Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:55
Ik heb hier een iPhone 5 liggen waarvan het scherm defect was. Via phonegigant een nieuw scherm gekocht, volgens een Youtube film het defecte verwijderd en de nieuwe geplaatst. Nu blijft hij echter aan en uit gaan. Waar kan dit aan liggen? Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05 06:05
Opnieuw openmaken en kijken of de connector goed vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar probeer Google eens ?? (sorry mods)

Hier een schot voor de boeg :

https://www.ifixit.com/An...ter+screen+replacement%29

en hier nog eentje:

https://nl.ifixit.com/Ans...+after+screen+replacement

[ Voor 21% gewijzigd door Breezers op 17-04-2015 18:04 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Dit is precies hetgeen ik heb. Zij vermoeden de batterij.

YouTube: HELP - iPhone 5 shuts down

De andere laadt niet op, zouden beide batterijen defect zijn???

[ Voor 17% gewijzigd door TheSiemNL op 17-04-2015 22:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Breezers
Zucht... nog 1 poging dan:

http://hackaday.com/2014/...-lesson-in-iphone-repair/

http://blog.irepairnation...r-14-or-error-9/#comments

Kortom: Verkeerde schroef teruggezet tijdens scherm vervangen = bandcontact kapot = Boot loop

Dus: wijze les, als je niet weet wat je doet, dan sloop je je eigen Iphone 5 = dikke pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:54
Breezers, dit HOEFT niet.

Soms ligt het gewoon aan het nieuwe scherm. Dit kan je testen door het toestel aan te zetten zonder scherm aangesloten. Na booten sluit je het scherm aan en toggle je de Powerbutton. Als hij het dan wel doet heb je een slecht scherm te pakken. Gebeurt vaak bij de i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
RadioAir, dat klopt, echter aangezien het merendeel van de YT filmpjes de 0.1 mm verschil in schroeven niet aangeeft en TS geen antwoord geeft, is het hoogst waarschijnlijk wel het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Bedankt voor de info, een paar links doen het niet maar ik heb een idee in welke richting ik moet zoeken. Ik had alle schroefjes netjes in een horlogemakersstolpje gelegd maar daar stootte een van de kinderen tegenaan. Gelukkig geen schroefje kwijt, maar het lag wel allemaal in 1 bakje.

De meeste schroeven zitten op de goede plaats, de enige die ik niet terug krijg is de langere schroef die de camera bracket vast moet zetten, die krijgt geen grip.

Met die beschadigde achterkant hebben ze het vaak over een blauw scherm, dat heb ik niet, het is een grijs scherm dat aan en uit gaat.

Ik zal alle schroeven verwijderen en dan testen, maar ik denk dat het kwaad dan al geschied is.

[ Voor 8% gewijzigd door TheSiemNL op 21-04-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 11:28
jantje.vlaam schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:16:
Bedankt voor de info, een paar links doen het niet maar ik heb een idee in welke richting ik moet zoeken. Ik had alle schroefjes netjes in een horlogemakersstolpje gelegd maar daar stootte een van de kinderen tegenaan. Gelukkig geen schroefje kwijt, maar het lag wel allemaal in 1 bakje.

De meeste schroeven zitten op de goede plaats, de enige die ik niet terug krijg is de langere schroef die de carema bracket vast moet zetten, die krijgt geen grip.

Met die beschadigde achterkant hebben ze het vaak over een blauw scherm, dat heb ik niet, het is een grijs scherm dat aan en uit gaat.
Dus je ziet ook helemaal geen Apple logo of iets anders? Als het scherm aan gaat en dan weer uit, is hoogstwaarschijnlijk het beeldscherm defect. Probeer deze opnieuw aan te sluiten en de connectors goed aan te drukken, ze zijn soms nogal stug. Doe het eerst zonder het zilverkleurige plaatje erop te schroeven.

Op deze manier check ik ook vaker, kom je er snel achter of het scherm defect is of niet.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik heb een van de oude schermen er weer aan gehangen en daarmee gebeurd precies hetzelfde. Hij geeft het grijze scherm met zwarte Apple logo en gaat dan weer uit, dan weer aan en dan herhaald dit zich totdat ik de stroomkabel er weer uit haal.4 seconden aan, 4 seconden uit etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
kan je een goede foto van je moederbord maken ( ter hoogte van je display -touch / camera connector) .
het kan ook zijn dat de display-connector op je moederbord vuil/krom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
jantje.vlaam schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:33:
Ik heb een van de oude schermen er weer aan gehangen en daarmee gebeurd precies hetzelfde. Hij geeft het grijze scherm met zwarte Apple logo en gaat dan weer uit, dan weer aan en dan herhaald dit zich totdat ik de stroomkabel er weer uit haal.4 seconden aan, 4 seconden uit etc etc.
is het nog gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:59
Het kan zijn dat er connectoren beschadigd zijn doordat je de bepaalde schroeven op de verkeerde plaats hebt aangedraaid.
http://www.iphonebits.co.uk/iphone-5s-blue-screen-solution/

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12much
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09-2022
Hey Breezers,

super bedankt voor je tip. _/-\o_ (de link naar hackaday over de te lange schroefjes in de Iphone 5)

Ik ben ook een 60++ en ga de volgende keer wat zorgvuldiger om met die schroefjes. Ik gebruik er al een magneetmatje voor, maar had die 0,1mm verschil nooit opgemerkt. Het schroefje één slag terug draaien loste mijn probleem voor nu op dus ik heb mijn print gelukkig nog niet beschadigd.
Pagina: 1