Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAmsterdam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo mensen,

Ik heb in mijn pc een Sapphire R9 290 Tri-x zitten, met daarop een DP-, HDMI- en 2xDVI aansluiting.
Nou heb ik één scherm op de DP-aansluiting, de ander op HDMI. Deze twee schermen werken prima, niks mee aan het handje.

En nou komt het, ik heb nog een ouder scherm: Samsung SyncMaster 930BF staan, met daarop een DVI aansluiting.

Echter, als ik het scherm op mijn videokaart aansluit gebeurt er niets en blijft het scherm zeggen: Check Signal Cable. Zet ik het scherm op een andere mode, dat knippert hij tussen digital en analog.

De kabel die ik gebruik is een DVI-D Dual link.

Ik heb al een aantal avondjes lopen kloten, maar ik krijg het niet werkend, iemand tips?

Mvg, Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Al de andere DVI aansluiting geprobeerd?
De DVI en HDMI worden nog wel eens met elkaar gedeeld namelijk ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAmsterdam
Ja, die geeft ook geen teken van leven. Wat bedoel je met: ''De DVI en HDMI worden nog wel eens gedeeld''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DanielAmsterdam schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:58:
Ja, die geeft ook geen teken van leven. Wat bedoel je met: ''De DVI en HDMI worden nog wel eens gedeeld''?
Dat je ze niet beide tegelijk kunt gebruiken

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAmsterdam
Ik heb de pc opnieuw opgestart, nu zonder het HDMI-scherm erin, maar wel met de DVI. Deze geeft nog steeds geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-07 20:11

Koenvh

Hier tekenen: ______

Het kan zijn dat je met drie schermen minimaal één actieve DP-adapter nodig hebt (tenzij je een DP scherm hebt)

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
En op een andere computer werkt de monitor wel? Werkt het wel als je 'm via VGA aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAmsterdam
Nielson schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:12:
En op een andere computer werkt de monitor wel? Werkt het wel als je 'm via VGA aansluit?
Ik ga zo even kijken of ik 'm op mijn broertjes computer aan kan sluiten, die gaat natuurlijk weer schreeuwen als ik 'm stoor in tijdens zijn Counterstrike-potje. Ook even kijken of het via VGA wel werkt, al kan ik dat niet op mijn GPU doen.
Koenvh schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:11:
Het kan zijn dat je met drie schermen minimaal één actieve DP-adapter nodig hebt (tenzij je een DP scherm hebt)
Ik heb een DP scherm ja, de AOC G2770PQU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAmsterdam
Ik kan het scherm via VGA zonder problemen op mijn laptop aansluiten. Hij werkte direct toen ik 'm erin plugde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft je monitor zeker een 'source, input of source-input' knop en staat de modus vast op vga of analoog.

Aansluiten op jouw videokaart en de goede input selecteren if evt. op auto zetten als je vga nog wel eens nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAmsterdam
Heb alle 'sources' geprobeerd. Geen van allen werkt. Nou heb ik het wel voor elkaar gekregen om het scherm te laten werken door de DVI-kabel in mijn moederbord te pluggen. Het probleem is dan dat ik daarvoor mijn GPU in de BIOS moet uitschakelen.

Ik zou dus graag willen dat ze tegelijkertijd werken, ik weet dat dit mogelijk is. Dit moet ik doen in de BIOS, maar omdat ik een nieuwere versie BIOS heb kan ik niet precies vinden hoe het moet.

Ik heb een Gigabyte B85M moederbord, met daarin een i5 4460.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Pagina: 1