Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Microsoft komt met oplossing voor kapotte Lumia's na Windows

Pagina: 1
Acties:

• EchoWhiskey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06-06 09:59
Het was mij al vaker opgevallen dat titels een veel dramatischer lading hebben dan in het artikel,
vandaar nu deze posting:

Titel: Microsoft komt met oplossing voor kapotte Lumia's na Windows 10 gebruik

Dit suggureert dat de Lumia fysiek kapot is. Niets is minder waar. Het blijkt oplosbaar te zijn iva een software update.
Misschien voortaan een minder dramatischer titel er boven zetten:
Microsoft komt met oplossing voor niet meer werkende Lumia's na Windows 10 gebruik .

P.S. Ik ben geen Microsoft medewerker of aficionado.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Kapot betekent dat iets niet meer functioneert. Een smartphone die niet meer opstart mag je dus gerust kapot noemen, wat mij betreft.

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

WMB betreft zijn kapot en "niet meer werkend" ook gewoon synoniem ?
Het enige is dat niet meer enigzins suggereert dat het gerepareerd kan worden, waar kapot daar niets over zegt.

tomorrow the sun will come up again, and I'm pretty sure that whatever happens we won't have found Freedom, and there won't be a whole lot of Justice, and I'm damn sure we won't have found Truth. But it's just possible that I might get a hard-boiled egg.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

http://www.woorden.org/woord/kapot
kapot

1) als iets beschadigd is of niet meer functioneert
Voorbeelden: `Mijn broek is kapot: er zit een gat in.`,
`een kapotte auto laten repareren in de garage`
Synoniemen: stuk, defect
Als je telefoon niet meer opstart, is ie stuk, defect, functioneert ie niet meer. Ik kan er niet meer van maken.

[Voor 21% gewijzigd door AGee op 18-04-2015 12:14]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• EchoWhiskey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06-06 09:59
We kunnen over woorden gaan discusseren maar dat was niet mijn punt:

Het was mij al vaker opgevallen >>> dat titels een veel dramatischer lading hebben dan in het artikel <<<,
vandaar nu deze posting

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:57

arnoudwokke

Redacteur
Het was mij al vaker opgevallen >>> dat titels een veel dramatischer lading hebben dan in het artikel <<<,
vandaar nu deze posting
Dank voor je feedback. De titel die jij suggereert stond lang boven het artikel toen ik er aan werkte. Maar er was een bezwaar: hij pastte niet en moest dus korter. Toen heb ik kapot als synoniem gekozen, ik heb er niet bij stilgestaan dat het een andere lading zou kunnen hebben voor iemand. Te zien aan de reacties hier en onder het artikel op de term kapot begrijpt vrijwel iedereen dat het duidt op niet meer werkende telefoons. Daar ben ik in elk geval blij om :)

Je zegt dat het je vaker is opgevallen, heb je daar voorbeelden van?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True