

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:01

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ronald6 schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:45:
Hoi Dav1d, link werkt helaas niet
offtopic:
Link werkt wel degelijk.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• Dav1d
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Hero of Time schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:44:
We hebben nu al meerdere keren om foto's gevraagd, maak die eens.
Gokje:

• Ronald6
Ja Dav1d, dat is exact het probleem bij mij, dank je wel. En Nielson bedankt voor de link.

• Ronald6
Dav1d, link werkt nu wel, ik ga zo'n verloop kopen en uitproberen. Allen hartelijk dank voor jullie hulp!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Damn, welke ontwerpkneus heeft dat bedacht? :X Vul zelf maar in of ik 't over de plaatsing van het moederbord heb, of die van de USB header (of desnoods beide :P).

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:27
Met de sata kabels gaat het wel goed?

• Ronald6
Ja die sata kabels zijn veel kleiner/dunner dus daar heb ik verder geen last van
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True