Signen van een .net applicatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 13:37
Hallo,

weet iemand hier hoe je een .net programma kan signen zodat het geen Windows Smartscreen scherm meer geeft bij het runnen?
Na wat opzoekwerk vind ik enkel certificaten van ongeveer een 500€, wat natuurlijk veel te veel is voor mijn open source project...

Mvg,
Rune

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt je programma distributen als zip. Wanneer de user de zip download ipv de exe krijg je geen smartscreen crap meer. (of maak een simpele installer met innosetup of nsis). Het alternatief is inderdaad een certificate, die zijn wel goedkoper dan 500 euro trouwens.

Een installer kan goed werken omdat die wel gesigned zijn :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het open source is zou je evt. kunnen vragen om donaties om dit certificaat te kunnen bemachtigen?
Dan stel ik mij wel voor dat het een nuttig project / programma is, en ik heb geen idee of het verstandig is / zou zijn om dat certificaat mee te leveren aangezien het een open source project is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
We zouden graag gebruik maken van het ClickOnce systeem aangezien dit wel lekker werkt. In het verleden hebben we inderdaad als zip gedistribueerd, maar dat was niet ideaal.
En ja, wat meer opzoekwerk heeft me op €111 voor 1 jaar gezet, wat nog steeds te veel is om zelf te investeren :p
We zijn nu inderdaad donaties aan het vragen maar ik vrees dat dat geen 111 euro gaat opbrengen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Ik heb er zelf nog niet gebruik van gemaakt maar ik ben op mijn eigen zoektocht deze site tegen gekomen: http://certum.eu/certum/cert,offer_en_open_source_cs.xml. Dit is het enige gratis alternatief wat ik ben tegengekomen.

Skill is when luck becomes a habit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Die certificaten zijn zo duur omdat de verstrekkers je juridische identiteit moeten controleren. Dat kost tijd, en daar betaal je voor. Sowieso kun je als groep developers geen certificaat krijgen, alleen op persoonlijke titel of als bedrijf/vereniging/stichting. Een willekeurige groep mensen is namelijk geen rechtspersoon.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is het signen van je .exe met je eigen key niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Na persoonlijke validatie bij StartSSL voor $60, mag je naast ssl certificaten (wildcard en san) ook code signing certificaten genereren. Dus voor $60 heb je zowel een "onbeperkt" aantal ssl certificaten voor je domeinen (2 jaar geldig) en ook nog eens code signing certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:25

Gerco

Professional Newbie

eek schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:52:
Ik heb er zelf nog niet gebruik van gemaakt maar ik ben op mijn eigen zoektocht deze site tegen gekomen: http://certum.eu/certum/cert,offer_en_open_source_cs.xml. Dit is het enige gratis alternatief wat ik ben tegengekomen.
Ik gebruik zelf een certificaat van Certum. De site is een beetje brak maar werkt verder wel. Certificaat werkt prima na het opsturen van een ID scan.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
Ik heb dat formuliertje zondag ook ingevuld. Nog niets van gehoord though :( Maar als jullie zeggen dat dat inderdaad werkt is dat top ^^

Edit:
YES! Het certificaat is binnen :D Certum heeft z'n werk goed gedaan

[ Voor 23% gewijzigd door runelaenen op 27-04-2015 16:11 ]

Pagina: 1