r9 280x crossfire of 290(x)

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Met gta v merk ik tog wel dat mijn sapphire 280x vapor-x tegen de 100% aantikt dus zou ik deze toch wel weer een upgrade willen geven

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€150 voor een 280x
€250 voor een 290(x)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Als de kaart maar goed presteert en geen ppstijgend vliegtuig is ben ik tevreden

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 209,-€ 209,-
1MSI Z87-G55€ 73,97€ 73,97
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X€ 299,95€ 299,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 29,95€ 29,95
1Cooler Master Hyper 103€ 18,-€ 18,-
1Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A€ 72,10€ 72,10
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Gigabyte Odin GT 800W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,53

Natuurlijk heb ik zelf al mogelijke kaarten opgezocht.
V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 290X 4GB
Qua prijs perfect, maar weet niet hoe deze presteert qua koeling en geluidsproductie etc. Zijn ook geen reviews op tweakers van deze kaart.
V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 290X 4GB
Zelfde kaart, ook geen reviews
V&A aangeboden: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5
Past net in budget. Veel lawaai en slechte koeling volgens reviews
V&A aangeboden: XFX R9 290(X) 4GB Core Edition UNLOCKABLE
Geen idee wat dit uberhaupt inhoud en of dat het goed is.
V&A aangeboden: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X
Lijkt mij de perfecte kaart. helaas iets te duur, maar kan misschien wel wat vanaf.
V&A aangeboden: Sapphire AMD Radeon R9 290 4GB met een Arctic Accelero Xtreme IV
Koeler vervangen, heeft dit gevolgen op de garantie?

Mocht ik voor een 280x crossfire gaan, wat is dan aan te raden?
Precies dezelfde kaart, dus sapphire vapor-x of is een ander merk net zo goed om te nemen?
Heb gelezen dat ik hem zelfs met een 7970 crossfire kan draaien, maar dat dit minder goede performance levert.

Mijn kast, mobo en voeding kunnen crossfire draaien maar weet niet wat verstandiger is 290 of 280x crossfire.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
het kan aan mij liggen hoor. maar het is toch de bedoeling dat je gpu 100% werkt. anders heb je ergens anders een bottleneck. wat interessanter is hoeveel fps krijg je?

V&A aangeboden: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X
en V&A aangeboden: Sapphire AMD Radeon R9 290 4GB met een Arctic Accelero Xtreme IV zijn het overwegen waard. de rest is met een reffrence koeler. en die wil je niet hebben. tenzij je er zelf een koeler op wil schroeven.

http://www.anandtech.com/bench/product/1058?vs=1056

cf geeft meer fps. maar heeft wel een aantal nadelen. google ze maar eens.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
Wat loki zegt, het is net goed dat je GPU 100% kan werken. Als dat niet zo zou zijn ben je ofwel geen veeleisende game aan het spelen of je CPU krijgt het niet getrokken. Aangezien de game in kwestie wel veeleisend genoeg is, betekent dit dus gewoon dat je geen bottleneck hebt. Wat is dus de framerate?

Als die te laag is, kan een upgrade gewenst zijn, maar dat lijkt me sterk, want deze tester haalt 83fps met een R9 280X op very high quality (wel wat rare keuzes, geen Tesselation en Ambient Occlusion, dus het kan wel nog iets hoger ingesteld worden en dan zal de framerate meer naar de 60fps gaan) http://www.forbes.com/sit...a-and-amd-graphics-cards/. Tenzij je een scherm met een refresh rate hoger dan 60Hz hebt, merk je van een framerate hoger dan 60fps niets.

En die tester had trouwens stutter wanneer die een Crossfire opstelling gebruikte, dus àls je zou upgraden, is momenteel het advies om een R9 290(X) te halen, en uit je lijstje zijn alleen de Sapphire Tri-X en die met Arctic Accelero koeler degelijk (maar die laatste is inderdaad zijn garantie kwijt). Maar ik denk dat je R9 280X beter mee kan dan je zelf denkt.

[ Voor 6% gewijzigd door MacPoedel op 18-04-2015 20:28 ]

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 15:17
ik dacht juist dat als de gpu op 100% load zit de game te zwaar is voor gpu,
graphics staan ingesteld op very high/ultra msaa etc staat uit.
fps ligt gemiddeld op 55-65

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
Dan is een upgrade dus absoluut niet nodig, een 290 wordt ook 100% belast door GTA V en je ziet toch ook dat je een heel goede framerate haalt.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
zijn prima cijfers. lekker centjes in je zak zouden en dan eventueel wachten tot de r9 390(x) betaalbaar is.
Pagina: 1