GPU upgrade of meer?

Pagina: 1
Acties:

• Ceauz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 15:21
Mijn gamesysteem gaat nu zo'n drie jaar mee en de framerates in games zakken, zoals te verwachten is na zo'n tijd, aardig in. Nu hoop ik dat een GPU upgrade genoeg zal zijn om recente games weer goed te draaien, maar ik hoor het graag als er dan andere bottlenecks in mijn systeem sluipen.

Ik zoek een?
Nieuwe GPU of advies over andere te upgraden onderdelen

Wat is je budget?
Videokaart alleen tot 400 euro. Eventuele andere onderdelen 'redelijk' houden in prijs.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik switch al jaren tussen nVidia en AMD/ATI, dus echt een voorkeur heb ik niet. Ik zit nu te denken aan de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G ter vervanging van mijn Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een gamesysteem en ik speel vrijwel alles. Zoals de rest van de wereld die games op de PC spelen, heb ik GTA 5 aangeschaft en die is goed speelbaar op medium settings, maar de framerate zakt al snel naar rond de 30 als ik wat hogere settings probeer. Daar wil ik graag iets aan doen! Ik speel op 1080p.

Mijn huidige systeem:

CPU: Intel Core i5 2500K Boxed
Koeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
GPU: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
SSD 1: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
SSD 2: Samsung 840 EVO 500GB
HD: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB
Geheugen: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Voeding: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Kast: Corsair Carbide 500R Black

Raden jullie mij inderdaad een GTX970 aan en gaat dit inderdaad een flinke FPS boost geven of levert dit problemen op met andere onderdelen in mijn huidige systeem?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Prima upgrade! :)

Ik zou je processor ook overklokken, valt nog wat winst uit te halen, omdat je de hardware er toch voor hebt.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Ceauz
Overklokken ben ik nooit aan begonnen, maar dit lijkt me een prima excuus om me toch eens in het overklokken te gaan verdiepen, dank voor je tip!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De 970 GTX is een zeer mooie upgrade! Wel een vrij prijzige, al krijg je daar een zuinige en still high-end kaart voor terug. Mocht je wat geld willen besparen dan zou je ook een (tweedehands) R9 290 van AMD kunnen aanschaffen. Het is maar net waar de voorkeur naar uitgaat :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Ceauz
Ik ga er gewoon voor, dank jullie beiden! Prijzig is dan maar gewoon zo... ik wil hem ook nu meteen hebben, dus ik zal al een tientje meer betalen dan nodig, omdat de dichtstbijzijnde winkel net iets duurder is dan de webshops in Pricewatch... Mijn ongeduld is groot als ik eenmaal besluit dat ik nieuwe hardware ga kopen ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ceauz schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:20:
Ik ga er gewoon voor, dank jullie beiden! Prijzig is dan maar gewoon zo... ik wil hem ook nu meteen hebben, dus ik zal al een tientje meer betalen dan nodig, omdat de dichtstbijzijnde winkel net iets duurder is dan de webshops in Pricewatch... Mijn ongeduld is groot als ik eenmaal besluit dat ik nieuwe hardware ga kopen ;)
Zeer herkenbaar helaas :+
Laat vooral nog even weten hoe de kaart bevalt en hoe GTA 5 draait met je nieuwe beest!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Ceauz
Ik zit te genieten hoor :)

GTA 5 met de meeste settings zo hoog mogelijk en alles blijft keurig boven de 60 FPS. En in Assassin's Creed Unity blijkt lockpicking ineens helemaal niet zo moeilijk als ik dacht... met een inkakkende framerate maakte de lag het moeilijker dan het hoeft te zijn ;)

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ceauz schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 15:56:
Ik zit te genieten hoor :)

GTA 5 met de meeste settings zo hoog mogelijk en alles blijft keurig boven de 60 FPS. En in Assassin's Creed Unity blijkt lockpicking ineens helemaal niet zo moeilijk als ik dacht... met een inkakkende framerate maakte de lag het moeilijker dan het hoeft te zijn ;)
En, al iets aan overklokken gedaan? :)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Ceauz
Ga ik morgen doen! Wil me even goed inlezen, voordat ik iets stoms doe ;)
Pagina: 1