nieuwe video kaart voor 6 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoute
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 16:30
Momenteel heb ik 3x een ASUS 4890 in mijn pc zitten en hierop heb ik 6 VGA monitoren aangesloten.
Nu zou ik mijn videokaart willen upgraden naar een nieuwere kaart.
Maar dan zonder dat ik weer 3 videokaarten moet gaan kopen.

Hebben jullie suggesties wat een goede keuze kan zijn?

De reden dat ik wil upgraden is heb hier 3 andere pc's staan die totaal geen video power hebben en wil uitrusten met me 4890 kaarten

[ Voor 19% gewijzigd door Stoute op 17-04-2015 18:34 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat heb intussen zelf gevonden?.... mocht je nog niet gezocht hebben kan dit je o.a. helpen: http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hier kunnen we natuurlijk helemaal niets mee... Waar gaat de PC waar deze schermen op zijn aangesloten voor gebruikt worden? Wat is je budget?

Welke schermen gaat het om? Vooral belangrijk zijn resolutie en beschikbare aansluitingen. Als het 1920x1080 / 1920x1200 schermen zijn heb je bijvoorbeeld al genoeg aan een kaart met 2x DP1.2, want je kan per DP 1.2 poort al 4x 1920x1200 aansturen.

De daarvoor benodigde hubs zijn alleen wel duur, het kan daarom voordeliger zijn om gewoon een kaart te nemen met 6x DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoute
ik heb zelf ook gekeken en kwam uit op een amd eyefinity r7 of r9 kaarten geloof ik en dan van die display port to vga adaports maar vroeg me af of er niks beters was. ik gebruik het vooral voor multitasken als ik aan het programmeren ben. maar game ook met me pc dus moet ook wat power hebben als ik ga gamen maar dan hoeft dat niet op 6 schermen natuurlijk.

momenteel heb ik nog me 19" scheremn 1280x1024 maar ga uiteindelijk over naar 6 1080p scheremen buget tja niet echt wat nodig is is nodig denk ik dan.

Ik kwam er ook achter dat de hubs duur zijn en vroeg me dus af of er opties zijn waar ik overheen kijk.

op tweakers zoeken is wel handig maar mis allen de opties zoeken op hoeveel monitoren max aangestuurd kunnen worden.

wat ik ook belangrijk vindt is dat de 6 schermen gezien worden als echt 6 schermen en niet samen gevoegd tot softwarematig minder schermen

[ Voor 16% gewijzigd door Stoute op 17-04-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:19
Je hebt speciale amd kaarten die 6 monitoren ondersteunen die bestaan al een tijdje en elke generatie heeft er wel een zijn meestal de high end modellen. 5890 6970 of 90 etc. Het zijn wel allemaal displayporten dus als je gewoon wat schermen haalt met displayporten zit je goed dan als je adapters voor al die meuk nodig hebt heb je een probleem o dat er volgens mij altijd bij eentje een actieve adapter tussen moet zitten en die zijn duur.

Je geeft zelf aan niet veel budget te hebben dan wordt het niet makkelijk. Die kaarten zijn iet duur die zie je af en toe al voor 100 euro op marktplaats maar dan loop je wel een paar generaties achter maar je met een 4890 liep je toch al 10 jaar achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:50
je zegt te upgrade om andere pc's meer gpu power te geven? waarom niet voor de andere pc's gpu's kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoute
budget maakt me niet uit. liever goedkoper dan duurder bedoel ik hier mee :) dus 100euro of 300 maakt me niet echt uit. ik zag wel die Eyefinity6 Edition kaarten zijn wel leuk opzich heb je ook van nvidia van die soort kaarten?

kan ook andere pc's upgraden maar als ik geld uit geef heb ik liever dat ik dat in me eigen pc stop dan een pc voor als er bezoek is
Bartosy schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:39:
Je hebt speciale amd kaarten die 6 monitoren ondersteunen die bestaan al een tijdje en elke generatie heeft er wel een zijn meestal de high end modellen. 5890 6970 of 90 etc. Het zijn wel allemaal displayporten dus als je gewoon wat schermen haalt met displayporten zit je goed dan als je adapters voor al die meuk nodig hebt heb je een probleem o dat er volgens mij altijd bij eentje een actieve adapter tussen moet zitten en die zijn duur.

Je geeft zelf aan niet veel budget te hebben dan wordt het niet makkelijk. Die kaarten zijn iet duur die zie je af en toe al voor 100 euro op marktplaats maar dan loop je wel een paar generaties achter maar je met een 4890 liep je toch al 10 jaar achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoute
Uiteindelijk maar voor deze kaart gegaan:

pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 23:17
Ik heb zelf een pricewatch: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5

Deze kon grid met 6 schermen spelen toen hij uitkwam. Hij heeft 2 dvi en 4 displayport aansluitingen. Is niet helemaal high end meer, maar wel een goede oplossing als je niet al te zware games speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik snap die keuze niet helemaal... Waarom ben je voor die kaart gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Kid Jansen schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:31:
[...]

Ik snap die keuze niet helemaal... Waarom ben je voor die kaart gegaan?
Vier schermen op de DP, een op de HDMI en een op de DVI denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:50
461943 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:39:
[...]

dan had hij beter pricewatch: Club 3D Radeon HD 7850 Eyefinity 6
kunnen nemen en dan met adapters werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
461943 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:39:
Je kan wel 4x 1920x1080/1200 over één DP 1.2 aansluiting aansturen, maar een 4-poorts DP 1.2 hub is nou ook niet bepaald goedkoop: Club 3D SenseVision MST Hub DisplayPort 1-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Kid Jansen schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:00:
[...]

Je kan wel 4x 1920x1080/1200 over één DP 1.2 aansluiting aansturen, maar een 4-poorts DP 1.2 hub is nou ook niet bepaald goedkoop: Club 3D SenseVision MST Hub DisplayPort 1-4.
Kan je DP niet daisychainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Als alle schermen die je op DP aansluit op één na allemaal DP 1.2 hebben met ook een DP-out wel ja, het laatste scherm in de keten kan wel gewoon DP 1.1 zijn en heeft natuurlijk ook geen DP-out nodig.

Maar als de TS de VGA schermen wil aansluiten die hij in de startpost noemt zal dat niet werken. Vraag me überhaupt af of je adapters kan gebruiken op de DP aansluitingen op een DP-hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:51
http://www.amazon.com/Bel...gle-F2CD061/dp/B00OJZO832 deze zouden een oplossing kunnen bieden. Echter weet ik niet of deze de schermen apart aanstuurt of mirrored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoute
Thanks Irwon die kende ik nog niet. Ik kwam zelf die van club 3d tegen pricewatch: Club 3D SenseVision MST Hub 1-3 DisplayPort

nog even veder zoeken wat het moet gaan worden
Pagina: 1