Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

XFX PRO 650 w genoeg voor dual videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een setup met een XFX PRO 650 Watt voeding.

Ik gebruik nu een 6850 videokaart en dat gaat perfect uiteraard.

Ik wil een 2e videokaart erin prikken, de R290 (waarschijnlijk Sapphire)

Verder heb ik 32 gb ram, 2x2 ssd en 2x2 tb seagate hdd

Q77m-2DH moederbord.

Gaat het lukken om 2 videokaarten te runnen? Het lijkt me wel?

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:23
Een r9 290 met een hd 6850? Waarom?

Crossfire met die 2 gaat niet lukken. Heel veel schermen?

6850 eruit r9 290 er in lijkt de logische stap.

En ja je voeding is voldoende :)

• Tennisbal
Baloes schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:17:
Een r9 290 met een hd 6850? Waarom?

Crossfire met die 2 gaat niet lukken. Heel veel schermen?

6850 eruit r9 290 er in lijkt de logische stap.

En ja je voeding is voldoende :)
net geteld idd met tool. heb 549 watt nodig.

Helaas moet ik de 6850 gebruiken voor mijn 5 monitor setup. Ik draai hackintosh en die kan niet meer dan 2 schermen aansturen (R 290)

IGPU gaat ook 2 schermen aansturen en 6850 dus ook 2. R 290 dus maar 1 :(

• Baloes
r9 290 kan volgens mij 4 schermen hebben..of ik zit helemaal verkeerd te denken nu :)

Ben niet zo'n hackintosh expert :)

[Voor 49% gewijzigd door Baloes op 18-04-2015 13:30]

• Tennisbal
Baloes schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:29:
r9 290 kan volgens mij 4 schermen hebben..of ik zit helemaal verkeerd te denken nu :)

Ben niet zo'n hackintosh expert :)
In windows wss 3 (DP en DVI zijn geshared meestal). maar dat is geen probleem. Hackintosh is wel een compleet ander verhaal :)

• Baloes
Ah...weer wat geleerd :)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Kan makkelijk, je gaat de twee videokaarten niet tegelijk belasten dus de tweede kaart verbruikt niet zo heel veel (zelfs als je ze beide gaat belasten kan dat prima met de XFX 650W voeding.
Ik denk dat je zelfs al genoeg hebt aan 450W.

De gigabyte site ligt er even uit, dus over het moederbord kan ik je niks vertellen.
Je gaat geen crossfire draaien dus als je 2 pcie sloten hebt zal het moeten gaan (past het dan werkt het).

Edit: site doet het, moederbord is ook geen probleem.
Wel kan het zijn dat de kaart in het onderste slot wat problemen geeft met de stekkers van audio en usb etc.

[Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 18-04-2015 14:44]

• Tennisbal
mitsumark schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:19:
Kan makkelijk, je gaat de twee videokaarten niet tegelijk belasten dus de tweede kaart verbruikt niet zo heel veel (zelfs als je ze beide gaat belasten kan dat prima met de XFX 650W voeding.
Ik denk dat je zelfs al genoeg hebt aan 450W.

De gigabyte site ligt er even uit, dus over het moederbord kan ik je niks vertellen.
Je gaat geen crossfire draaien dus als je 2 pcie sloten hebt zal het moeten gaan (past het dan werkt het).

Edit: site doet het, moederbord is ook geen probleem.
Wel kan het zijn dat de kaart in het onderste slot wat problemen geeft met de stekkers van audio en usb etc.
dank voor het uitzoeken. Ik heb idd gekeken naar het 2e slot voor de 6850. Ik ga de kaart passen in het onderste slot. Maar volgens mij ging dat goed jaren geleden.

Ik ben wel bang dat de warmtegeleiding slecht gaat omdat beide kaarten erg dicht bij elkaar hangen. Of maakt dat niet uit omdat de koeling via de achterkant gaat?

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Ligt een beetje aan welke versie videokaarten, maar er zit voldoende ruimte tussen de 2 videokaarten.
Wat voor behuizing en voeding heb je? Zit er onderaan het moederbord nog wat ruimte?
Wellicht dat je ook wat moeite krijgt met 4 sata kabels, dat is wat lastig te beoordelen zonder alle hardware in de handen te hebben.

Zolang je de onderste kaart niet gaat belasten en alleen gebruikt voor de aansluitingen zal daar ook niet zoveel warmte vanaf komen (en veel koeling heeft ie dan dus ook niet nodig).

[Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 18-04-2015 14:59]

• Tennisbal
mitsumark schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:58:
Ligt een beetje aan welke versie videokaarten, maar er zit voldoende ruimte tussen de 2 videokaarten.
Wat voor behuizing en voeding heb je? Zit er onderaan het moederbord nog wat ruimte?
Wellicht dat je ook wat moeite krijgt met 4 sata kabels, dat is wat lastig te beoordelen zonder alle hardware in de handen te hebben.

Zolang je de onderste kaart niet gaat belasten en alleen gebruikt voor de aansluitingen zal daar ook niet zoveel warmte vanaf komen (en veel koeling heeft ie dan dus ook niet nodig).
Ik heb de Fractal Design R4

Zo als de printer klaar is even testen of de videokaart naar beneden kan

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:25
Je kunt een videokaart aansluiten op elk PCIe slot, zelfs een x1. Dat onderste ziet er uit als een x16 maar is eigenlijk een PCIe 2.0 x4. Om alleen een scherm aan te sturen is dat echter meer dan voldoende.

Met die FD R4 moet je wel genoeg plaats hebben om je videokaart onderin te monteren. De poorten (USB headers en SATA poorten) die daar dan onder verdwijnen gaan de zaken wel wat moeilijker voor je maken.

De voeding volstaat in elk geval wel, normaal gezien belast je die HD6850 toch niet meer, dan verbruikt die maar een 10-20W.

• Tennisbal
Update

6850 in onderste slot gaat goed :-) Het past, sata kabels gaat ook net goed

• Tennisbal
MacPoedel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:17:
Je kunt een videokaart aansluiten op elk PCIe slot, zelfs een x1. Dat onderste ziet er uit als een x16 maar is eigenlijk een PCIe 2.0 x4. Om alleen een scherm aan te sturen is dat echter meer dan voldoende.

Met die FD R4 moet je wel genoeg plaats hebben om je videokaart onderin te monteren. De poorten (USB headers en SATA poorten) die daar dan onder verdwijnen gaan de zaken wel wat moeilijker voor je maken.

De voeding volstaat in elk geval wel, normaal gezien belast je die HD6850 toch niet meer, dan verbruikt die maar een 10-20W.
Ik wist niet dat een videokaart idle zo weinig gebruikt. dus dat maakt ook niet echt uit :-) Ik ben tevreden. De usb connecters etc zijn niet zomaar meer te verwisselen maar dat gebeurd toch niet vaak

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:25
Heeft je voeding wel nog voldoende PEG connectors voor nog een videokaart? Er zijn meerdere XFX Pro, dus ik kan het niet zomaar vinden. Het kan zijn dat je omzetters moet gebruiken van MOLEX naar PEG. Een R9 290 heeft minimum een 6 pin en 8 pin connector nodig, sommige hebben 2 8 pin connectors.

• Tennisbal
MacPoedel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:21:
Heeft je voeding wel nog voldoende PEG connectors voor nog een videokaart? Er zijn meerdere XFX Pro, dus ik kan het niet zomaar vinden. Het kan zijn dat je omzetters moet gebruiken van MOLEX naar PEG. Een R9 290 heeft minimum een 6 pin en 8 pin connector nodig, sommige hebben 2 8 pin connectors.
Net gecheckt. Ik heb beide pinnen (en videokaart is 6 en 8 )

lengte moet ook geen probleem worden dus de kaart kan binnenkomen :)

tnx all!

[Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 18-04-2015 15:41]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True