Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 02:26

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Onlangs heeft een vriend van mij een MSI Wind box aangeschaft. Na het installeren van Windows en de drivers, klaagt hij dat zijn WiFi enorm traag is.

Ik heb hem toen een aantal speedtests laten doen:

MSI Wind box pal naast de router: 8ms / 25Mbit/s down / 25Mbit/s up

MSI Wind box op ca. 10 meter afstand van de router: 19ms / 0.02Mbit/s down / 0.61Mbit/s up

Laptop op ca.10 meter afstand van de router, pal naast die Wind box: 10 ms / 25 Mbit/s down / 17.47 Mbit/s up.

Hoe kan dit? Is het aannemelijk dat dit komt door het zendvermogen? En zo ja, hoe krik ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 22:39
Scan de omgeving of er meer draadloze verbindingen zijn. Het heeft misschien daar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
plizz schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:27:
Scan de omgeving of er meer draadloze verbindingen zijn. Het heeft misschien daar te maken.
Lijkt me niet, ik begrijp dat alles op het 2.4Ghz bereik elkaar in de weg zit, maar waarom presteert die laptop op dezelfde afstand dan wel naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 22:39
Gebruik je een Wifi usb-stick of buildin Wifi van MSI Windbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Domme vraag: maar is de externe WiFi antenne van de Windbox wel aangesloten ? Dat zou kunnen verklaren waarom je pal naast de router goede snelheden haalt, maar verder van de router niet meer (slechter WiFi bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Neophyte808 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 17:11:
Onlangs heeft een vriend van mij een MSI Wind box aangeschaft. Na het installeren van Windows en de drivers, klaagt hij dat zijn WiFi enorm traag is.

Ik heb hem toen een aantal speedtests laten doen:

MSI Wind box pal naast de router: 8ms / 25Mbit/s down / 25Mbit/s up

MSI Wind box op ca. 10 meter afstand van de router: 19ms / 0.02Mbit/s down / 0.61Mbit/s up

Laptop op ca.10 meter afstand van de router, pal naast die Wind box: 10 ms / 25 Mbit/s down / 17.47 Mbit/s up.

Hoe kan dit? Is het aannemelijk dat dit komt door het zendvermogen? En zo ja, hoe krik ik dat op?
Waarom kijk je naar zendsterkte als je upload juist factor dertig minder last heeft dan je download? 8)7

Je hebt een groter probleem met ontvangst op die Wind box. Sowieso wet je nog veel te weinig om je probleem op RF-gebied te zoeken. Begin een stuk meer info te achterhalen, om te beginnen welk RSSI je meet op je client (en dan met laptop vergeleken). Ook kan het geen kwaad om ipv de momenteel geinstalleerde Windows een LiveCD/USB te proberen. Daarmee kun je software/driverproblemen uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Die Wind box gebruikt zelf de built-in WiFi. Of de externe antenne is aangesloten kan ik niet zien: die zit verwerkt in de behuizing en als ik zou willen controleren of de connectortjes van de WiFi kaart goed aangesloten zitten, moet ik een garantiestickertje doorboren.

Ik zal die RSSI laten meten. Wat betreft die drivers: is het beter om de nieuwste driver te hebben van de fabrikant, of om die eraf te mikken en Windows zelf zo'n microsoft driver te laten installeren? En hoe gaat Linux mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:27
Neophyte808 schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:03:
En hoe gaat Linux mij hierbij helpen?
Als je met een Linux LiveCD dezelfde problemen hebt, weet je dat het geen software/driver probleem is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1