Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Extra geheugen bijzeten geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Rolo1984
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2020
Hoi

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb mij OS geupgrade naar 64 bit zodat ik meer dan 4GB werkgeheugen kan gebruiken.Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb extra geheugen en deze heb ik erbij gezet in het 3e slot. Nu gaat de computer bij opstarten gelijk piepen. 1x lang gevolgd door 3 korte piepjes.

Als ik 2 stripjes op elke manier mogelijk combineer in elke combinatie van 2 slots dan start de computer gewoon op maar zo snel ik het 3e stripje erbij zet begint hij te piepen. De stripjes werken individueel en in elke combinatie van 2 maar dus niet alle 3 tegelijk.

Wat kan hier het probleem zijn? Want ik begrijp er niets van

Alvast bedankt

Groet

Roland

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat staat er in de handleiding over de piepjes?

39

• Joostlek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-01 11:59
Zijn het identieke geheugenbankjes

Specs is ook wel handig ;)

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Rolo1984
Geheugenbankjes zijn niet identiek. 2 zijn van Samsung (1 en 2GB) en nog eentje van kingston 1GB. Ik kan de bankjes van samsung en kingston combineren en dat werkt gewoon maar niet wanneer ik ze we allemaal tegelijk in doe

Ik heb geen handleiding want de bankjes zijn niet nieuw en soort van 2e hands. Maar het werkt allemaal wel

Samsung 2GB 1Rv8 PC2-6400U-666-12-E3
Samsung 1GB 1Rv8 PC2-6400U-666-12-ZZ
Kingston KVR66702N5K2/2G

MoederbordL asus P5KPL/1600

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:47

Croga

The Unreasonable Man

Uit de specificaties van het bord:
*When installing four DDR2 DIMM modules, install only single-sided memory modules.
Meer dan 2 DIMMs werkt alleen als die DIMMs slechts op één kant geheugenchips hebben zitten.
Daarnaast is dit een bord wat dual channel geheugen gebruikt. Het zou zomaar kunnen dat het niet met 3 modules kan werken maar alleen met 1, 2 of 4.

• Joostlek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-01 11:59
Waarom zitten er dan meer dan 3 bankjes op

lol

«Nooit geschoten is altijd mis»

• Rolo1984
mmm... echt heel onlogisch.

Maar één van de geheugenbankjes is single sided. En zijn er uberhaupt wel single sided geheugenbalkes van 2GB want anders kan ik er net zo goed in 2 slots 2GB in doen

Maar eigenlijk heb ik dus 2 overbodige slots

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:47

Croga

The Unreasonable Man

Joostlek schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:47:
Waarom zitten er dan meer dan 3 bankjes op
Volgens mij moet je het nog een paar keer lezen en proberen te begrijpen......
Rolo1984 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:57:
mmm... echt heel onlogisch.

Maar één van de geheugenbankjes is single sided. En zijn er uberhaupt wel single sided geheugenbalkes van 2GB want anders kan ik er net zo goed in 2 slots 2GB in doen

Maar eigenlijk heb ik dus 2 overbodige slots
Waarom onlogisch?

Het ding heeft 4 geheugen kanalen. Een double-sided DIMM gebruikt er daar twee van. Als je er dan 2 van die in hebt zitten, zitten de kanalen vol. Dat was in die tijd heel erg normaal.

En nee, er zijn geen single-sided modules van meer dan 1GB. Maar dat geeft niet want de specs zeggen ook:
4 x240-pin DIMM, Max. 4 GB, DDR2 1066*/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
Dit alles had je overigens zelf in ongeveer 3 minuten kunnen vinden als je gezocht had. Het staat namelijk gewoon op de site van Asus zelf, die zo'n beetje als eerste hit in DuckDuckGo verschijnt. Een beetje meer inzet hadden we dus eigenlijk wel van je mogen verwachten......
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True