Toon posts:

Nieuwe ATX behuizing 60/70 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, goedemorgen!

Ik ben druk bezig om mijn PC te upgraden en heb inmiddels een nieuwe GPU uitgezocht, evenals mijn SSD. Nu zoek ik alleen nog een nieuwe kast, want ik ben deze een beetje zat én ik ben bang dat mijn nieuwe kaart (http://www.alternate.nl/C...duct/1126000?event=search) niet helemaal lekker past. Deze schijnt vrij warm te kunnen worden, dus goede koeling is belangrijk. Verder hou ik van zwarte kasten en wat LED-versiering is optioneel. Ik heb géén waterkoeling.

Mijn huidige setup:

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/265d4499d51e8da57c5ef56177554d09.png

Hierbij komt dus nog 1 SSD (Samsung EVO) en de eerder genoemde GPU. Mijn moederbord is een MSI P67A G45. En een Corsair CX750 voeding.

Mijn budget is zo´n 60/70 euro.

Alvast bedankt! :D

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor dat budget vind ik dit persoonlijk een erg leuke kast: pricewatch: NZXT S340 Zwart

Maar een PC kast blijft verder heel erg subjectief natuurlijk!
Welke kasten had je zelf al gevonden? :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Deze lijst voldoet aan alle eisen :)
http://tweakers.net/categ...gLSYnsf-kNScUy12Lsjfzk_AI

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Ik had zelf gekeken naar de CM Silencio en de Sharkoon, maar ik vind het lastig om te bepalen hoe het met de koeling enzo zit.

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik :p Maar zoals ik al zeg, zit ik vooral even met de koeling. De Silencio werd mij hier elders afgewezen ivm mijn nieuwe GPU.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
hoe het zit met koeling is reviews lezen van de kast. google gewoon xxx(naam van de kast) review.
NZXT S340 review.
maar je kast hoeft geen goede koeling te hebben hoor voor je systeem.

zolang je die niet aan 3/4x cf/sli doet volstaat iedere kast eigenlijk wel.

• Jochemd13
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:32:
[...]

Dat snap ik :p Maar zoals ik al zeg, zit ik vooral even met de koeling. De Silencio werd mij hier elders afgewezen ivm mijn nieuwe GPU.
Welke Silencio?

• Jochemd13
Je GPU is 270mm en je kast past 427mm in ;)

• loki504
yep gaat prima. de kast kan Grafische kaart maximum lengte 427mm aan je gpu is Lengte 270mm

alleen de 550 is niet echt geweldig als je je cpu wil overclocken.

http://hexus.net/tech/rev...50-chassis-review/?page=2

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 18-04-2015 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om de lengte, maar om de temperatuur.

• loki504
temperatuur gaat prima hoor. zolang je zorgt voor koele lucht voor-in en dat de warme lucht achter kwijt kan is er niets aan de hand. je kan er altijd nog 1 fan bij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zorg ik daar voor? Gewoon door de fan voor, bedoel je toch? Sorry maar ik ben niet zo'n assemblage-kenner :D

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Komop zeg, toon even wat eigen initiatief. Ipv alles klakkeloos te vragen had je die info in dezelfde tijd ook al zelf kunnen vinden.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:18:
[...]

Oke man, super bedankt voor je opbouwende advies ;w
Graag gedaan, nu nog hopen dat je er iets mee doet ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Fietsbel op 18-04-2015 13:20 ]

39

• loki504
hehe fans instaleren is erg makkelijk hoor. gewoon 4 schroefjes(bijgeleverd) aan de voorkant bij schroeven. en dan het kabeltje aansluiten of op het mobo of op een verloop stukje direct op je voeging(snelheid zal altijd op max draaien). meer is het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:12:
Komop zeg, toon even wat eigen initiatief. Ipv alles klakkeloos te vragen had je die info in dezelfde tijd ook al zelf kunnen vinden
Oke man, super bedankt voor je opbouwende advies ;w

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:12:
hehe fans instaleren is erg makkelijk hoor. gewoon 4 schroefjes(bijgeleverd) aan de voorkant bij schroeven. en dan het kabeltje aansluiten of op het mobo of op een verloop stukje direct op je voeging(snelheid zal altijd op max draaien). meer is het niet.
Dat snap ik, maar ik bedoelde of de bijgeleverde fans bij die kast dus voldoende zouden moeten zijn icm die GPU enzo.

• loki504
Ja moet voldoende zijn. Mocht dat niet het geval zijn kan je voor <10 euro er nog een bij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks Loki, voor je hulp :) Wellicht dat ik dan voor die Silencio ga. Al vind ik de Sharkoon ook wel nice. Is die vergelijkbaar? pricewatch: Sharkoon T9 Value Red edition

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Titlefix Wat wordt mijn nieuwe behuizing - ? Nieuwe ATX behuizing 60/70 euro

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:32:
Oke thanks Loki, voor je hulp :) Wellicht dat ik dan voor die Silencio ga. Al vind ik de Sharkoon ook wel nice. Is die vergelijkbaar? pricewatch: Sharkoon T9 Value Red edition
kwaliteit is imo minder, dunner staal en hij zal meer herrie maken. het is vaak een trade-off die je maakt tussen temperatuur en stilte. in principe moet dat gewoon kunnen in die silencio, en anders een fan er bij plaatsen moet kunnen (als je een schroevendraaier kunt gebruiken, moet dit lukken ;) )

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1