• meules
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
Hallo allen,

Ik heb sinds een week ineens een raar probleem. Mijn videokaart lijkt ineens een stuk trager!
Het gaat om een ATI AMD Radeon HD 6700 Series (Sapphire).

Nu heb ik van alles al gerpobeerd zoals:
- kast een keer stof vrij gemaakt :)
- Drivers geupdated
- Virus scan
- etc..

Het valt met name op als ik bv een keer Fifa 15 speel oid. Na een kwartier spelen begint het beeld te stotteren. Het spel blijft speelbaar maar dat stotteren is echt gruwelijk irritant.
Idle is de kaart +/- 37 graden en wanneer ik bv Fifa 15 speel +/- 80 graden. Dat zijn toch normale waarden!?
De rest van de onderdelen (cpu etc) hebben ook normale waarden in idle en stressed.
Het gaat overigens niet alleen om bovenstaand spel!

Zelfs op settings low gaat het beeld na een kwartier schokken. Ik heb het daar voor nog nooit gehad.

Zijn er mensen die dat ook hebben gehad of weten waar dat eventueel door kan komen?
Ik weet zelf niet echt veel opties meer waar het door zou kunnen komen anders dan een oude kaart oid.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hoe warm wordt je cpu dan? cpus kunnen minder warm worden dan gpus over het algemeen.

• meules
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11-2025
Mijn cpu is idle 28°C en stressed 45°C... kan ietsjes meer/minder zijn.
Het betreft een AMD Phenom II X4 965.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:06

Nemesizz

Untouchable

Laat GPU-z of iets zoals MSI Afterburner even op de achtergrond meedraaien en kijk wat bijvoorbeeld de GPU en/of MEM load is, en wat de clockspeeds van GPU en MEM doen.

Kan zijn dat ie ineens naar lagere snelheden dropt, of dat er een ander proces (stiekem) ineens de GPU zwaar belast (een zogeheten miner misschien).

Niet alle virusscanners vinden miners, soms moet je aparte malware detectiesoftware gebruiken om ze te vinden.