Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ik ben geïnteresseerd in energiemetingen van TV al radio

Pagina: 1
Acties:

• Bruin Poeper
  • Registratie: april 2013
  • Niet online
Sim Kranenburg meet tegenwoordig vaak energieverbruik van TV's. Geweldig!

Een TV kan echter ook vele uren per dag als radio dienst doen. Daarom kan het energieverbruik in die toestand van groot belang zijn. Mijn meting geeft aan 21W (DVB-T) of 25W (DVB-S), en dat vind ik nogal veel t.o.v. een DAB radiootje.

Ik zou graag bij reviews willen dat hier aandacht aan besteed wordt: verbruik TV als radio.

Een kleine bijdrage (zie mijn vraag aldaar) vind je hier: trm0001 in 'productreview: Brennenstuhl Energie power meter met klok en meetfuncties review door trm0001'
En in mijn review Sony KDL-32W705B

Het is handig als je vantevoren even duidelijk definieert hoe je meet: er zijn wat truucjes om het radioverbruik terug te brengen. Bij Sony KDL32W705 kan je bv het beeld uit zetten, maar zodra je weer TVzender kiest vervalt dat. Hij onthoudt het niet, dus je moet elke keer als je radio luistert de spaarstand opnieuw kiezen.
In dit geval is verlaagd radioverbruik in die spaarstand dus niet erg praktisch te realiseren.
Anderzijds: een TV die spaarmaatregelen ingesteld bij radio onthoudt is natuurlijk beter!

[Voor 29% gewijzigd door Bruin Poeper op 18-04-2015 11:59]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True