HP laptop valt uit en start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 16:26
Goedenavond

Ik zat net even op de pricewatch: HP Pavilion dv6 6c65ed laptop van mijn ouders. Maar ineens loopt hij vast. Ik start hem opnieuw op, en terwijl ik Word open valt hij uit.

Hij zat aan de oplader maar gaf even een wit en daarna een oranje lampje. Daarna ging het lampje uit. Dat gebeurde als ik de oplader er opnieuw indeed. Nu brand het lampje niet meer, het lampje zit trouwens aan de zijkant.

Eerst als ik op de aan knop drukte gingen alle lampjes branden maar na een halve seconde weer uit. Nu geen enkel teken van leven meer :( , dat is dan na 5 keer proberen.

Wat kan het probleem zijn? Deze laptop is snel weer nodig dus zou er een snelle oplossing kunnen zijn?

Alvast erg bedankt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jochemd13 op 18-04-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het kan van alles zijn zoals je het omschrijft.
Laten we met de makkelijkste beginnen:

Heb je al geprobeerd aan het oplaadpunt(de kabel) te bewegen (met de oplader in het stopcontact)

Ik zeg niet dat het zo is, misschien is het een los contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:33
Verwijder de stroomadapter en accu en druk de powerknop 30 sec in, die wordt een hard reset genoemd.
Sluit de stroomadapter weer aan maar laat de accu eruit. Probeer nu de laptop te starten.

Wil hij dan nog niet normaal werken dan grote kans dat er hardwarematig een probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 19-04-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
frankym schreef op zondag 19 april 2015 @ 08:21:
Het kan van alles zijn zoals je het omschrijft.
Laten we met de makkelijkste beginnen:

Heb je al geprobeerd aan het oplaadpunt(de kabel) te bewegen (met de oplader in het stopcontact)

Ik zeg niet dat het zo is, misschien is het een los contact.
Heb ik al geprobeerd, maar ik denk ook niet dat dat het is want de accu was bijna helemaal vol en was aan het opladen toen hij uitviel.
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 08:34:
Verwijder de stroomadapter en accu en druk de powerknop 30 sec in, die wordt een hard reset genoemd.
Sluit de stroomadapter weer aan maar laat de accu eruit. Probeer nu de laptop te starten.

Wil hij dan nog niet normaal werken dan grote kans dat er hardwarematig een probleem is.
Ook een probleem is, de accu kan er niet meer uit. Er zit een schuifknop die je naar rechts moet schuiven maar die kan geen enkele kamt meer op.
Met zo'n harde reset, raak ik dan geen bestanden kwijt?

[ Voor 37% gewijzigd door Jochemd13 op 19-04-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jochemd13 schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:05:
[...]

Heb ik al geprobeerd, maar ik denk ook niet dat dat het is want de accu was bijna helemaal vol en was aan het opladen toen hij uitviel.

[...]

Ook een probleem is, de accu kan er niet meer uit. Er zit een schuifknop die je naar rechts moet schuiven maar die kan geen enkele kamt meer op.
Met zo'n harde reset, raak ik dan geen bestanden kwijt?
Nee hoor is puur hardware matige reset.

Zou toch proberen het schuifje werkend te krijgen. Soms zit er in de buurt nog een schuif of iets waardoor je dit kan locken. Misschien dat er zo iets zit. Desnoods even bij HP de handleiding dowloaden om te kijken of er iets is wat dit blokt. Of batterij even goed aandrukken, mogelijk zit hij er niet helemaal goed in waardoor hij nu het schuifje vast zet.

De accu kan ook het probleem zijn dus hij zal eruit moeten. Als de accu bv defect is gegaan dan kan deze sluiting maken waardoor de laptop niet meer aan wil. Om dit te testen moet je de accu dus verwijderen en zonder proberen te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:15:
[...]

Nee hoor is puur hardware matige reset.

Zou toch proberen het schuifje werkend te krijgen. Soms zit er in de buurt nog een schuif of iets waardoor je dit kan locken. Misschien dat er zo iets zit. Desnoods even bij HP de handleiding dowloaden om te kijken of er iets is wat dit blokt. Of batterij even goed aandrukken, mogelijk zit hij er niet helemaal goed in waardoor hij nu het schuifje vast zet.

De accu kan ook het probleem zijn dus hij zal eruit moeten. Als de accu bv defect is gegaan dan kan deze sluiting maken waardoor de laptop niet meer aan wil. Om dit te testen moet je de accu dus verwijderen en zonder proberen te starten.
Ah, ik heb het geprobeerd, nog steeds geen lampje, geluid of iets anders.

De achterkant ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.insidemylaptop.com/images/HP-Pavilion-dv6-Guide2/Disassemble-HP-Pavilion-dv6-03.jpg

De kant waar het pijltje naar wijst is de positie hoe hij nu zit. En dan kan hij niet meer bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Bij normaal gebruik hoort dat schuifje links te zitten (slotje dicht).
Zit de accu er wel goed in? Druk die eens goed aan en kijk of het schuifje dan vanzelf naar links schiet (veertje) of dat je het schuifje handmatig naar links kan bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Anoniem: 133692 schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:35:
Bij normaal gebruik hoort dat schuifje links te zitten (slotje dicht).
Zit de accu er wel goed in? Druk die eens goed aan en kijk of het schuifje dan vanzelf naar links schiet (veertje) of dat je het schuifje handmatig naar links kan bewegen.
Ik weet dat, maar mijn vader en ik hebben ooit geprobeerd om hem open te maken. Voor het klepje moest je hem dus naar links schuiven. Maar toen we de klep er weer opdeden ging het schuifje niet meer terug.

De accu zit volgens mij gewoon goed. Hij steekt niet uit.
Hoe hard ik ook het schuifje duw, er zit geen beweging in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jochemd13 schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:47:
[...]

Ik weet dat, maar mijn vader en ik hebben ooit geprobeerd om hem open te maken. Voor het klepje moest je hem dus naar links schuiven. Maar toen we de klep er weer opdeden ging het schuifje niet meer terug.

De accu zit volgens mij gewoon goed. Hij steekt niet uit.
Hoe hard ik ook het schuifje duw, er zit geen beweging in :'(
Gelukkig hebben we Google.

https://www.google.nl/sea...avilion+dv6+battery+stuck

Daar staan aardig wat tips denk ik zo die je kan proberen.

Batterij zal eruit moeten om echt te kunnen testen dus je moet iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:13:
[...]

Gelukkig hebben we Google.

https://www.google.nl/sea...avilion+dv6+battery+stuck

Daar staan aardig wat tips denk ik zo die je kan proberen.

Batterij zal eruit moeten om echt te kunnen testen dus je moet iets.
Google O+

Ik kan de batterij eruit halen nu want het schuifje werkt weer :)
Als de batterij er uit is en ik sluit de oplader aan gebeurt er niks. Geen lampje. Aan-knop gebeurd ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jochemd13 schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:40:
[...]

Google O+

Ik kan de batterij eruit halen nu want het schuifje werkt weer :)
Als de batterij er uit is en ik sluit de oplader aan gebeurt er niks. Geen lampje. Aan-knop gebeurd ook niks.
Mooi dat die stap gelukt is.
Heb je ook de 30 sec hard reset geprobeerd zoals ik eerder had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:42:
[...]

Mooi dat die stap gelukt is.
Heb je ook de 30 sec hard reset geprobeerd zoals ik eerder had gemeld.
Ja, zonder resultaat helaas.

Ik probeer zo even te kijken of er iets van volt door de oplader komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Check dan ook of er nog voldoende in de batterij zit. Zo ja dan eens zonder oplader proberen en alleen met accu.

Als hij dan nog niet wil dan ben ik bang dat het echt een hardware probleem is. Je zou dan nog op typenr + problem of starting kunnen gan zoeken of het een bekend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:57:
Check dan ook of er nog voldoende in de batterij zit. Zo ja dan eens zonder oplader proberen en alleen met accu.

Als hij dan nog niet wil dan ben ik bang dat het echt een hardware probleem is. Je zou dan nog op typenr + problem of starting kunnen gan zoeken of het een bekend probleem is.
Met accu: Niks
Zonder accu met oplader: Niks
Accu en oplader: Niks

Hoe kan ik zien of er wat in de accu zit?

Zou het ook kunnen komen vanwege het feit dat mijn ouders altijd erg 'enthousiast' (hard) typen?

[ Voor 10% gewijzigd door Jochemd13 op 19-04-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jochemd13 schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:03:
[...]

Met accu: Niks
Zonder accu met oplader: Niks
Accu en oplader: Niks

Hoe kan ik zien of er wat in de accu zit?
Met een multimeter zou je dit moeten kunnen meten en op de accu staat wel hoeveel Volt hij is.
Als je dan gaat meten moet je als hij vol zou moeten zijn hier rond die waarde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:11:
[...]

Met een multimeter zou je dit moeten kunnen meten en op de accu staat wel hoeveel Volt hij is.
Als je dan gaat meten moet je als hij vol zou moeten zijn hier rond die waarde moeten zijn.
Ik kan de multimeter pinnetjes niet tussen de contactpunten krijgen, want die zitten achter plastic. Zoals dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.accessory-hp-compaq-laptop.com/index3/presario-cq40-battery-b-9c.jpg

Hoe kan ik bij die puntjes komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jochemd13 op 19-04-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Past er geen paperclicp tussen. Vouw je er daar 2 open en elke op een van de multimeters. Wel opletten dat ze niet tegen elkaar aan komen ivm sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:24:
Past er geen paperclicp tussen. Vouw je er daar 2 open en elke op een van de multimeters. Wel opletten dat ze niet tegen elkaar aan komen ivm sluiting.
Past er net niet tussen, net te smal.

Zou er ook een andere manier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Andere lader geprobeerd ?, klinkt alsof hij de adapter niet herkent en daarom niet wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Mektheb schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:36:
Andere lader geprobeerd ?, klinkt alsof hij de adapter niet herkent en daarom niet wil laden.
Maar ik weet bijna zeker dat de accu niet leeg was toen hij ineens uitviel. De accu was volgens mij nog 90%

Ik heb trouwens geen lader in de buurt liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochemd13 op 19-04-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Je kan nog proberen om zoveel mogelijk te demonteren. Geheugen eruit en harddisk en dan proberen of er nog iets gebeurt. Als het dan wel aan gaat zet je steeds 1 hardware item terug (geheugen dus eventueel in 2en doen als dit 2 simmen betreft) en probeer je het opnieuw.

Kans erop is klein maar zeker het proberen waard.

Als er dan nog geen teken van leven is dan zoals Maktheb aangeeft voor de zekerheid een andere lader proberen of doormeten of er spannig op de plug staat.

Als dat allemaal goed is dan rest je niet veel meer dan of de laptop aan te bieden voor controle en eventuele onderzoekkosten voor lief nemen als de reparatie te duur uitvalt. Even goed uitzoeken wat het beleid is van het bedrijf wat je gevonden hebt, hier kunnen grote verschillen is zitten,

Als de laptop al een aantal jaar oud is dan is reparatie vaak te duur voor wat hij nog waard is en kun je beter op zoek naar een andere. Nieuw of via Vraag en Aanbod hier, hangt af van het budget maar er worden met regelmaar leuke laptop aangeboden.

De oude kan je ook altijd weer aanbieden voor de tweaker die wel zeer handig is. Hij levert altijd weer iets op.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 19-04-2015 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
MikeOO schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:04:
Je kan nog proberen om zoveel mogelijk te demonteren. Geheugen eruit en harddisk en dan proberen of er nog iets gebeurt. Als het dan wel aan gaat zet je steeds 1 hardware item terug (geheugen dus eventueel in 2en doen als dit 2 simmen betreft) en probeer je het opnieuw.

Kans erop is klein maar zeker het proberen waard.

Als er dan nog geen teken van leven is dan zoals Maktheb aangeeft voor de zekerheid een andere lader proberen of doormeten of er spannig op de plug staat.

Als dat allemaal goed is dan rest je niet veel meer dan of de laptop aan te bieden voor controle en eventuele onderzoekkosten voor lief nemen als de reparatie te duur uitvalt. Even goed uitzoeken wat het beleid is van het bedrijf wat je gevonden hebt, hier kunnen grote verschillen is zitten,

Als de laptop al een aantal jaar oud is dan is reparatie vaak te duur voor wat hij nog waard is en kun je beter op zoek naar een andere. Nieuw of via Vraag en Aanbod hier, hangt af van het budget maar er worden met regelmaar leuke laptop aangeboden.

De oude kan je ook altijd weer aanbieden voor de tweaker die wel zeer handig is. Hij levert altijd weer iets op.
Ik ga het wel proberen, maar ik denk toch echt dat het de accu is, want er gebeurd gewoon niks bij geen enkele knop.

Helaas heb ik zelf niet nog zo'n oplader, misschien kan ik er een ergens vinden...

Eigenlijk willen we nog wel een paar jaar met deze laptop want hij werkte prima, als een nieuwe accu niet gaat werken dan kijk ik wel even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Volg eens dit stappenplan: http://support.hp.com/us-en/document/c00372748

Als je laptop het zowel met de accu als alleen met de adapter niets meer doet is het waarschijnlijk een moederbord probleem. Klinkt als terug naar de winkel.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 19-04-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Anoniem: 616444 schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:43:
Volg eens dit stappenplan: http://support.hp.com/us-en/document/c00372748

Als je laptop het zowel met de accu als alleen met de adapter niets meer doet is het waarschijnlijk een moederbord probleem. Klinkt als terug naar de winkel.
Hmm komt geen resultaat uit.

Ik heb hem toen bij de Dynabyte gekocht, maar volgens mij bestaat die niet meer. Dus ik ga eerst even HP proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jochemd13 schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:11:
[...]

Hmm komt geen resultaat uit.

Ik heb hem toen bij de Dynabyte gekocht, maar volgens mij bestaat die niet meer. Dus ik ga eerst even HP proberen.
Batterij kan het probleem niet zijn aangezien je ook met alleen de adapter geprobeerd hebt en toen werkte hij ook niet. HP kun je proberen maar let op je kosten.
De keus is aan jouw maar de laptop is begin 2012 op de markt gekomen en zal dus waarschijnlijk als 2 a 3 jaar oud zijn. Garantie zit er dus niet meer op.

Buiten de garantie schieten de prijzen omhoog bij deze bedrijven en die staan niet in verhoudiing met de waarde van je laptop. Zeker de hardware van modellen van 1 jaar en ouder vragen ze prijzen voor die niet normaal meer zijn.

Als jij het de laptop nog waard vindt kun je beter een handig iemand zoeken die ervaring heeft met reparatie van laptop. Desnoods plaats je een verzoek in Vraag en Aanbod hier.
Via ebay kun je vaak voldoende onderdelen vinden die wel betaalbaar zijn.

Succes met de laptop en hoop voor je dat het eenvoudig is op te lossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jochemd13 schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:11:
nieuws: Dynabyte verdwijnt na 27 jaar uit het straatbeeld
De 44 vestigingen van Dynabyte in Nederland gaan verdwijnen; de winkels worden omgebouwd tot MyCom- en Dixons-vestigingen. Dynabyte werd in 1985 opgericht en valt sinds 2011 onder BAS Group, net als MyCom en Dixons.
Dan zou je dan bij MyCom moeten zijn.

Hier is ie overigens niet omgebouwd maar gewoon gesloten...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Nou in ieder geval iedereen in dit topic bedankt voor de hulp :)

Ik ga met mijn vader overleggen wat we gaan doen en wat we doen zet ik wel een keer in dit topic.

Dus nogmaals erg bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Tijdje geleden al dat ik dit topic begon.

Helaas, de laptop doet het nog steeds niet, we hebben een nieuwe accu geprobeerd en ongeveer alle handleidingen van HP. Maar hij doet het nog steeds niet, enige wat nog kan is naar een reparatiepunt sturen en kijken wat ze daar zeggen.

Heeft iemand nog een idee?
Pagina: 1