Toon posts:

Game pc GTA5, Project Cars max 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral een beetje surfen en wat word documentjes maken..

.. maar natuurlijk ook gamen! GTA 5, project cars,..

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD en HDD neem ik mee uit mijn huidige systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik voorlopig al samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 248,88€ 248,88
1MSI Z97 GAMING 3€ 130,16€ 130,16
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 378,35€ 378,35
1Thermaltake Urban S31 (no window)€ 81,88€ 81,88
1Corsair Hydro H100i€ 107,78€ 107,78
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R€ 143,51€ 143,51
1Corsair RM650€ 117,50€ 117,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.208,06

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Grafische kaart van Nvidia, verder geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast een krachtpatser zou het ook een beetje een stille machine moeten zijn.

Ga je overklokken?
Niet onmiddelijk, misschien later wel.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Allereerst een paar vraagjes:
1: Waarom overklokken? Het heeft voor gaming/normaal gebruik geen enkele zin en het kost een aardige meerprijs.
2: Waarom 16GB ram? Momenteel is het voor de meeste mensen/gamers al aardig lastig om 8GB vol te trekken.
3: Waarom een AIO waterkoeler? Deze zijn luiduchtig en koelen niet veel beter dan aftermarket luchtkoelers. Een koeler als de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is tevens al snel 80 euro goedkoper. (Je hebt een kast zonder window gekozen, dus voor de looks hoef je het niet te doen.)

Verder is je voeding overkill. Voor een I5/970 systeem is 450W meer dan genoeg. Ook met overclocks.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet zeker bent of je gaat overklokken, adviseer ik altijd om het niet te doen. Het kost toch wat duiten meer en veel extra performance win je er niet mee. Ook vervalt dan de noodzaak voor een K-CPU en kun je het beste de i5 4460 nemen met een moederbord met H97 of B85 chipset. Scheelt je nog weer de nodige euro's.

Zelf heb ik al de nodige jaren 16GB RAM in mijn PC zitten en dat lijkt wellicht overkill, maar ik geniet er sinds ik het heb elke dag ervan, alles blijft altijd lekker snappy reageren en zelfs Waterfox (een fork van Firefox) heeft regelmatig 2-4 4GB aan RAM (o.a. vanwege heel veel tabs die ik open heb staan) in gebruik.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 18-04-2015 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Overklokken ga ik dan inderdaad niet doen als het toch niet veel opleverd. Kan ik dan inderdaad een goedkoper moederbord met andere chipset kopen maar toch dezelfde prestaties behouden? Wilt dit dan zeggen dat Z97 enkel een meerwaarde is voor overklokken?

Ik was inderdaad toch wel van plan om 16GB ram te nemen. Het lijkt me naar de toekomst toe toch geen slechte keuze en meerprijs tov 8GB is toch niet zo groot.

Voor de looks moet ik het inderdaad niet doen. Een goeie luchtkoeler gaat dus stiller zijn en toch ongeveer dezelfde prestaties leveren?

Al bedankt voor de nuttige feedback!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:35:
Overklokken ga ik dan inderdaad niet doen als het toch niet veel opleverd. Kan ik dan inderdaad een goedkoper moederbord met andere chipset kopen maar toch dezelfde prestaties behouden? Wilt dit dan zeggen dat Z97 enkel een meerwaarde is voor overklokken?

Ik was inderdaad toch wel van plan om 16GB ram te nemen. Het lijkt me naar de toekomst toe toch geen slechte keuze en meerprijs tov 8GB is toch niet zo groot.

Voor de looks moet ik het inderdaad niet doen. Een goeie luchtkoeler gaat dus stiller zijn en toch ongeveer dezelfde prestaties leveren?

Al bedankt voor de nuttige feedback!
op idle is een luchtkoeler stiller, maar indien je gaat overklokken kan een waterkoeler de temperatuur lager houden en is ie ook nog eens stiller, maa je gaat toch niet overclocken.
gewoon voor luchtkoeling gaan dus! :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Titlefix PC Master Race upgrade advice -> Game PC GTA5, Project Cars max 1500 euro

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:35:
Precies.
Ik gebruik het zelf momenteel en geniet er dagelijks van, sinds 2010. :)
Luchtkoelers geven lagere temperaturen en zijn stiller, vraag is alleen of jou dat die drie tientjes waard is, je krijgt namelijk sowieso bij de CPU Intel's stock koeler, die op zich voldoende is als je niet overclocked.

• Dare Devil
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-12 17:57
Over het overklokken: mijn i5 3570K @4.3GHz draait tijdens GTA Online vrijwel altijd op 100% - dan heeft overklokken toch wel zin? Die i5 is ook gepaard met een GTX 970.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dare Devil schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:49:
Over het overklokken: mijn i5 3570K @4.3GHz draait tijdens GTA Online vrijwel altijd op 100% - dan heeft overklokken toch wel zin? Die i5 is ook gepaard met een GTX 970.
Inderdaad, overklokken heeft voor games als BF4, GTA 5 Online, etc. wel zin. De meeste games echter niet. Een COD kan makkelijk af met een wat minder snellere cpu. Een BF(4) moet een zo goed mogelijke cpu hebben.. :X

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• sjettepetJR.
je kan altijd nog gaan overklokken, dan zit je te kijken naar 4670k of 4690k, hieruit kan je heel makkelijk op een laag voltage 4,2GHz halen. en dat is zeker wel handig in spellen met veel spelers en grote maps.

Verwijderd

Topicstarter
sjettepetJR. schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:36:
je kan altijd nog gaan overklokken, dan zit je te kijken naar 4670k of 4690k, hieruit kan je heel makkelijk op een laag voltage 4,2GHz halen. en dat is zeker wel handig in spellen met veel spelers en grote maps.
Is luchtkoeling dan nog altijd voldoende of is waterkoeling dan toch de betere oplossing?

• svenvv2
Een towerkoeler als de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is meer dan voldoende voor de gemiddelde overclock. (4.2-4.4 Ghz)

Helaas kunnen er geen grote luchtkoelers in de door jou gekozen kast. (Denk aan de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, de pricewatch: Noctua NH-D14 of zelfs de pricewatch: Noctua NH-D15. Het grote voordeel van AIO koelers is dat ze zorgen voor goede koelprestaties op een kleine oppervlakte, maar als je de ruimte hebt is een grote towerkoeler altijd superieur.

• sjettepetJR.
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:10:
[...]

Is luchtkoeling dan nog altijd voldoende of is waterkoeling dan toch de betere oplossing?
je hebt in ieder geval een aftermarket koeler nodig, maar op het voltage waar ik het over had is een redelijk simpele luchtkoeler goed genoeg.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

svenvv2 schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:21:
Een towerkoeler als de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is meer dan voldoende voor de gemiddelde overclock. (4.2-4.4 Ghz)

Helaas kunnen er geen grote luchtkoelers in de door jou gekozen kast. (Denk aan de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, de pricewatch: Noctua NH-D14 of zelfs de pricewatch: Noctua NH-D15. Het grote voordeel van AIO koelers is dat ze zorgen voor goede koelprestaties op een kleine oppervlakte, maar als je de ruimte hebt is een grote towerkoeler altijd superieur.
Wat het overklokken betreft, daarvoor kun je beter een Scythe Mugen 4 halen. ;) Past precies. (Officieel 2mm te hoog, maar aangezien er vaak een marge wordt gehouden moet het kunnen.)

De koelers die je noemt passen (op de NH-D15 na) allemaal in de kast. Als je niet gaat overklokken zou ik 2 opties overwegen:De Tranquillo is wat goedkoper, maar ook 4x zo luidruchtig als de Mugen 4 PCGH. Ik zou persoonlijk voor die PCGH gaan, maar als het je er vooral om gaat dat er geen straaljager naast je staat, dan is de Tranquillo net zo goed. ;)

¯\_(ツ)_/¯

• svenvv2
Ik bedoelde in dat rijtje van die 3 koelers natuurlijk de true spirit 140 (plakfoutje). Die past uiteraard niet.

De NH-D14 past overigens volgens de specs ook niet hoor ;)

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Volgens de specs. Maar:
MasterPrutser schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:42:
(Officieel 2mm te hoog, maar aangezien er vaak een marge wordt gehouden moet het kunnen.)
;)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje, hoe bepaal je wat de maximum hoogte is die een cpu cooler mag hebben voor een bepaalde case?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Die kan je in de specificaties vinden.
CPU cooler height limitation: 155mm
bron.

Ik ben zelf wat voorzichtiger dan wat MasterPrutser in "Game pc GTA5, Project Cars max 1500 euro" zegt. Als het volgens de specificaties niet kan, zou ik er niet op gokken, tenzij je ergens toevallig een review tegenkomt met dezelfde case en cpu koeler.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Volgens mij is dit je droom game PC!

Uhmm RAM vergeten door te lezen en ik weet niet hoeveel GB aan SSD en HDD je meeneemt van je vorige PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 371,95€ 371,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,05€ 54,05
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 102,95€ 102,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,49€ 56,49
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.055,80

Misschien andere CPU cooler??

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik even alles overloop lijkt het dus toch best om de 4670k of 4690k te nemen omdat voor grotere games overklokken toch handig kan zijn? Maar dat een deftige aftermarket luchtkoeler zelfs een overgeklokte cpu wel onder controle moet kunnen houden?

• sjettepetJR.
Ja, zolang je maar niet extreem hoog gaat overclocken, ik denk dat 1.2v met 4,2GHz wel moet lukken en niet al te heet zal worden.

Verwijderd

Topicstarter
Allen dank voor de nuttige feedback!

Ik heb ondertussen mijn pc besteld en in elkaar gestoken en ik ben een zeer tevreden man!
Pagina: 1