Toon posts:

Asus P5KPL/EPU draait maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Asus P5KPL/EPU moederbordje die ik niet aan de praat krijg. Alle fans draaien en alles blijft ook keurig draaien ik krijg alleen geen beeld, tevens zijn er geen piepjes te horen vanuit het moederbord.

Geprobeerd met Quad Core 8300 (ondersteund mits bios upgrade) en met een Dual - Core E600.
Ram geheugen wat geprobeerd is Samsung 6400U en Kingston 4 GB Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G.

Voeding is een Corsair 450W die in een ander systeem prima werkt het geheugen trouwens ook.

Wat ik heb geprobeerd diverse ram diverse processors andere voeding etc. Jumpers eruit Batterij eruit niks werkt.

Iemand nog suggesties?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

1)Proberen met 1 bankje.
2)Eveneens verschillende slots proberen.
3)probeer een andere voeding i.c.m. 1&2
4) probeer andere graka. (Cpu had je al gewisseld als ik het goed heb)
5) test de onderdelen op een ander bord en als die allemaal werken...
Fl*kker dat bord maar weg.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dan start je moederbord niet op, BIOS laadt niet enz.
Probeer het eens met alleen voeding, CPU en moederbord, verder niks. Dan moet je op z'n minst een "geen RAM aanwezig" piepjes-melding krijgen. Als dat ook niet werkt: check je socket, kan zijn dat je kapotte pinnen hebt. Controleer ook op lekkende of bolle condensatoren.

Het soft-start circuit vereist geen BIOS of CPU, dus dat je fans draaien of het PWR_OK LED'tje brandt zegt niks over de rest.

De chipset heeft een ingebouwde GMA, dus qua GPU ben je daar op aangewezen. Als de iGPU stuk is, werkt de rest van de chipset in 99% van de gevallen ook niet.

Maar eerst dus even piepjes regelen. Het kan zijn dat jouw model geen buzzer heeft, sluit dan een externe buzzer aan. Dat kan met de header die (als ik het me goed herinner) ergens rechts aan het randje zit, richting de onderkant (onder de ATX connector en boven de SATA connectors).

[ Voor 27% gewijzigd door johnkeates op 19-04-2015 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zie geen kapotte pinnen zitten (tweaker waarvan dit bordje is overgenomen is erg betrouwbaar)

ik test het direct john thx voor de tip

@ evil meerdere cpu's voedingen geprobeerd alleen nog geen graka test ik ook direct

thx voor de input

Verwijderd

Topicstarter
zonder geheugen geen beep @ nog wel even uitvogelen wat je precies bedoeld met buzzer

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:32:
zonder geheugen geen beep @ nog wel even uitvogelen wat je precies bedoeld met buzzer
Heb je wel het speakertje aangesloten op het moederbord :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
helemaal kaal (test opstelling)

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:57:
[...]

Heb je wel het speakertje aangesloten op het moederbord :+
Nee bedoel je gewoon van de kast naar het mobo? of zou er nog een extern iets op moeten zitten.

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:35:
[...]

Nee bedoel je gewoon van de kast naar het mobo? of zou er nog een extern iets op moeten zitten.
Als het goed is zit er bij de oude(re) moederborden een klein, heel klein speakertje. Dat is een rond dingetje wat aan ongeveer 5-10 cm draad zit. Die zit aangesloten op je moederbord, niet je kast.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

pwillemske schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:45:
[...]

Als het goed is zit er bij de oude(re) moederborden een klein, heel klein speakertje. Dat is een rond dingetje wat aan ongeveer 5-10 cm draad zit. Die zit aangesloten op je moederbord, niet je kast.
Ook bij nieuwe moederborden zit dat buzzertje hoor :+

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien ter illustratie een voorbeeldje? (klinkt dom he haha) dan kan ik kijken of deze er uberhaupt wel bij zit?

Thx voor de input again.

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:54:
Heb je misschien ter illustratie een voorbeeldje? (klinkt dom he haha) dan kan ik kijken of deze er uberhaupt wel bij zit?

Thx voor de input again.
Esumontere schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:53:
[...]

Ook bij nieuwe moederborden zit dat buzzertje hoor :+
Oww, ik heb dat niet bij mijn VII Ranger gekregen, zal wel zijn vanwege de Q-code

https://www.google.nl/sea...gOayIGAAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ :)

[ Voor 43% gewijzigd door pwillemske op 20-04-2015 13:55 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Dat vermoede ik al dat je die bedoelde nee die zit er helaas niet bij
Pagina: 1