Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
Hallo,

Door dit forum spittend ben ik geen topics tegengekomen over KPN Consulting. KPN Consulting is naar mijn weten een voortvloeisel uit Getronics Consulting. KPN Corporate Market (waar wel een topic van is) is voortgekomen uit Getronics zelf. Ook komt het bedrijf Call2 naar voren, maar dit is weer een dochteronderneming van KPN Consulting. Om het makkelijk te maken..

Maar nu de vraag; heeft iemand hier ervaring met deze club? Ik ben mijzelf aan het oriënteren in de consultantmarkt, aangezien ik in de aankomende maanden ga afstuderen. Ik heb gezien dat zij een aantal interessante traineeships aanbieden voor (HBO) starters.

Groet Piratebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon42
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Hoi,

Ik ben bekend met deze club, ik werk er namelijk zelf.
Je hebt helemaal gelijk dat KPN Consulting het voormalige Getronics Consulting (en Pink heeft er ook nog een vinger in de pap gehad). Tevens is Call2 een dochter.

Wat voor informatie ben je precies opzoek naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piratebay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
ramonbosm schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:34:
Hoi,

Ik ben bekend met deze club, ik werk er namelijk zelf.
Je hebt helemaal gelijk dat KPN Consulting het voormalige Getronics Consulting (en Pink heeft er ook nog een vinger in de pap gehad). Tevens is Call2 een dochter.

Wat voor informatie ben je precies opzoek naar?
Bedankt voor je reactie. Ik ben vooral benieuwd naar het soort projecten, zijn dit vormen van detachering of gebeurt er veel vanuit KPN en haar producten zelf? Zijn er verschillende standplaatsen binnen Nederland, of gaat alles vanuit Zoetermeer? Hoe is de cultuur/werksfeer (formeel/informeel)? Hoe zit het met de arbeidsvoorwaarde ten opzichte van bedrijven als Capgemini/Centric? Heeft het bedrijf een internationaal karakter qua projecten?

Zeker niet de vraag om overal in detail op in te gaan, het gaat hier eigenlijk puur om een algemene beeldvorming naast de informatie die ik kan vinden op de website. Het beeld wat ik heb is:
- Professioneel, maar informeel
- Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
- Nationaal georienteerd

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon42
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Mijn ervaringen, de standaard is detachering, er zijn wel interne projecten maar deze worden in mindere mate door de Consulting tak vervult. Of projecten nationaal zijn hangt geheel van de klant af natuurlijk, echter zijn de meeste opdrachten wel binnen Nederland.
Ik kan niet echt vergelijken met de concurrentie qua arbeidsvoorwaarden.
Er is zeker ruimte voor ontwikkeling, er zijn diverse initiatieven voor de starters. Daarbij krijg je ook genoeg mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen, echter het wordt niet op een blaadje gepresenteerd, je zal het moeten halen.
Mijn mening met KPNC, het is een prima werkgever, als je zelf investeert krijg je ook een hoop terug, zeker binnen deze unit is de werkomgeving prima (even los van andere delen waar ander beleid gehanteerd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Zelf heb ik 6 jaar bij Call2 gewerkt, en ook vanuit mijn werk met mensen van KPN Consulting/corporate market gewerkt.

Altijd leuke ervaringen gehad, mensen met kennis, en als je je inzet wordt die kennis graag met je gedeeld.

Sfeer is redelijk informeel en net zoals bij Call2 valt er veel te halen qua ontwikkeling, maar dan moet je er wel zelf achteraan gaan en aandragen. Wachten tot je een training/cursus aangeboden krijgt schiet niet echt op. gewoon zelf balletjes opgooien, ideeën aandragen en dan kan best veel.

I-racing Profile