Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvbins
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 13:18
Heb zo'n 2 jaar geleden uit China de Honor 2 besteld, en deze destijds ook voor €1 vast laten rooten.

Inmiddels is zijn opslagruimte helemaal volgelopen (apps verwijderen helpt nog maar matig, caches lijken het ook niet direct te zijn / kan ik niet goed vinden). Gecombineerd met het nog steeds draaien van Android 4.0.4 dacht ik, tijd voor een update. Dit alles leidt tot een aantal half-samenhangende vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
  1. Is het echt nodig verder Android te updaten? Lijkt me van wel, ivm veiligheidslekken die gedicht zijn enzo?
  2. Ik vind hier een stappenplan om naar 4.1.2 te updaten. Is dit inderdaad de laatste versie die voor deze telefoon beschikbaar is?
  3. Ik heb op het interne geheugen (/mnt/sdcard/, nee dit is niet de werkelijke SDcard, dat is namelijk /mnt/sdcard2/) zo'n 1260 mappen, waarvan het overgrote merendeel iets als 005277aa-49e0-4f19-a8bc-5fda7da5d15c - you get it. Lange namen, gekke codes, steeds 3 bestandjes erin ofzo. Is dit cache? Zijn dit restanten van app-updates? Ik kom er niet helemaal achter.
Als het idd handig is om te updaten ben ik benieuwd of het lukt (0,0 ervaring hier 8) ). Zoniet zal ik een chinees moeten vinden om hem allereerst van de chinese fabrieksinstellingen weer in engels kan omzetten :+