Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HELP:Nieuwe laptop,nie al te duur,wel aantal jaren meekunne

Pagina: 1
Acties:

• BeukemaJ
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 29-05-2015
Halloo,
Ik heb echt weinig tot geen verstand van Laptops. Ik heb me proberen in te lezen en me een beetje verdiept in Laptops en specificaties; Maar ik zie als leek door de bomen het bos niet meer! Vandaar dat ik via deze weg hulp inroep en om onafhankelijk advies vraag =D

Wat ga je met je laptop doen?
-webbrowsen,
-tekstverwerken
-lichte foto- & videobewerkingen
-programma's en filmpjes bekijken
Ik speel nooit games op de laptop.

Wat is je budget?
Rond de €700,-
Als het iets goedkoper kan, heb ik dat graag. Als het meer moet zijn, zodat ik prima 6jaar vooruit kan, heb ik dat er ook voor over.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet iedere dag, wel paar keer per week. Degelijke behuizing is fijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Apple aangezien ik daar ook geen andere apparatuur van heb.
Verder maakt het mij niet uit wat voor merk het is, wat maar het beste bij mijn gebruikerseisen aansluit. Het aller belangrijkste is dat de laptop goed werkt, functioneel top is (voor wat ik ermee doe). Plus dat ik er dus prima een paar jaar mee vooruit kan. Als het dan tevens een mooi design heeft, is dat mooi meegenomen, MAAR is GEEN vereiste!

De laptop moet:
- lekker snel zijn, weinig lawaai en warmte produceren.
- goede beeldkwaliteit hebben i.v.m. foto's en films
- accuduur vind ik belangrijk; min. 5uren zonder laden.
- geheugen; Ik download bijv. wat programma's voor fotobewerken, e.d. 8GB voldoende?
Probeer veel bestanden op mijn externe harde schijf te zetten. Vrije ruimte min. 500GB?
- sowieso 3x USB-aansluitingen (voornl.3.0), moet een Beamer kunnen aansluiten, SD-kaartlezer en CD/DVD lezer/brander
- processor snel & zuinig; i5 of i7 van Haswell
(heb ik begrepen, maar laat me graag door jullie adviseren :*) )
- Windows 8.1
- schermgrootte tussen 15,6 inch en uiterst 13,3. Gewicht 2-3kg.
Niet super groot i.v.m. gemak meenemen, maar ik heb overzicht nodig.
- verbinding internet moet goed zijn (ik woon in een flat)

- Qwerty-toetsenbord, prettig typbaar en mouspad waarbij muisknoppen echt knoppen zijn.
- Goed geluid vind ik aantrekkelijk, evenals een verlicht toetsenbord, maar zie ik als extra's.

Ik ben benieuwd welke optie(s) jullie mij aanraden!
Alvast bedankt!

Goetjes Jitske

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Iedereen op het forum wilt hulp, door help in je topic te zetten helpt niet..
Voer je wensen eens bij de pricewatch: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/
Bekijk/google de laptops die eruit komen en zie daar de laptop die voor jou geschikt is.

39

• MichelleS
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 01-05-2015

• BeukemaJ
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 29-05-2015
Heb ik natuurlijk gedaan @ fietsbel. Aan de hand van al vele uren op het internet spitten, is me wel duidelijk dat bijv. een i7 processor beter/sneller is en dat soort dingen.Maar ik ben te weinig in de materie thuis om te beslissen wat voor mijn taken echt noodzakelijk is en op welke gebieden ik misschien niet het beste van het beste hoef. Dat heb ik nodig om een laptop te kiezen die echt op mij en mijn taken is toegespitst. Ter voorbeeld: Heb ik echt die 5GHz ondersteuning nodig, of zou het bij mij ook prima volstaan zonder? Dat soort dingen. Dat kan ik ook in winkels vragen, maar die zijn niet 100% onafhankelijk. Vandaar mijn post, na meerdere malen de pricewatch te hebben ingevuld (vet handig! dat wel, als je weet wat echt noodzakelijk is en waar je kunt schipperen).
Bedankt voor de reactie in ieder geval!

@michelle - Ik ga er even naar kijken! Thnx!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Het is de bedoeling hier dat het zelf een aantal keuzes plaatst. Daar ging de opmerking over. Welke laptops heb je zelf gevonden? Bijvoorbeeld.

Daarnaast is een i7 overbodig voor je taken. Een i5 is meer dan zat. Scheelt ook wat geld.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:14
OT: Ik vind je topic titel heel ontmoedigend om constructief advies te geven. Had je wel 5 seconden langer over kunnen nadenken....
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True