Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vreemd probleem - GPU defect?

Pagina: 1
Acties:

• stevenvansoest
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-09 10:26
Beste tweakers,

Ik heb een paar dagen geleden een Clud3d 7950 13'series kaart overgekocht van een medetweaker. Eenmaal geinstalleerd (laatste drivers etc) draaide ik een game om te testen, Lego Marvel. Eenmaal draaiend, zag ik allemaal artifacts, uitgelopen kleuren, knipperend beeld.

Uiteraard meteen contact opgenomen met de verkoper, die was verbaasd en gaf aan dat het aan van alles kon liggen en dat 3dmark prima bij hem draaide. Na mijn hele systeem te zijn nagelopen (voeding, mobo, drivers etc.) draaide ik ook 3dmark eens. Deze benchmark draait prima zonder enig probleem.

Ook Battlefield 4 draait zonder artifacts.

Samenvattend: de videokaart draait 3dmark en battlefield prima, alleen Lego games (Marvel en Batman 3) draaiend met artifacts en lopen vast.

Ik lees hier en daar dat de GPU dan toch echt beschadigd is.

Wat is jullie oordeel?

PS: specs zijn i7-4770, z87 mobo, 8gb DDR, 600Wat psu

Groet,

Steven

• NickUnique
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 06-10-2015
Probeer een andere PSU

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat voor merk PSU heb je? Want er zit nogal wat verschil tussen bijvoorbeeld een Sweex 600W en een Seasonic 600W.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

mwah als ie prima 3d mark en battlefield probleemloos kan draaien, lijkt me het sterk dat het een hardware probleem is (in de gpu of psu). al eens een verse instal met nieuwe drivers geprobeerd ?

tomorrow the sun will come up again, and I'm pretty sure that whatever happens we won't have found Freedom, and there won't be a whole lot of Justice, and I'm damn sure we won't have found Truth. But it's just possible that I might get a hard-boiled egg.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
heuveltje schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:30:
mwah als ie prima 3d mark en battlefield probleemloos kan draaien, lijkt me het sterk dat het een hardware probleem is (in de gpu of psu). al eens een verse instal met nieuwe drivers geprobeerd ?
Kan wel degelijk GPU probleem zijn. Had bij een benchmark geen probleem, maar bij de andere (benchmarks/games) kwam het probleem wel naar voren.

Heb je nog garantie op de GPU?

• awosome
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 12-09 12:32
Ik heb zelf ook kleine artifacts in assassins creed 3&4 en in Watchdogs. Ik heb zelf een nieuwe xfx 7970. Het kan denk ik prima aan de drivers liggen, kun je misschien testen met de gpu van je processor om dingen uit te sluiten?

• stevenvansoest
Dank voor jullie reacties.

Heb gisteren nog een aantal games getest, waaronder Dragon Age inquisition en mass effect 3. Beide games liepen ook prima. Het lijkt toch echt alleen voor te komen bij de Lego games.

Ik stap binnenkort over naar een SSD, dus ik ga dan ook gelijk proberen of een clean install nog effect heeft.

Een bon heb ik er niet meer bij, dus voorlopig moet ik het er even mee doen. Speel de Lego games wel met mijn vriendin op de PS4 ;)

Dank voor jullie reacties. Ik laat na de clean install weten of dit de oplossing was.

Groet,

Steven

• stevenvansoest
Helaas heb ik een slechte update. Heb nu ook geen beeld meer. De gpu is dus echt overleden.

Ik heb de tweaker in kwestie verzocht om toch de koop ongedaan te maken (na een eerste afwijzing) en anders moet ik andere stappen gaan nemen.

Dank voor jullie hulp.

Groeten,

Steven

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-09 00:21

Thomg

Aww yiss

Welke voeding heb je nu?

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 13:39

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

stevenvansoest schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:32:
Helaas heb ik een slechte update. Heb nu ook geen beeld meer. De gpu is dus echt overleden.

Ik heb de tweaker in kwestie verzocht om toch de koop ongedaan te maken (na een eerste afwijzing) en anders moet ik andere stappen gaan nemen.

Dank voor jullie hulp.

Groeten,

Steven
Probeer je oude drivers eens te verwijderen met DDU (in de veilige modus). :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• stevenvansoest
Heb gisteren een PSU met 750 watt (Corsair) getest, maakte geen verschil helaas. Zal zometeen nog eens een clean-sweep doen met DDU.

Dank voor de hulp!

• stevenvansoest
Beste Frozen,

Jij had de gouden tip! Hij werkt weer als een trein! Enorm bedankt. Nu kan ik iedereen geruststellen, ook de verkoper.

Dank allen!

Groet,

Steven

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 13:39

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

stevenvansoest schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:55:
Beste Frozen,

Jij had de gouden tip! Hij werkt weer als een trein! Enorm bedankt. Nu kan ik iedereen geruststellen, ook de verkoper.

Dank allen!

Groet,

Steven
d:)b Succes en veel speelplezier.

offtopic:
Kleine hint, je kan je posts wijzigen door op de "wijzig" knop te drukken!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True