Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Op zoek naar alternatief Versio Reseller

Pagina: 1
Acties:

• Raimon
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-06-2017
Momenteel ben ik in het bezit van een shared reseller account bij Versio. Het kost bijna niets en je mag en natuurlijk ook niet veel van verwachten. Snelheid laat soms te wensen over. Maar kon er mee leven.
Maar sinds de afgelopen twee weken is om de drie vier dagen de server geblacklisted voor E-mail. Blijkbaar zit er een andere hoster op die aan het spammen is. Ze halen dan het ip adres van de lijst af, maar daar gaat soms wel 2 tot 3 dagen overheen.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe reseller of misschien wel VPS. Wat adviseren jullie? Momenteel host ik voor ongeveer 20 25 klanten en heb ruim 50 domeinnamen geregistreerd. De websites welke er draaien zijn bijna allemaal Wordpress of Joomla. Geen zwaar bezochte sites, maar wil toch wel goede service bieden.
Is het verstandig om over te gaan op VPS? Of hebben jullie een reseller optie? En mocht VPS beter zijn, welke configuratie is geschikt voor de sites? Ik maak nu gebruik van DirectAdmin en dat bevalt op zich goed.

don't worry, be happy...

• 646678
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-02-2018
Qua webhosting ligt het heel erg aan de hardware van de webhoster. De meeste webhosters kunnen gemakkelijk je 50 domeinnamen hosten met een goede snelheid.

Een VPS kan handig zijn, maar vergeet dan niet dat je alles zelf moet beheren en beveiligen, ik weet niet of je hier verstand van hebt?

• MrChillax
  • Laatst online: 21-03-2019
Ik ben ook een tijdje geleden weg gegaan bij versio. Die servers van hun zijn rete langzaam en de mailserver staat indderdaad altijd geblacklist. De prijs is goed maar zo iets verwacht je dan ook ja.

Momenteel draai ik alles op een dedicated server van OVH. Als ik jou was zou ik zeker in ieder geval voor een VPS gaan, desnoods een dedicated server. Als je zegt dat je 20-25 websites host en deze allemaal op wordpress of joomla draaien, gebruikt dit dus een redelijke hoeveelheid resources door het hoge php en mysql gebruik. Ik neem aan dat je hiermee genoeg inkomsten hebt om een dedicated server aan te schaffen. Wat voor dll domeinen zijn dit? Allemaal .nl of internationaal? Je kunt zelf je eigen nameservers gaan gebruiken en die domeinen hier heen sturen.

Zelf maak ik gebruik van ISPconfig en eerder ook webmin, directadmin, cpanel gebruikt. Zijn allemaal zeer compleet, de ene iets beter dan de ander voor mijn doeleinden maar dit moet je zelf onderzoeken wat je graag wilt gebruiken. Je kunt nog steeds Directadmin gaan gebruiken voor een bedrag van €280 en dan heb je een lifetime license.

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:50
Ik zou gewoon lekker bij een Reseller Hosting blijven, bij een VPS moet je namelijk ook denken aan al het beheer wat er allemaal erbij komt kijken.

En bijna iedere webhoster kan met gemak 50 domeinnamen draaien. Dat zou het probleem niet zijn.

• MrChillax
  • Laatst online: 21-03-2019
Jordyz schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:30:
Ik zou gewoon lekker bij een Reseller Hosting blijven, bij een VPS moet je namelijk ook denken aan al het beheer wat er allemaal erbij komt kijken.

En bijna iedere webhoster kan met gemak 50 domeinnamen draaien. Dat zou het probleem niet zijn.
Tuurlijk kan iedere professionele hoster met gemakt 50 domeinnamen draaien. Het gaat hier voornamelijk om de shared hosting.... Als je 20 á 25 websites host allemaal met een CMS erachter kan dit voor sommige websites best wat resources vragen. Als je goede kwaliteit wilt aanbieden en zelf de touwtjes in handen wilt hebben is een VPS of dedicated server perfect.

Tuurlijk komt er dan meer beheer bij kijken, maar als je eenmaal een goed systeem hebt draaien, waar je alles in hebt getest en een control panel zoals ISPconfig, Cpanel, Directadmin etc. gebruikt is het net zo makkelijk. En er bestaat het WWW hè

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-09 23:31
Je zou ook naar een managed vps optie kunnen kijken, dan heb je alle voordelen van een vps(inclusief de mogelijkheid bepaalde systeem opties aan te passen die je bij een reseller simpelweg niet krijgt) en het wordt grotendeels beheerd door professionals. Kost wel iets meer maar het draait wel goed.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True