Hallo,
De oplossing zal vast voor de hand liggen, maar ik heb geen idee waar het probleem ligt. Het zal vast wel iets knulligs zijn.
Ik probeer een simpele if statement op te zetten maar bij de controle loopt het spaak.
Als ik het script start krijg ik in eerste instantie prima het inlezen{} te zien, maar zodra ik dat verzend lijkt het script vast te lopen.
Met de getoonde debug loopt het vast na echo "debug data: > ".$data. waardoor ik wel het woord voorbeeld krijg weergegeven, maar er verder een deel wordt overgeslagen en het later in de functie van verwerken() weer verder gaat.
Wat doe ik fout?
Resultaat : [url=#]Klik[/url] - /me opgelost
De oplossing zal vast voor de hand liggen, maar ik heb geen idee waar het probleem ligt. Het zal vast wel iets knulligs zijn.
Ik probeer een simpele if statement op te zetten maar bij de controle loopt het spaak.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php $data = $_GET['data']; IF (!empty($data)) { // Als $data niet geleverd is dan: echo 'debug data: >'. $data .'<'; verwerken(); echo '<br><br>debug: verwerken() uitgevoerd'; } else { // Anders, dan: inlezen(); } function inlezen() { echo 'post iets: '; echo '<a href="index.php?data=voorbeeld">Klik voor data versturen</a>'; } function verwerken() { echo 'De $data bevat: '; echo $data; echo '<br><br> einde code'; } ?> |
Als ik het script start krijg ik in eerste instantie prima het inlezen{} te zien, maar zodra ik dat verzend lijkt het script vast te lopen.
Met de getoonde debug loopt het vast na echo "debug data: > ".$data. waardoor ik wel het woord voorbeeld krijg weergegeven, maar er verder een deel wordt overgeslagen en het later in de functie van verwerken() weer verder gaat.
Wat doe ik fout?
Resultaat : [url=#]Klik[/url] - /me opgelost