Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Beste Tweakers,

Ten eerste hoop ik dat de juiste afdeling is in het forum, zo niet waar moet dit dan wel?

Probleemstelling:
Op mijn verse installatie van windows 7 64 bit bevind ik, dat Firefox moeite heeft met het laden van bepaalde pagina's. Om een paar voorbeelden te noemen waar het tegenwoordig frequent erg lang duurt zijn: Youtube, Google en nog een aantal websites (tweakers dan toevallig niet _/-\o_ ). Nou zijn dit in mijn veronderstelling niet de pagina's die er lang over horen te doen kwa laadtijden en verifieerde elke keer bij andere of ze dit ook merkte maar elders werkte de pagina's gewoon prima.

Het lijkt mij sterk dat de plugins die ik nu geinstalleerd heb de probleem veroorzakers zijn, want deze had ik op mijn vorige installatie ook en daar waren er geen problemen. (

Overigens crasht de Flash player _HEEL_ erg frequent, om dit probleem te verminderen was ik genoodzaakt de zogenoemde "safemode" uit te zetten in de config.

Dingen die ik al heb geprobeert:
-Cache clearen
-Herinstallatie Nvidia driver
-Herinstallatie Flash

Zou dit probleem mogelijk in de router kunnen zitten? Want op dit moment heb ik echt geen idee wat er mis zou kunnen gaan :(

Voor de zekerheid ook nog een speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4298569629.png

Tips/hints zijn welkom!

Alvast bedankt!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24

Croga

The Unreasonable Man

Even een korte, snelle flits:
Omdat een plugin rare kuren vertoond ga je de beveiliging uit zetten!?

Gooi voor de gein Flash eens gewoon helemaal weg. Als Flash regelmatig crashed is het duidelijk dat Flash een probleem is.

Om even in de woorden van Gregory House te spreken: Als je twee symptomen hebt, en de ene is de oorzaak van bekend, welke kans is dan groter: Dat beide problemen gerelateerd zijn of dat je twee problemen tegelijk hebt?

Statistisch gezien: De traagheid komt van Flash.

• stategamer
Croga schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:45:
Even een korte, snelle flits:
Omdat een plugin rare kuren vertoond ga je de beveiliging uit zetten!?

Gooi voor de gein Flash eens gewoon helemaal weg. Als Flash regelmatig crashed is het duidelijk dat Flash een probleem is.

Om even in de woorden van Gregory House te spreken: Als je twee symptomen hebt, en de ene is de oorzaak van bekend, welke kans is dan groter: Dat beide problemen gerelateerd zijn of dat je twee problemen tegelijk hebt?

Statistisch gezien: De traagheid komt van Flash.
Dat klopt ja, ik realiseer mij dat het echt een kromme "oplossing" is, echter is het gebruik van flash wel gewenst.
De "oplossing" die flash nu redelijk doet laat werken is gevonden via: https://forums.adobe.com/message/4468493 (zie last resort)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou heb je 't over FF dat traag is, maar je meld niets of IE hier ook last van heeft. Probeer een andere browser en kom dan terug met de bevindingen. Misschien is 't niet FF zelf, maar idd gewoon Flash in 't algemeen die dit veroorzaakt, of iets anders op 't systeem wat andere programma's ook langzaam maakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
"Oh Firefox is traag en ik heb een paar extensies geïnstalleerd, maar dat zal het probleem toch niet zijn toch? Toch? Ik start eerst maar een topic zonder te kijken wat er gebeurt als ik die extensies deinstalleer!"

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• stategamer
Hero of Time schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:29:
Nou heb je 't over FF dat traag is, maar je meld niets of IE hier ook last van heeft. Probeer een andere browser en kom dan terug met de bevindingen. Misschien is 't niet FF zelf, maar idd gewoon Flash in 't algemeen die dit veroorzaakt, of iets anders op 't systeem wat andere programma's ook langzaam maakt.
Vergeten te vermelden dat Chrome absoluut dit probleem niet ondervind (klopt natuurlijk want die heeft een eigen ingebakken flashspeler). Echter heeft Firefox altijd de persoonlijke voorkeur en heeft voorheen ook nooit problemen gehad. Het enige dat ik mij kan inbeelden dat mogelijk invloed heeft op het laden van pagina's zou de virusscanner zijn, maar deze (Avast) heeft voorheen ook nooit problemen veroorzaakt. (staat overigens in game mode)
Ramon schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:35:
"Oh Firefox is traag en ik heb een paar extensies geïnstalleerd, maar dat zal het probleem toch niet zijn toch? Toch? Ik start eerst maar een topic zonder te kijken wat er gebeurt als ik die extensies deinstalleer!"
Dit omdat het geen plugins zijn die op elke pagina actief zijn, en dan al zeker niet op google/youtube.

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Ik heb dit probleem sinds FF v37(.0.1?) (linux), vooral op nieuwssites zoals GvA.be en HLN.be.
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1153674

• stategamer
dask schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:12:
Ik heb dit probleem sinds FF v37(.0.1?) (linux), vooral op nieuwssites zoals GvA.be en HLN.be.
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1153674
Ok wel goed om te horen dat ik niet de enige ben met een merkbaar vertraagde FF ervaring. Nu dus afwachten wat en wanneer er een patch zou komen

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:24

Croga

The Unreasonable Man

Ik herhaal voor de gein nog maar eens even mijn eerdere statement:

Het feit dat Flash een probleem oplevert (ook al heb je dat probleem "gelapt" door beveiliging uit te schakelen) is een sterke aanwijzing dat je probleem in Flash zit. Je hebt tot nu toe nog geen enkele test gedaan om te kijken of dat inderdaad zo is. Dus:

- Wat doet IE!?Zoals Hero of Time al aangeeft zou dat je informatie opleveren. Zoals je zelf al aangeeft helpt testen in Chrome daar niet voor.
- Wat gebeurt er als je Flash gewoon simpelweg volledig verwijdert (dus de-installeren! Uitzetten is niet genoeg, dan blijft het nogsteeds actief)?

Als er iets mis is met een PC is het advies: Draai eens in minimale hardware setup. Hetzelfde geld in dit geval: Kleed FF nou eens gewoon helemaal uit. Als het dan wél goed draait ga je één voor een de extensies terug zetten totdat het weer traag is. En dan weet je dus meteen wie de boosdoener is.

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 14:57

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Je benoemt precies de sites die IPv6 ondersteunen. Geen time out toevallig met terugval naar IPv4? Ik ben zelf overgestapt naar Palemoon omdat ik de genoemde sites ook traag vond met FF.

You only live once, so live to the max's

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoek dan bij about:config naar ipv6 en zet 'm uit. Standaard staat de waarde van network.dns.disableIPv6 op false, waarmee je dus IPv6 gebruikt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Frequent erg lang duurt zijn: Youtube, Google
Overigens crasht de Flash player _HEEL_ erg frequent,
Ik heb hier precies hetzelfde met 2 verschillende setups. 1 PC met Windows 7 64bit en 1 laptop met Windows 7 64bit. Ook met Firefox op beide apparaten.

Vooral YouTube en Google doen er soms erg lang over. Aan de andere kant kan het ook soms 3 uur lang perfect werken zonder problemen. Ik heb verder met geen enkele andere site problemen. Ook downloaden kan gewoon 4 uur lang met 6MB/s zonder enige problemen. Als ik verder niets met de verbinding doe behalve YouTube zijn de problemen er ook. Vooral ook dat het laden van Google soms 20 seconden kan duren vind ik erg vreemd omdat dit natuurlijk nooit aan Google ligt.

Ben erg benieuwd waar dit nu aan ligt.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 20-04-2015 13:29 ]

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-11 23:23
stategamer schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:07:
[...]

Ok wel goed om te horen dat ik niet de enige ben met een merkbaar vertraagde FF ervaring. Nu dus afwachten wat en wanneer er een patch zou komen
Ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde browser en website. Zelfs de andere websites (<> hln.be) die je tegelijkertijd in een andere tabblad inlaadt, gaan dan traag.
Pagina: 1