Hallo,
Ik game graag.
Ik heb een jaar geleden de Asus4GB D5 X R9 290 R aangeschaft, maar nu merk ik dat mijn cpu(i7-920) niet alle graphiqs meer op zijn hoogst trekt bij de nieuwe games. Cpu is niet overclocked. Ik overclock nooit iets. Vandaar dat ik graag wat advies nodig heb over de aanschaf van een nieuwe cpu+moederbord+ cpu koeler.
Mijn pc specs:
Moederbord: Gigabyte EX58-UD5
Cpu: intel i7-920
ram: 12gb Crosair Vengeance DDR3-1600(3x4gb)
videokaart: Asus4GB D5 X R9 290 R
Dit is wat ik in gedachten heb om te kopen:
cpu; Intel i7-4790 3,6 Ghz
cpu cooler: Cooler Master Hyper212 Evo
Moederbord: GIGABYTE GA-H97-HD3
Mijn budget is 600-700 euro
Nu is mijn vraag wat past het beste bij een r290 kaart zonder dat je een blue screen krijgt?
Het liefste heb ik weer een i7/i5 processor. Een cpu koeler is ook een vereisten, merk maakt niet uit als hij maar goed koelt en stil is(geen waterkoeling).
Moederbord merk Gigabyte, Asus of een ander goed merk.
Alvast bedankt!
Groetjes Stan Rongen
Ik game graag.
Ik heb een jaar geleden de Asus4GB D5 X R9 290 R aangeschaft, maar nu merk ik dat mijn cpu(i7-920) niet alle graphiqs meer op zijn hoogst trekt bij de nieuwe games. Cpu is niet overclocked. Ik overclock nooit iets. Vandaar dat ik graag wat advies nodig heb over de aanschaf van een nieuwe cpu+moederbord+ cpu koeler.
Mijn pc specs:
Moederbord: Gigabyte EX58-UD5
Cpu: intel i7-920
ram: 12gb Crosair Vengeance DDR3-1600(3x4gb)
videokaart: Asus4GB D5 X R9 290 R
Dit is wat ik in gedachten heb om te kopen:
cpu; Intel i7-4790 3,6 Ghz
cpu cooler: Cooler Master Hyper212 Evo
Moederbord: GIGABYTE GA-H97-HD3
Mijn budget is 600-700 euro
Nu is mijn vraag wat past het beste bij een r290 kaart zonder dat je een blue screen krijgt?
Het liefste heb ik weer een i7/i5 processor. Een cpu koeler is ook een vereisten, merk maakt niet uit als hij maar goed koelt en stil is(geen waterkoeling).
Moederbord merk Gigabyte, Asus of een ander goed merk.
Alvast bedankt!
Groetjes Stan Rongen