Mijn gamesysteem gaat nu zo'n drie jaar mee en de framerates in games zakken, zoals te verwachten is na zo'n tijd, aardig in. Nu hoop ik dat een GPU upgrade genoeg zal zijn om recente games weer goed te draaien, maar ik hoor het graag als er dan andere bottlenecks in mijn systeem sluipen.
Ik zoek een?
Nieuwe GPU of advies over andere te upgraden onderdelen
Wat is je budget?
Videokaart alleen tot 400 euro. Eventuele andere onderdelen 'redelijk' houden in prijs.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik switch al jaren tussen nVidia en AMD/ATI, dus echt een voorkeur heb ik niet. Ik zit nu te denken aan de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G ter vervanging van mijn Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een gamesysteem en ik speel vrijwel alles. Zoals de rest van de wereld die games op de PC spelen, heb ik GTA 5 aangeschaft en die is goed speelbaar op medium settings, maar de framerate zakt al snel naar rond de 30 als ik wat hogere settings probeer. Daar wil ik graag iets aan doen! Ik speel op 1080p.
Mijn huidige systeem:
CPU: Intel Core i5 2500K Boxed
Koeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
GPU: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
SSD 1: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
SSD 2: Samsung 840 EVO 500GB
HD: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB
Geheugen: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Voeding: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Kast: Corsair Carbide 500R Black
Raden jullie mij inderdaad een GTX970 aan en gaat dit inderdaad een flinke FPS boost geven of levert dit problemen op met andere onderdelen in mijn huidige systeem?
Ik zoek een?
Nieuwe GPU of advies over andere te upgraden onderdelen
Wat is je budget?
Videokaart alleen tot 400 euro. Eventuele andere onderdelen 'redelijk' houden in prijs.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik switch al jaren tussen nVidia en AMD/ATI, dus echt een voorkeur heb ik niet. Ik zit nu te denken aan de MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G ter vervanging van mijn Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een gamesysteem en ik speel vrijwel alles. Zoals de rest van de wereld die games op de PC spelen, heb ik GTA 5 aangeschaft en die is goed speelbaar op medium settings, maar de framerate zakt al snel naar rond de 30 als ik wat hogere settings probeer. Daar wil ik graag iets aan doen! Ik speel op 1080p.
Mijn huidige systeem:
CPU: Intel Core i5 2500K Boxed
Koeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Moederbord: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
GPU: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
SSD 1: Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB
SSD 2: Samsung 840 EVO 500GB
HD: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB
Geheugen: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Voeding: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Kast: Corsair Carbide 500R Black
Raden jullie mij inderdaad een GTX970 aan en gaat dit inderdaad een flinke FPS boost geven of levert dit problemen op met andere onderdelen in mijn huidige systeem?