Toon posts:

Acer M3640 Quad Q6600 blijft hangen in start-up prodedure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Acer M3640 Quad core Q6600 blijft hangen in start-up procedure

Wat heb ikzelf tot nog toe onderzocht en ondernomen, om de machine weer aan de praat te krijgen :

A. Wat doet het nog wel

1. Led licht brandt
2. Hoor kaartlezer schakelen
3. Led DVD speler / writer verraadt technische activiteit richting de aanwezige Hirten DVD
4. Voel dat HD draait
5. Chipset en processor worden warm
6. Fans draaien

B. Maar

1. Krijg geen beeld
2. HD led licht niet op
3. Muisled brandt niet
4. Toetsenbord NimLock en Capslock leds lichten niet op niet
5. Hoor geen POST bleebs en krijg geen codes op diagnose kaart
6. Systeem disks hebben geen efffect.

C. Heb geprobeerd

1. Andere videokaart
2. Onboard videocard
3. HDMI verbinding
4. Batterij vervangen
5. Reset via batterij procedure
6. Reset via Jumper
7. Opstarten zonder MB aansluiting
8. Opstarten zonder HD
9. Opstarten zonder geheugen
10. Ander geheugen ingebracht

Update : het lukte mij - maar vraag mij niet naar het precieze hoe wen waarom - de afgelopen tijd weliswaar enkele malen (achter elkaar) om de machine WEL opgestart te krijgen, maar daar kwam abrupt een einde aan, na een blauw beeld (als gevolg van een niet geaccepteerde HD en het daarop geïnstalleerde besturingsprogramma / hardware-drivers )

De machine / het MB lijkt dus niet defect.

Daarna trad helaas weer de situatie van niet opstarten in als hierboven beschreven.

Natuurlijk had ik direct de BIOS moeten updaten toen de machine uiteindelijk een periode wel opstartte, want het lijkt mij linksom of rechtsom een BIOS gerelateerd probleem.

Ik hoop echt dat iemand een oplossing voor handen heeft...

Mvg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2015 17:49 ]

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Klinkt als een welbekkend gevalletje ontplofte of uitgedroogde elco's op het moederbord en/of in de voeding. Ik zou eerst eens met een andere voeding gaan testen en het moederbord visueel inspecteren op lekkende elco's.

Verwijderd

Topicstarter
gravitone schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:45:
Klinkt als een welbekkend gevalletje ontplofte of uitgedroogde elco's op het moederbord en/of in de voeding. Ik zou eerst eens met een andere voeding gaan testen en het moederbord visueel inspecteren op lekkende elco's.
Hartelijk bedankt voor je snelle reactie.

1. Geen van de elco's op het MB vertonen bollende hoofdeinden - zoals ik die eerder wel eens in een defecte monitor heb gezien (en heb verholpen) - dus die mogelijkheid had ik eigenlijk al weggestreept.

2. Het wisselen van de voeding-unit - hoewel alle hardware technisch naar behoren schijnt te draaien - is idd een optie die ik nog even zal moeten uitproberen.

3. Ik neig zelf tot op dit moment nog het meest naar de mogelijkheid, dat de machine op een of andere manier in een soort slaapstand is verzonken, maar ik kan dat niet hard maken en ik kan dat ook niet verhelpen, omdat het toetsenbord natuurlijk niet met de machine communiceert, voordat het is herkend...

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Kwestie van bios resetten door cmos jumper te gebruiken of batterij er even uit te halen. Dat elimineerd slaapstand mogelijkheid volledig.