bureau met ingebouwde speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-12-2024
Op voorhand bedank aan iedereen die mij hiermee kan verder helpen.
Ik heb al een paar andere topics gezien op andere forums die hierover gingen maar daar kreeg ik mijn info niet uit.Mijn bedoeling was dus om een koppel setjes van jvc cs-v628 te kopen en dus in te bouwen in mijn bureau.Als eerste probleem moet ik al een manier vinden om ze op mijn pc aan te sluiten,mischien gewoon de stuuring van een goedkoop setje speakers nemen?Daarna,laten we zegge dan ik ze verbonden krijg,wat gaan de effecten zijn van zo speakers zonder echte klankkast.Ik ben in een hi-fi winkel geweest maar hij raade het af,hij duide wel direct een ander setje speakers van 250 euro aan dus aarzel ik om op zijn woord af te gaan.Alle info is welkom,ik ben hier om iets bij te leren.
MVG,cyb3rshark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Leuke speakers zo te zien op het plaatje. Overigens geen ervaring met losse luidsprekers.
Ik kan je weinig vertellen over de eisen die je moet stellen aan de klankkast. Ik heb alleen maar verstand van elektronica en gewone elektrotechniek, dus over dat deel van de onderneming. Het zijn namelijk wat men noemt passieve speakers. Dat betekent eenvoudig dat ze niet rechtstreeks aangesloten kunnen worden op de audio-uitgang van de computer. Gewoon veel te zwak wat daar uit komt, afgezien nog van andere eigenschappen. Er zal zondermeer een versterker tussen moeten. Je gaf dat zelf ook al min of meer aan met je gedachte om een "sturing" te nemen van een goedkoop setje speakers. Daarmee zit je wel in de goede richting, maar je loopt wel kans dat dit qua vermogen toch nog steeds te weinig is voor deze speakers. Je zal toch eerder moeten kijken naar een volwaardige versterker. Die overigens volgens mij voor zo'n doel beslist niet duur hoeft te zijn.

Niet echt een deskundig advies met wat die verkoper je aanraadde, die had lijkt het alleen maar oog voor de verkoop van zijn dure spulletjes. Of hij had er gewoon te weinig verstand van, anders had hij deze uitleg er ook bij kunnen geven in plaats van alleen maar ongenuanceerd afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07

Cheezus

Luiaard

Volgens mij zijn autospeakers vaak ontworpen om zonder klankkast redelijk geluid te produceren (want een autodeur of hoedenplank is niet zo best), dit in je bureau schroeven moet dus op zich wel lukken. Je kunt dan een autoradio versterker aansluiten op de 12v van je PC - of misschien een oude voeding hiervoor gebruiken. Zelf knutselen met de versterker uit een oude speakerset kan natuurlijk ook, controleer dan wel wat reviews of deze genoeg vermogen kunnen leveren want hier werd vaak geadverteerd met honderdmiljoenmiljard watt PMPO vermogen maar dit zegt niets. RMS (écht) vermogen is bij de goedkopere sets vaak niet gespecificeerd maar zal vaak <10 watt zijn.
Een hi-fi versterker kan natuurlijk ook maar is wat lastiger weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
Wat Cheezus zei lijk mij te kloppen,in mijn auto zijn andere speakers ingebouwd,je kunt zo de achterkant zien langs de koffer,en bij hun durf ik het volume niet hoger te zetten dan 60% en zei zijn maar met 2.Mischien nog een voorstel wat ik dan het beste aankoop voor het versterker probleem op te lossen?Zoals jullie beiden gezegt hadden ga ik een nodig hebben met voldoende vermogen,zelf heb ik hier geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
KISS: Keep it Simple Stupid.

Niet ingewikkeld doen maar een set speakers kopen en op je bureau plaatsen (of aan de muur hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:30
Cru gesteld: wil je geluid of muziek?

Een luidspreker moet op oorhoogte.
Een luidspreker moet soms ingedraaid voor een goed stereobeeld.
Een luidspreker heeft een kastvolume nodig. Autoluidsprekers rekenen op het interne volume van de deuren. Een hoedenband luidspreker set gebruikt het volume van de kofferbak. Een deftig bedachte set in een auto heeft zelfs gesealde klankkasten.

Enkele denkpistes:
Wil je inbouw, waarom geen echte inbouwspeakers met meegeleverde klankkast (inwall of inceiling speakers)?
Raw drivers voor hifi zij trouwens niet persé duurder dan een autospeaker. Alleen geen stoere kleuren en mooie logo's.
Wil je toch doorgaan, kan je geen klankkastje maken uit mdf?

Wat betreft de aansturing: een passieve luidspreker (magneet-spoel-membraan) heeft een versterker nodig. Tegenwoordig bestaan er goedkope versterkertje zoals SMSL SA 36, klinkt goed, gaat luid, neemt weinig plaats in. Een autoversterker met een 220v->12v omvormer is het onnodig moeilijk maken.

Nog beter: er bestaan actieve monitors voor studio en pc, aansluiten en klaar! En dan hoef je niet eens in jouw bureau te zagen :-)

[ Voor 4% gewijzigd door road rebel op 19-04-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je kan doen is een schuine plank/rand op je bureau maken, en daar de speakers inzagen. Zo kan jede hoek laten kloppen met je luisterhoogte. In die ruimte kan je dan een ta2024 kwijt, waar je die speakers op laat spelen.

Nadeel is dan wel dat alles op je bureau gaat trillen en rammelen zodra je een muziekje draait.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
Ik weet dat ik het ingewikkeld aan het maken ben,maar dat gaat mijn "projectje" juist speciaal maken.De speakers schuin gericht krijgen is wel mogelijk en een erg goede tip.
Echte inbouw speakers lopen vaak hoog op in prijs en daarbij vermeden door mij.Maar Die raw speakers,wat zijn dat,wel speakers die geen klankkast nodig hebben?Zelf een maken uit mdf is natuurlijk ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
TA2024 lijkt mij een goede versterker voor dit project, heb je alleen een 12V 2A adapter voor nodig en een audiokabeltje (moet je wel zelf wat solderen).

Een maxamp20 van accusafe zou misschien eenvoudiger zijn als je gene elektronica kennis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die ta2024 zou gewoon op de voeding van je pc kunnen draaien.

Je wil inderdaad zelf een gesloten behuizing maken, waarvan de voorste plaat in een hoek staat.
En omdat je met car hifi aan de gang gaat hoef je je ook niet zo druk te maken over liters, basreflex oid...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76151

teacher schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:55:
Nadeel is dan wel dat alles op je bureau gaat trillen en rammelen zodra je een muziekje draait.
Hier dacht ik ook gelijk aan. En het gaat bovendien ten koste van de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 18:37
Je kunt wel denken dat het "speciaal" is wat je wilt doen, maar WAAROM?

Ik denk dat je met een willekeurige setje (2e hands) speakers een veel beter resultaat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
ta2024 zal geen probleem zijn om aan te sluiten,maar gaat denk ik niet genoeg watt aankunnen ofwel?
Dus na jullie tips heb ik mijn ''ontwerp'' wat verandert zodat de speaker op luisterhoogte staan.Ik ga dus langs mijn 2 uiterste schermen de kasten bouwen uit mdf platen.Nu zou ik enkel moeten weten nog of ik beter bij mijn eerder gekozen auto hifi blijf of losse speakers kies zoals deze bijvoorbeeld? http://www.goedkoopgeluid...e-speaker-sp-10-150-watt/

[ Voor 8% gewijzigd door cyb3rshark op 20-04-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 18:37
Wil je goedkoop geluid of goed geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyb3rshark
Tuurlijk wil ik goed geluid maar zonder mijn gedacht van inbouw te laten vallen,hebt u nog nooit iets gewilt zonder duidelijke reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Iig niet die speaker uit die link kopen :+. Ik zou het gewoon bij auto speakers houden en daar een mooi kastje voor maken evt met een front erop voor het mooi :).
Pagina: 1