Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Patchkast met synology - switch

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Dag Tweakers,

Ik wil mijn netwerk apparatuur wat gaan upgraden, maar ik zit hierbij met enkele vragen.

één van de zaken die ik wil gaan doen is het plaatsen van een patchkast voor mijn ip-camera's in aan te sluiten. De beelden worden opgeslagen op een Synology (DS1512+). Mijn bedoeling is dat deze Synology bij in de patchkast komt te staan. Hierbij dan ook mijn eerste vraag: Is dat een goed idee? De patchkast komt namelijk op zolder te staan waar het sowieso al wat warmer is. De Synology zal warmer worden als deze in de patchkast komt te staan. Dat de ventilatoren harder beginnen draaien en zo meer geluid maken maakt opzich niet uit omdat we nooit op zolder komen. Zonder patchkast zal er sowieso stof in de Synology terecht komen.

Een tweede aanpassing die ik wil doen is het upgraden van mijn simpele unmanaged D-link switch naar een HP Procurve 1920. Het is de bedoeling dat deze op de bureau komt te staan waar ik dagelijks zit. Maakt zo'n switch veel lawaai? Natuurlijk zal hij tijdens het opstarten even wat lawaai maken, maar zal dit na enkele seconden minderen en stil genoeg zijn om er naast te kunnen zitten? Natuurlijk zal ik de switch zelf wel horen, maar er staan hier op dit moment een Synology en een HP Microserver Gen8 waar ik ook geen last van heb als deze aan staan.

Alvast bedankt!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:17
Een HP Procurve 1920 maakt lawaai ja, en niet tijdens het opstarten, maar gewoon constant op 100%. Dat is 'normaal' voor rack switches. Ze maken meestal een vrij irritant hoog geluid wat zowel door de luchtstroming komt als door de mini fans.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom neem je geen passieve switch ? Zowel HP als ook andere merken hebben daar prima switches. Als het je alleen om VLAN's gaat kun je ook prima weg komen met smart switches.
Daarnaast, of het te warm wordt voor je syno hangt voornamelijk van de air flow af.. kan de warme lucht weg en is er genoeg aanvoer van koele(re) lucht ?

[Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 18-04-2015 20:50]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
HP Procurve 1700-8 is er eentje. Deze is managed.

De HP Procurve 1410-16G is een 16 poorts Gbit. Kost 190 euro bij Afuture.

Voordeel: De Procurve zijn zakelijke switches, en hebben dus levenslange next business day shipping garantie. Als dat ding een keer kapot gaat, bij melding aan HP, wordt er een nieuwe opgestuurd (nou ja, een refurbished model dan).

Al deze zijn zonder ventilator.

Maar die Procurves zijn bekend om het feit dat ze het "gewoon doen". Zonder gezeik, werkt altijd.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HP 1800 switches zijn fanless. (1700's ook maar da's een 100mbps switch.)

Let wel: ze zijn tegenwoordig fanless; dat waren ze niet altijd dus mocht je een tweedehands switch kopen dan moet je even opletten.

[Voor 89% gewijzigd door CyBeR op 19-04-2015 00:53]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Waar is de patchkast overigens voor als de switch op je bureau staat, ik neem aan dat je bureau niet op zolder staat ;)

Fixing things to the breaking point...

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:07
Die Synology kan prima op zolder staan.
Misschien even de tempartuur van de disken in de gaten houden als het echt warm weer wordt.

Zelf gebruik ik als managed switch een HP 1820-G8v2. Heeft geen fan is dus geluidloos en goedkoper als een 1900.
Overigens zijn er in de 1900 serie ook switches zonder fan maar die met POe hebben wel een fan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ben zelf van HP over gestapt op tp-link, had een paar features nodig welke niet on de fanless HP zaten. De prijs hielp ook mee met mijn beslissing.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• stefve1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga zeker eens kijken naar de fanless versies.
Op dit moment heb ik altijd simpele switches gehad, maar ik zou graag wat gaan experimenteren met de basis dingen zoals Vlans, ...

@RGAT: De patchkast zorgt ervoor dat op de zolder alles netjes is aangesloten en dat er niet te veel stof in de Synology terecht komt.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True