Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw Mobo + CPU voor mn oude socket 1366 Mobo en i7

Pagina: 1
Acties:

• PredCaliber2
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18-09 10:43
Heb momenteel een oud Socket 1366 systeem, een Rampage III gene bordje met een i7 960 waar ik een GTX 980 op draai.
Allemaal leuk en aardig, maar deze eerste generatie i7 reikt ook alweer uit 2010, en ik vermoed dat ik problemen krijgen als ik mn GTX 980 in SLI wil zetten. Hoogtijd voor een CPU/MOBO upgrade dus!

Ik heb nog 12GB DDR3-1600 geheugen op dit bordje, dus ik zoek eigenlijk alleen maar een Moederbord/CPU upgrade. :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen. En dan specifiek gamen op 144hz op 1080p. Ik kijk dit eerst even aan op mn huidige GTX 980, maar ik sluit een GTX 980 SLI opstelling niet uit. Tevens heb ik ook nog een Xonar Essence STX kaart PCI-E 4x, die wil ik graag meenemen :) Onboard audio op mijn nieuwe Mobo mag dus lage kwaliteit zijn.
Voor de rest geen wensen van het bord. Ik heb niet meer dan 4 SATA en 4 USB poorten nodig, maar ik hoef ook niet te bezuinigen verder.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Wil de mobo/CPU upgrade graag onder 600 euro houden. Het zal denk ik dus socket 1150 worden. socket 2011 of 2011-3 lijkt me beetje overkill voor mijn eisen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je
nieuwe systeem?

Ja alles behalve mijn moederbord/CPU ;) het gaat dus echt om een MOBO/CPU combo!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel zoiezo

Ga je overklokken?
Nee. maar als kanttekening:
Indien socket 1150 de beste keuze is denk ik dat ik niet onder Z97 ipv H97 uitkom omdat H97 geen SLI ondersteuning heeft. Tevens zijn de snels geclocke CPU's volgens mij K CPU's, waardoor ik toch op overclock versies van eventuele gaming borden uitkom. (Z97 dus bijvoorbeeld)

Voor wat betreft ik zelf al uitgevonden had: De i7 4790k. (4,0 ghz base, 4,4ghz turbo) lijkt me een heerlijke processor. Ga er toch een Corsair Hyrdo H100i waterkoel setje bijnemen, alleen weet ik niet in hoeverre deze CPU overkill is verder. Maar goed CPU bottleneck wegnemen met gamen mag wel wat kosten. :)

Graag hoor ik jullie advies hierover!

• Johan9711
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 03-09 17:18

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

I7 heeft nauwelijks winst in FPS tegenover een I5. Maximaal tien procent, is die 120 euro extra zeker niet waard dus.

Ik kwam op dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 227,91€ 227,91
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,81

Supder de luxe moederbord, met een prima processor.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True