Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC programmeer taal

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views

• UiterstGeheim
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-11-2015
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar 1 programmeer taal waarmee ik makkelijk pc en netwerk bestanden kan inlezen, ook van internet en die hele rambam moet dan terecht komen in een mysql database.

dat lukt mij nu wel met php ( van wamp ), maar de bende moet ook gedistribueerd worden naar pc's.

er moet dan 1 windows schermpje komen waar men van, naar moet kunnen in geven en dan begint de hele handel te reutelen, het gaat dan om pc / internet bestanden naar/van sqlite db.

wie weet de juiste programmeertaal hiervoor?

• efan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
hoeveel heb je zelf al gevonden om "alle soorten bestanden, lokaal en van het hele internet + de rambam naar sql" te programmeren? 8)7

• 26779
  • Registratie: september 2020
  • Niet online
^^
Dat is dus onmogelijk met de huidige programmeertalen. Je zal dus zelf een taal moeten ontwikkelen.

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13:49
Allereerst, je wilt geen bestanden opslaan in een SQL database. Ten tweede, wat is het nu, MySQL of SQLite? En als laatste, wat wil je nu precies maken? Is het een stukje serverside software waarbij een webinterface genoeg is, of moet er iets op de machines zelf geïnstalleerd worden?

In het geval van het eerste, waarom is PHP niet goed genoeg?

• lordsnow
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-09 05:48

lordsnow

I know nothing

De situatie is niet helemaal duidelijk:
1. zijn alle PC's onderdeel van hetzelfde network?,
2. wordt het bestand centraal opgeslagen, waar alle PC's dan toegang hebben?,
3. schrijven/lezen alle PC's naar dezelfde database, of naar een eigen database?

Gewoon 1 van de populaire progremeertalen gebruiken. Oftewel, een C variant, Visual Basic, of Delphi (wat een Pascal variant is).
http://langpop.com/

Wellicht wordt het dan C# of C++

Voorbeeld:
http://stackoverflow.com/...ad-a-file-from-a-url-in-c

Ik zou in plaats van het bestandzelf, alleen de lokatie (of slechts de naam, indien de lokatie bekend is) van het opgeslagen bestand bewaren in een database.

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20:31
Wazige openingspost.

Filetransfer.... in-exporteren,,,,bestandslocatie lokaal, netwerk en internet, Windows compatibel interface...

Volgens mij sta je nu iets Dropbox achtig te noemen.. Programmeertaal ? dat is dan 99% Python (http://highscalability.co...-saved-every-15-minu.html)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:13

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor iemand die ooit dit schreef...
...mag je zelf wel eens onze beginnerscursus gaan lezen. Je topicstart stelt niet veel voor (zie De Quickstart) en je eigen onderzoek lijkt ook aardig te wensen over te laten. Wat heb je zelf al gevonden? Waarom voldoet dat niet? Er is meer dan alleen PHP.

Ik ga je topic sluiten. Open gerust een nieuw topic, maar laat dan wel wat meer eigen inzet zien. Op deze manier werkt GoT niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True