Toon posts:

Artifacts tijdens het browsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik kreeg vandaag ineens rare artifacts tijdens het browsen. Dit kwam echter alleen voor als ik een liedje op youtube aan had staan. Wanneer ik deze op pauze zet, gaan de artifacts weg. Hieronder een screenshot van de artifacts (onmogelijk om te timen die artifacts :)) Je ziet bij de scroll-bar links een raar patroon. Dit schoot zo nu en dan over de hele pagina heen.
Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/uthfL1EEhG/large/6c21cb9005f26361e2a57b6c0c59e04d.jpg

Ik heb een MSI R9 270 2G Gaming en deze is niet overclocked. De temperatuur is verder ook oké (gemeten met MSI Afterburner én GPU-z). Qua AMD Catalyst Control Center gebruikt ik de laatste Beta versie (of alpha, weet niet hoe ze het noemen).

Verder gebruik ik Chrome, want IE vind ik echt ruk :)

Weten jullie hoe dit komt? Ik had hier eerder geen last van, terwijl ik toch al een tijdje de beta heb van CCC. Op internet kon ik er niet echt veel over vinden, behalve dat het kon komen door een OC op de videokaart, maar dit heb ik dus niet.

Alvast bedankt!

PS: mochten jullie nog meer specs nodig hebben, vraag erom of kijk in me inventaris.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2015 13:21 ]

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:32
Hoe is het in games?
Kun je wel gamen zonder artifacts? Of komen ze daar ook voor?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Verwijderd

Topicstarter
MaD_co schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:25:
Hoe is het in games?
Kun je wel gamen zonder artifacts? Of komen ze daar ook voor?
Gamen gaat prima, ik heb vanochtend Minecraft gedaan (met shaders) en WarThunder. Beide spellen werken gewoon zonder artifacts (minecraft heeft wel lag, maar ja, wat wil je ook met shaders en een r9 270 8)7 )

Edit: kreeg net dit bericht:
Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/qAOJ3RqZKT/large/787f736e05fab4c6723588caba106d9d.jpg

Zou dit het probleem zijn geweest? heb tot nu toe geen artifacts meer

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2015 13:30 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 20:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat is vrijwel zeker de oorzaak. Update je drivers maar eens. Hardware kan eigenlijk wel uitgesloten worden; als dat een oorzaak had, had je dat ook niet kunnen vastleggen op een screenshot.

Verwijderd

Topicstarter
Bastiaan schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:42:
Dat is vrijwel zeker de oorzaak. Update je drivers maar eens. Hardware kan eigenlijk wel uitgesloten worden; als dat een oorzaak had, had je dat ook niet kunnen vastleggen op een screenshot.
Drivers updaten gaat een beetje lastig, gezien ik al de laatste versie heb :) Denk dan dat het idd aan het feit ligt dat ik nu een beta driver gebruik.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Mogelijk de driver inderdaad. Het kan ook zijn dat je geheugen van de videokaart brak (aan het worden) is.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 20:06

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:59:
[...]

Drivers updaten gaat een beetje lastig, gezien ik al de laatste versie heb :) Denk dan dat het idd aan het feit ligt dat ik nu een beta driver gebruik.
Dat wordt testen met een (iets) oudere driver dan. Helaas het risico met beta's. Waren er problemen met de laatste finale drivers waardoor je bent overgestapt naar deze versie?

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:02:
Mogelijk de driver inderdaad. Het kan ook zijn dat je geheugen van de videokaart brak (aan het worden) is.
Denk een driver probleempje. Kan dit? Heb er nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.
Bastiaan schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:03:
[...]

Dat wordt testen met een (iets) oudere driver dan. Helaas het risico met beta's. Waren er problemen met de laatste finale drivers waardoor je bent overgestapt naar deze versie?
Nah, niet zoveel zin in, heb nu toch geen problemen meer.

Nee ik had niet echt problemen met de laatste stabiele versie van CCC, maar ik ben gwn zo'n iemand die altijd de laatste versie van alles wil hebben, ook al is dit een beta :D

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan hem nog proberen te uninstalllen en dan DDU in veilige modus draaien en dan opnieuw installeren. Dan is de driver tenminste goed opgeschoont.
Pagina: 1