"Thumbnails" melding nog van deze tijd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Is de melding "Deze afbeelding is 1280 * 728 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt." nog wel van deze tijd? Anno 2015 zijn de langzaamste breedband verbindingen minstens 10 Mbit/s, heeft volgens een onderzoek van bijna 2 jaar geleden ruim 40% van de bevolking de beschikking over een vaste internet verbinding (dus nu is dat waarschijnlijk nog een procentpunt ofzo hoger)
Afbeeldingslocatie: http://nlkabel.nl/wp-content/uploads/2014/03/EC1.png
en 3G/HSDPA/LTE is ook gemeengoed geworden.

Ik kan me voorstellen dat je ergens een grens legt, maar die grens kan volgens mij tegenwoordig een stuk hoger dan de grenzen die er nu gehanteerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitroglycerine op 17-04-2015 14:06 ]

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:21
ja, wat mij betreft nog steeds van deze tijd. uit een digitale camera komen tegenwoordig zomaar bestanden van 5-14MB per stuk..met een 10Mbit verbinding is dat zomaar 5-10 seconden per afbeelding. laat staan als je dan meer foto's post.

Daarnaast is dat nog steeds een flinke hap uit de databundel voor 3/4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:00
Daarnaast, waarom moet je in godsnaam plaatjes van 10Mb posten? Met 50-100Kb kun je ook al aardig wat laten zien, daarboven is het gewoon iets gebruiksvriendelijker dat beeldschermgroten plaatjes achter een klikje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

rob_erwt

What does this button do?

De redactie heeft hier niet zoveel mee te maken, dus ik verplaats het topic even naar Mooie Features. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De content van een post op het forum is een schamele 640 pixels breed, dus het heeft geen zin afbeeldingen breder dan dat te posten. De gemiddelde browser kan afbeeldingen maar slecht verkleinen, dus je bent onnodig pixels aan het verstoken.

Iedere zichzelf respecterende fotoalbumservice laat je de foto's in verschillende resoluties linken, dus gebruik gewoon degene die zich het dichtst bij de 640 pixels bevindt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56

PromoX

Flying solo

Dorus schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:02:
Daarnaast, waarom moet je in godsnaam plaatjes van 10Mb posten?
Omdat mensen te lui zijn en de moeite niet willen doen (en mods er niet op modereren). Zelfde geldt oveirgens voor die lomp grote gifs die er soms gepost worden.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom zou je niet die melding mogen krijgen?
Zelfs al heeft slechts 60% vd mensen volgens de TS geen breedband.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zeg afschaffen.

CodeCaster schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:29:
De content van een post op het forum is een schamele 640 pixels breed, dus het heeft geen zin afbeeldingen breder dan dat te posten.
Jawel, want dan kun je erop klikken om hem groot in een nieuw tab te openen.

Je kunt dit ook bereiken door handmatig een thumbnail te maken, en die te linken naar de grote image, maar dat kost nogal veel moeite: ten eerste moet je dan handmatig je image gaan lopen downscalen, en ten tweede moet je dan elk plaatje dat je wilt posten 2x uploaden/hosten in plaats van 1x. Het is veel makkelijker om gewoon één link te plaatsen in je post, die de forumsoftware dan automatisch clickable maakt.

Eigenlijk precies zoals dat nu ook al gaat, maar dan zonder de rode waarschuwing.
De gemiddelde browser kan afbeeldingen maar slecht verkleinen, dus je bent onnodig pixels aan het verstoken.
Ehm, wut?

Zowel Chrome als Firefox doen dat prima dmv Lanczos.
Iedere zichzelf respecterende fotoalbumservice laat je de foto's in verschillende resoluties linken, dus gebruik gewoon degene die zich het dichtst bij de 640 pixels bevindt.
In de meeste gevallen als ik plaatjes post op GoT dan gaat het niet om mijn foto's vanaf Flickr, maar eerder om screenshots. Die gooi ik uiteraard niet op Flickr (die maak ik met ScreenCloud, die de screenshots automagisch upload naar mijn webserver en het linkje ernaartoe voor me in mijn clipboard zet).

Dat betekent uiteraard niet dat ik het ermee eens ben dat iedereen dan maar 20 MB grote images moet gaan posten, maar een limiet op de resolutie? Neh, niet nodig. Niet handig ook, want ik heb vaak genoeg screenshots van 1920x1080 die gewoon rond de 1 MB zitten.

Zolang mensen het maar onder de ~3 MB houden lijkt het me geen probleem. Ja ik snap dat dit niet automatisch te modereren valt, ik bedoel het ook puur als richtlijn

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 18-04-2015 00:10 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet in je custom CSS:

Cascading Stylesheet:
1
2
/* Stomme resizewarning weg */
div.resizewarning { display: none; }

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:14
Obviously heeft die melding niet het gewenste effect. Je kan zonder moeite een grote afbeelding plaatsen en de melding negeren. Als oplossing zou het mogelijk moeten zijn plaatjes up te loaden naar GoT. Ik bedoel dan niet het t.net fotoalbum, maar iets wat gekoppeld is aan GoT en misschien zelfs aan de post waar het bij hoort.

voordelen:
- Afbeeldingen kunnen automatisch resized worden voor de verschillende responsive varianten, waarmee er voor bezoekers geen onnodige bandbreedte verstookt wordt.
- (Oude) discussies verliezen geen context als de plaatjes van hun oorspronkelijke locatie verdwijnen.

Nadelen:
- Kost meer bandbreedte voor t.net

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik denk dat T.net dit niet wil, anders zat er al wel een feature in die gelinkte plaatjes automatisch downscalet ;)

Het probleem is dat zo'n systeem niet alleen bandbreedte kost (vanwege het hosten van images) maar ook processing power (vanwege het verwerken/downscalen van plaatjes).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Compizfox schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:35:
Ik denk dat T.net dit niet wil, anders zat er al wel een feature in die gelinkte plaatjes automatisch downscalet ;)

Het probleem is dat zo'n systeem niet alleen bandbreedte kost (vanwege het hosten van images) maar ook processing power (vanwege het verwerken/downscalen van plaatjes).
Dat is allemaal wel te overzien, het probleem zit 'm in het auteursrecht van die plaatjes.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1