Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[ Win 8.1 ] Persoonlijke map (mijn documenten) verplaatst

Pagina: 1
Acties:

• TweakTox
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 24-03 12:47
Beste medetweakers,

Om te beginnen zal ik de situatie in het kort proberen uit te leggen. Onlangs heb ik na een schone installatie, mijn persoonlijke mappen als Afbeeldingen, Mijn Documenten en Download's verplaatst naar een andere, grotere, schijf (D). Dit omdat mijn hoofdschijf (C) een redelijk kleine SSD is. Vervolgens heb ik een aantal weken later een aantal gebruikers aangemaakt (kids) op de pc, en middels BitLocker deze persoonlijke mappen beveiligd met een wachtwoord. Je raadt het al; bij het spelen van games kunnen save games niet worden opgeslagen in Mijn documenten omdat hier een wachtwoord op zit, tenzij ik het wachtwoord al heb ingevoerd.

Om dit te voorkomen, en hier eigenlijk toch geen kostbare bestanden in zitten die kids kunnen verwijderen, heb ik besloten om Mijn Documenten van (D), d.m.v. Eigenschappen -> Locatie -> Verplaatsen, weer te verplaatsen naar (C). Ik heb als locatie gekozen voor C:\Users\Gebruiker, in de hoop dat hier een map Mijn Documenten zou komen te staan. Wat er gebeurt is, is dat hij de inhoud van Mijn Documenten, in mijn gebruikersmap is komen te staan. Nu is mijn gebruikersmap dus Mijn Documenten geworden, en staan hier zowel mijn gebruikersbestanden in, als Mijn Documenten.

Wat ik heb geprobeerd om dit op te lossen is:
  • CTRL-Z om bestanden weer terug te plaatsen -> Hierbij gebeurde er niets.
  • Weer een map gemaakt op (D) en terug proberen te verplaatsen, maar krijg hierbij een melding dat er bestanden in staan die niet verplaatst kunnen worden (gebruikersbestanden dus).
  • Systeemherstel -> Krijg een melding na het traject dat systeemherstel niet mogelijk is omdat sommige bestanden niet verplaatst konden worden.
Is er iets wat ik zou kunnen proberen? Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag er dan aub op los.

Ik verneem graag jullie reactie!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 21:21

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je zult handmatig de bestanden en mappen moeten verplaatsen naar de locatie waar je 't hebben wilt. Je hebt er nu zo'n bende van gemaakt door je documenten en profiel bestanden en mappen door elkaar te zetten, dat een automatische verplaatsing via de eigenschappen van 'Mijn Documenten' niet weet wat nou wat is en alles zou gaan verplaatsen, waardoor je effectief je hele gebruikersprofiel sloopt.

Dus, niets anders dan suck it up en deal with it. Wijzig je weer de locatie, laat 't systeem dan niet de bestanden verplaatsen, die staan er tenslotte al.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• TweakTox
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 24-03 12:47
Hero of Time schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:57:
Je zult handmatig de bestanden en mappen moeten verplaatsen naar de locatie waar je 't hebben wilt. Je hebt er nu zo'n bende van gemaakt door je documenten en profiel bestanden en mappen door elkaar te zetten, dat een automatische verplaatsing via de eigenschappen van 'Mijn Documenten' niet weet wat nou wat is en alles zou gaan verplaatsen, waardoor je effectief je hele gebruikersprofiel sloopt.

Dus, niets anders dan suck it up en deal with it. Wijzig je weer de locatie, laat 't systeem dan niet de bestanden verplaatsen, die staan er tenslotte al.
Thnx voor je reactie. Wat bedoel je met het handmatig verplaatsen van de bestanden? Ik weet wel welke bestanden ik moet hebben, maar dit veranderd toch niet de locatie van 'Mijn Documenten'? Is dit handmatig nog in te stellen? Denk dat als ik een nieuwe locatie voor 'Mijn Documenten' in zou kunnen stellen via regedit o.i.d., dat hij dan ook weer weet wat mijn gebruikersmap is.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 21:21

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je leest niet wat ik schijf. Het is allemaal erg logisch als je goed nadenkt. Ik heb je het antwoord al gegeven, het enige wat je moet doen is zelf wat moeite nemen om het te begrijpen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True