Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanhoudende PC issues, BSODs, crashes, the lot.

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:15
Hallo tweakers,

nadat ik mijn vorig systeem een jaartje of 5-6 heb gebruikt vond ik 't laatst tijd voor een upgrade. Gezien dat upgraden binnen de huidge specs (ddr 2, socket 775) geen nut zou hebben, heb ik gelijk de gehele basis gekocht, zijnde:

Moederbord: MSI A78M-E45
Processor: AMD A8-7600 FM2+
Geheugen: G.Skill Ripjaws X F3-17000CL11D-8GBXL

De rest van m'n oude systeem overgenomen zijnde:
Asus xonar DS
1x SSD Corsair M4 & 3 HDDs
Antec TruePower 750W

Nu heb ik al sinds aankoop één en al problemen ermee, heb de mb/cpu/ram na een paar dagen terug gestuurd na de webwinkel waar ik t gekocht had. Die concludeerde dat het RAM kapot was en dat hebben ze dan ook netjes vervangen. Toen ik 't terug kreeg kon ik in ieder geval weer gewoon windows erop installeren en leek die 't gewoon te doen.

Totdat ik besloot weer es WoW te willen gaan spelen, aangezien er nette iGPU inzat, zou dat moeten lukken ....
Maar het zou niet zo mogen zijn. Ik kreeg een en al crashes en kon nog geen 2minuten ingame zijn, had maar gelijk een forum thread aangemaakt op de techforums en daar kwamen ze tot de conclusie dat de stock koeler niet genoeg zou zijn. Dus dan maar een fatsoenlijke video kaart gekocht (de r9 270). Dacht dat dat de problemen wel zou oplossen. Ook niet dus.

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd, o.a.:
- Windows opnieuw geinstalleerd.
- Verschillende video drivers geprobeerd.
- Verschillende audio drivers geprobeerd, zelfs audiokaart geheel verwijdert samen met driver, werkt niet.
- WoW in 32bit laten starten
- van antivirus verandert (van eset naar avira)
- 100000000 reboots...

Ik weet dus echt niet meer waar ik het probleem zoeken moet. Ik heb een behoorlijk aantal dxdiag's en crash reports geupload op pastebin.com, deze vind je 't makkelijkst in de wow thread waar ik het over had (link).

Ben er momenteel over aan t denken de PC maandag even bij mycom langs te brengen en hun eens te laten kijken, maar ik dacht probeer het nog eens op GoT, niet geschoten is altijd mis. Wellicht is er zelfs iemand in omgeving zuid limburg die eens een kijkje wil komen nemen...

Wie o wie kan mij helpen? :?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zo werkt het niet.

Om te beginnen post je in het verkeerde subforum. Client software gaat over software, niet over vage PC-issues. Vervolgens ben je weinig concreet over de problemen die je ondervindt, maar verwijs je naar pastebin-links die verstopt zitten in een draadje op een ander forum.

Dit topic gaat daarom op slot. Processors, Moederborden & Geheugen lijkt een betere optie. Lees daar ook even het beleid en de troubleshooter, en start een nieuw topic waarin je wat duidelijker omschrijft welke problemen je ondervindt en post de relevante delen van je crashreports. Voor het hele crashreport kun je dan nog verder verwijzen naar pastebin.

Als je specifiek de combinatie WOW - je PC verdenkt kun je je geluk geproeven in Spielerij.

[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 19-04-2015 11:41 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.