mijn ip adres klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasselt
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-04-2023
hallo

mijn ip adres klopt van geen kant .

als ik die via mijnip op zoek via internet dan woon ik helemaal aan de andere kant van nederland terwijl ik daar niet eens woon ,ik woon totaal 120 km de andere kant op lol ???

hoe kan dit

ik heb adsl btw

[ Voor 3% gewijzigd door hasselt op 17-04-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Jij blij, kunnen ze je niet traceren via je ipadres.
Leve de privacy

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 20:24
Je ip adres zal wel kloppen. geolocatie mbv ip-adress is nooit 100% nauwkeurig.

* Biersteker wijst naar zn sig (Google Geolocatie en vs Ip api geeft bij mij ook 80km verschil )

[ Voor 41% gewijzigd door Biersteker op 17-04-2015 15:04 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasselt
ja oke dat is 100 punten waard i know . maar ben bezig een virtuele game opzetten maar kan dit problemen opleveren omdat die ip niet klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasselt
Biersteker schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:00:
Je ip adres zal wel kloppen. geolocatie mbv ip-adress is nooit 100% nauwkeurig.
heb meerrde programmas getest op internet en allemaal komen ze op de zelfde woonplaats uit 100 a 150 km verder dan waar ik woon dat is wel een beetje uit de richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:28

thof

FP ProMod
Het IP-adres klopt prima, die wordt gewoon uitgedeeld door je provider. Mijn IP-adres zit bijvoorbeeld ook aan de andere kant van Nederland omdat daar het IP-adres geregistreerd staat van mijn ISP. Sommige providers gaat daar anders mee om en koppelen ranges aan een bepaalde plaats/wijk/regio.

Als je een game wil baseren op basis van deze gegevens heb je een probleem. Los van dat iemand eventueel een proxy/vpn zou kunnen gebruiken om meer punten te verdienen...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasselt
ja ip zal ook wel kloppen daar twijfel ik ook niet aan , maar omdat die dan aangeeft dat ik daar ergens woon terwijl ik bij wijze van hutje aan zee heb ergens anders .

dat laatst van die vpn krijg ik niet helder ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 20:24
hasselt schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:07:
ja ip zal ook wel kloppen daar twijfel ik ook niet aan , maar omdat die dan aangeeft dat ik daar ergens woon terwijl ik bij wijze van hutje aan zee heb ergens anders .

Ik snap niet helemaal wat je wil doen. Maar in de link in mijn sig. Krijg je links ip-api en rechts googles geolocatie. Meestal klopt een daarvan aardig. (ip-api, zit bij mij iig in het goede postcode gebied, google denkt rotterdam).
Ik weet niet wat je idee voor virtuele game is, maar zelf gebruik ik voor een app de geo-ip en googles ip api om gps data te valideren.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:28

thof

FP ProMod
hasselt schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:07:

Er zijn meerdere manieren om een schatting te krijgen van een IP-adres:
- De RIPE database
- Custom lijsten, die een IP-adres bijvoorbeeld aan een land koppelen.

Die eerste zou up-to-date moeten zijn.
De tweede wil nog wel eens misgaan, zo kopen providers nog wel een IPv4 adresblokken op uit het buitenland om deze vervolgens in Nederland in te zetten. In RIPE is het dan up-to-date en in de 'custom lijsten' (even geen voorbeeld bij de hand) staat het dan verkeerd.

Als je zelf een spel maakt/spelt op basis van locatie en daar voor punten krijgt, dan zijn beide opties niet betrouwbaar genoeg wat mij betreft. Voor sommige games welke een regionlock hebben kan dat ook voor problemen zorgen en daar kun je dan ook vrij weinig aan doen. Alleen aankloppen bij de game uitgever en klagen over dat de mapping niet goed is, maar of ze daar ook wat aan gaan doen...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:56

Fiber

Beaches are for storming.

Wees blij dat je in ieder geval een Nederlands ip hebt. Bij o.a. Vodafone loop je de kans om een buitenlands ip te krijgen. Wat soms inderdaad problemen oplevert.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasselt
ik wil verder niks doen , maar vroeg me dat af eigenlijk , vond dat raar dat de postcode totaal ergens anders uit komt .

in ieder geval bedankt voor de info .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 22:29

qless

...vraag maar...

Biersteker schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:13:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je wil doen. Maar in de link in mijn sig. Krijg je links ip-api en rechts googles geolocatie. Meestal klopt een daarvan aardig. (ip-api, zit bij mij iig in het goede postcode gebied, google denkt rotterdam).
Ik weet niet wat je idee voor virtuele game is, maar zelf gebruik ik voor een app de geo-ip en googles ip api om gps data te valideren.
Leuke site, maar voor ipv6 gaat niet helemaal goed....

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1