Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp aankoop riemaandrijving fiets

Pagina: 1
Acties:

• Arend soetemans
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 09:14
mijn vorige fiets (specialized: sirrus) is gestolen en ik ben op zoek naar een nieuwe fiets.

nu ik toch een nieuwe fiets moet kopen wou ik direct beter rekening houden met de realiteiten van de dag dus wou ik een fiets die aangepast is aan mijn noden en viel mijn oog op een riemaandrijving voor zowel de properheid van mijn kledij als het weinige onderhoud en betrouwbaarheid en consistentie.

gebruik: woon werk verkeer, alledaags gebruik op verharde wegen/klinkers(brugge)
vereisten: spatborden of mogelijkheid tot, riemaandrijving, lichtgewicht, sportief
gewenst: verlichting met naafdynamo, schijfremmen, optie voor bagage drager(momenteel gebruik ik vooral een rugzak), liefst niet meer dan 2000 euro compleet

ik reed heel graag met mijn sirrus en zou dan ook liefst niet dat gevoel van handelbaarheid en snelheid opgeven

na lang zoeken op het internet kwam ik op de volgende fietsen:

de specialized source eleven disc 2000 euro
http://www.specialized.co...source/source-eleven-disc
deze zou een logische keuze zijn aangezien hij een commuter versie van de sirrus is, wel staat nergens vermeld hoeveel het gewicht is(in de winkel gokte de verkoper op zo een 12 kilo, emails die ik naar andere winkels stuurde zijn nog niet beantwoord of deden ze er ontwijkend over en op het internet las ik over een ouder model dat hij 14 kilo weegde)

de canyon commuter 7.0 1799 euro + verzendkosten
https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3635
het ziet er een zeer mooie fiets uit die alles lijkt te hebben wat ik wil inclusief een gewicht van 11.7 kilo, wel maak ik me zorgen dat de 8 versnellingen vs de 11 van de bovenstaande fiets vervelend zullen zijn, ook vraag ik me af of het stuur van deze fiets verstelbaar is en of dit een probleem zou kunnen zijn.

alpenchallenge AC01 IGH Alfine 8 1599 euro + kost accessoires
http://www.bmc-switzerlan...ac01_igh_alfine-alfine_8/
deze komt ook met het nadeel van enkel 8 versnellingen + de dure prijs zonder accessoires voor een fiets met enkel 8 versnellingen.

als julie andere sugesties heben of ervaring met 1 van deze fietsen of met het merk canyon hoor ik het graag, ook als iemand ervaring heeft met de alfine versnelling en of het een groot verschil is tussen de 8 en 11 versie.

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 18:35
Ik ben zelf ook aan het rondkijken.

Ik kwam er nog een aantal tegen in een lagere klasse.

Cube Editor of Hydra pro
Cortina Blau of Speed

Vooral de Cube vind ik er erg strak uitzien.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:10
Misschien moet je de Gazelle Ultimate S8 ook in overweging nemen? Deze was vorig jaar winnaar van de Telegraaf nationale fietstest. https://www.gazelle.nl/fietsen/ultimate-s8/

Belangrijker dan het aantal versnellingen is het bereik van die versnellingen! Het is waarschijnlijk dat de extra versnellingen tussen het minimum en maximum verzet inzitten, en dat je dus niet extra hoog/laag kan trappen met die extra verzetten. Je hebt dan gewoon meer keuze om een fijn verzet te vinden dat lekker wegtrapt.

Ik zou in het mate van het mogelijke gewoon een paar verschillende fietsen uitproberen, en degene kiezen die het lekkerst rijdt.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-11 19:29
Je kijkt nu naar een riemaandrijving omdat je kleding schoon wil houdeb. Riemaandrijving is nog steeds een open systeem danwel zonder olie maar toch. Kijk is naar een fiets met cardanas, zijn helemaal dicht en onderhoudsvrij. Wel elk jaar even de olie verversen (of laten doen).

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Ben ook geinteresseerd in een fiets met riemaandrijving, maar mijn budget is de helft.

Is er nu al iets onder de 1000 EUR te vinden?
Of kan ik beter even wachten tot Ikea met hun Sladda van 499 EUR komt in Augustus?
Wellicht dat dat ook wat druk op de andere fabrikanten zet.

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
Ik fiets nu sinds een maandje op een Koga Signature traveller met riem.

Deze fiets is ook met Alfine naaf te krijgen (heb zelf een Rohloff). Als ik een beetje een basic model samenstel (dus geen Son dynamo maar shimano ding) dan kom ik rond de 2300 euro uit. Iets duurder als je per se schijfremmen wil, maar ik zou voor de Magura HS33 gaan.

[ Voor 78% gewijzigd door mission op 14-06-2016 20:10 ]

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
maxnl schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:51:
Ben ook geinteresseerd in een fiets met riemaandrijving, maar mijn budget is de helft.

Is er nu al iets onder de 1000 EUR te vinden?
Of kan ik beter even wachten tot Ikea met hun Sladda van 499 EUR komt in Augustus?
Wellicht dat dat ook wat druk op de andere fabrikanten zet.
Geen ervaring mee, maar ik weet dat Trek vrij betaalbare fietsen met riemaandrijving heeft: http://www.trekbikes.com/...blin-three/p/1832040-2016

Prepare for unforeseen consequences

Pagina: 1