Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Uitbreiden of nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 34124

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een nieuwe Videokaart (MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G) of een hele nieuwe PC, ik wil graag sneller video's kunnen renderen in Adobe After Effects en speel veel FIFA 15 en GTA V

Wat is je budget?
Ongeveer €400 max voor een videokaart, als ik voor een nieuw systeem zou gaan zou ik nog even moet sparen en ga ik tot de €1000,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn systeem is als volgt:
Ik bewerk veel video's in Adobe After Effects of Power Director en speel graag games als FIFA 15 of GTA V.
Nu merk ik de laaste tijd dat die langzaam is met renderen en ook FIFA hapert vaak/loopt niet soepel.

Ik zat te denken aan een MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G.
Mijn moederbord ondersteund geen PCI-E 3.0 alleen 2.0, maar ik heb gelezen dat niet echt veel uitmaakt.

Mijn vraag is of ik beter de overstap kan maken naar een ander systeem...kost uiteraard wel veel meer geld dan alleen een nieuwe videokaart kopen.
Ik hoor graag jullie expertise en mening.
Had dan dit als nieuwe PC in gedachten.

Intel Core i5-4690K Boxed

Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Cooler Master N300 (KKN1, closed)

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Seasonic S12II-Bronze 520W

Crucial MX100 256GB

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuisgebruik, met name voor video's renderen en games spelen.
Specs huidige systeem:
Moederbord: Asus P8Z68-vpro
Geheugen: 16GB DDR 1600mhz
Videokaart: AMD ATI 6750 1GB
CPU: i72600K (overgeklokt) naar 4.4Ghz
SSD's OCZ vertex 4 en een Samsung 850

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34124 op 18-04-2015 18:58]

• NLBUURMAN
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 30-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

dat Fifa hapert is puur je GPU, je 2600K kan (zeker op 4,4 Ghz) nog prima mee met de huidige games, en Fifa is al helemaal niet zo zwaar. voor Fifa zal een 970 wat over the top, maar goed. voor After Effects is Cuda dacht ik wel handig, vandaar ook je keuze voor Nvidia vermoedelijk. 3D render effects gaan sneller, en hoewel de 970 nog niet op de Adobe support list staat https://helpx.adobe.com/a.../system-requirements.html ga ik er vanuit dat dit wel werkt.

denk je wel om je huidige voeding?

http://www.cyberlink.com/...tor-ultra/spec_en_EU.html
hier staat nog iets over Drivers van Nvidia, je zou er ook voor kunnen kiezen om voor OpenGL (AMD) te gaan
kortom; een compleet nieuwe pc is absoluut niet nodig, mocht je dit wel willen omdat je echt sneller wilt, zou ik naar S2011-3 gaan, de nieuwe 4690K is niet sneller dan jouw CPU daarin, en de 4790K is slechts marginaal sneller, dan al direct meer cores er tegenaan gooien.
met een GPU (en eventueel voeding, let hier goed op!) upgrade kom je al een heel eind, je game-performance zal in ieder geval behoorlijk toenemen

i5-6600/MSI H270 Carbon/16GB Ram/ Phanteks TC14PE/ Gainward GTX1060

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True