Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:24
Tijdens de zoektocht naar een eventuele nieuwe monitor, stuitte ik op een veel genoemde issue; backlight bleeding. Hoogst irritant natuurlijk en iets wat ik echt niet wil hebben met het editen van foto's. Eerst leek mij de nieuwe Dell U2515H interessant, maar ook daar lees vaak dat BB voorkomt bij deze monitor. Zijn er monitoren bekend waarbij dit probleem niet aanwezig is?

[ Voor 0% gewijzigd door Major_ton op 18-04-2015 00:39 . Reden: typo ]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is backlight bleed een feit bij _alle_ monitoren. Het is slechts een vraag van "hoeveel".
Als je hardcore foto editing wil doen moet je eens kijken naar Eizo maar daar zit ook een budgeteis aan vast. Voor de rest is het gewoon een kwestie van kijken en proberen.
Ik heb 2 monitoren in dezelfde prijsklasse, zelfde merk, maar een generatie er tussen. Verschil in backlight bleed is apocalyptisch. Vooral zichtbaar omdat ik ze in een dualscreen opstelling heb.
Ofwel: gewoon gaan kijken naar schermen.
Backlight bleeding word in competente reviews ook altijd over gesproken trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-07 22:16
CRT (goedkoop) of OLED (is er helaas nog niet als pc-monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:32:
Als je hardcore foto editing wil doen moet je eens kijken naar Eizo maar daar zit ook een budgeteis aan vast.
Dat is nog steeds alles behalve een garantie voor geen of weinig backlight bleeding.

De CG277 (topmodel in de Eizo ColorEdge serie voor de grafische industrie) die ik onlangs heb getest had zelfs met de uniformiteitscorrectie aan nog steeds lichtere plekken langs de randen bij het weergeven van een zwart scherm die tot wel 43% helderder waren dan het midden.

Met de nieuwe versie van de Tweakers Lightbox (weergave voor grote versies van afbeeldingen) is het niet meer zo goed te zien, door de transparante achtergrond in plaats van zware achtergrond. Maar nog steeds kan je het wel zien in Afbeelding 48 (klik op afbeelding voor grote versie), of anders wel in Afbeelding 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:57
Beperk je niet tot alleen monitoren als het je puur om de kleuren en backlight bleeding gaat. Er zijn ook TV's op de markt die waarschijnlijk aan je eisen voldoen. Zelf heb ik om die reden ook een TV staan ipv een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 01:18:
[...]

Dat is nog steeds alles behalve een garantie voor geen of weinig backlight bleeding.

De CG277 (topmodel in de Eizo ColorEdge serie voor de grafische industrie) die ik onlangs heb getest had zelfs met de uniformiteitscorrectie aan nog steeds lichtere plekken langs de randen bij het weergeven van een zwart scherm die tot wel 43% helderder waren dan het midden.

Met de nieuwe versie van de Tweakers Lightbox (weergave voor grote versies van afbeeldingen) is het niet meer zo goed te zien, door de transparante achtergrond in plaats van zware achtergrond. Maar nog steeds kan je het wel zien in Afbeelding 48 (klik op afbeelding voor grote versie), of anders wel in Afbeelding 46.
Ik probeerde die suggestie ook absoluut niet te wekken, maar Eizo is wel een beetje het de-facto standaard merk als het op grafische toepassingen aankomt.Vandaar de suggestie.
TS zal sowieso voor zichzelf moeten gaan kijken wat hij wil, kan betalen en acceptabel vind.
Pagina: 1