Laptop (HP 8540w) loopt steeds vast na 5 min

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585429

Topicstarter
Beste tweakers leden,

Ik heb een probleem met mijn laptop (HP 8540w - windows 7).
Wanneer ik windows opstart reageert mijn pc snel, echter na enkele minuten (5-10 min) gaat mijn pc steeds trager lopen.
Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

P.s. Ik heb laatst een SSD (samsung evo) in de pc gezet en daarop windows geinstalleerd. Ik heb de oude hdd laten zitten als extra schijf.

Ik hoor jullie suggesties graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Temperaturen, clock en specs graag

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:22

OgWok

U.N.C.L.E.

Openschroeven en voorzichtig stof eruit zuigen, blazen.... Er staat op YouTube vast wel een Howto hoe je de HP kan openmaken.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Laten we eerst eens achterhalen wat het probleem is voordat we tips gaan geven?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Virus scanner dat alles aan't scannen is. Toevallig norton 360?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:54
Damic schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:21:
Virus scanner dat alles aan't scannen is. Toevallig norton 360?
Lijkt me erg sterk dat een systeem daar volledig van vastloopt en/of extreem traag word. Vaak stoppen virusscanners veel load op de hdd waardoor alles traag word, maar in dit geval zit er een SSD in.

Ik gok inderdaad ook tempraturen, check deze eens met een programma als SpeedFan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor alle suggesties.
Ik denk inderdaad dat de temperaturen het probleem zijn.
In speedfan zie ik temperaturen van >50 gr C. Verder zie ik dat CPU usage naar 100% gaat als PC vastloopt.

Ik heb laatst wel (paar maanden geleden), de koelpasta vervangen en al het stof uit de fan gehaald.
Wat denken jullie dat het handigst is nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BTW: Temperaturen zijn erg tijdafhankelijk (temperaturen stijgen constant); vandaar dat ik denk dat een lijstje niet veel toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 585429 schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:16:
.......

Ik heb laatst wel (paar maanden geleden), de koelpasta vervangen en al het stof uit de fan gehaald.
Wat denken jullie dat het handigst is nu te doen?
Het was wel handig geweest als je deze info in je startpost had meegenomen. Zijn er nog meer dingen die je al hebt gedaan en wat we nog niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OgWok schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:56:
[...]

Het was wel handig geweest als je deze info in je startpost had meegenomen. Zijn er nog meer dingen die je al hebt gedaan en wat we nog niet weten?
Sorry, had ik idd kunnen doen. Nee... Ik heb overigens virusscan/firewall al uitgeschakeld.

Samengevat:
-Laptop loopt steeds vast (tijdens normaal gebruik: internet, skype, etc.) en wordt ook warm.
-Ik heb eerder het probleem gehad dat mijn laptop steeds uitviel door oververhitting (nu niet het geval). Hierom heb ik de koelpasta vervangen en fan schoongemaakt. Mijn laptop valt nu niet meer uit, maar blijft nog wel warm.
-Ik heb laatst een SSD geinstalleerd en Windows 7 hierop geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Tsja, dan wordt het een stuk lastiger. Als er iets niet goed gegaan is na de nieuwe koelpasta, dan had je al eerder problemen gehad. Misschien is de heatpipe "geknakt" en is langzaam het koelend vermogen verdwenen.

Dat zou je kunnen testen, maar dan heb je wel bv. een infrarood temp. meter nodig om te zien waar de warmte ontstaat en of die wordt afgevoerd richting de radiator (met fan). Zelfde geldt voor de GPU.

Andere optie is dat je CPU door de (eerdere) warmteproblemen de geest aan het geven is. Maar als ik het goed heb kunnen zowel de CPU en GPU board vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1