Beste tweakers,
Ik wil graag een gamepc laten bouwen voor mijn eigen plezier
Hieronder mijn vragen en de antwoorden, ook de setup wat ik in mijn gedachten had.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en schoolwerk en dergelijke, ik hoef niet de games op ultra te spelen, ik ben gewoon een normale gamer die niet zoiets heeft dat alles op de MAX moet. Vandaar ook de 960 gtx
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1050 euro. Ik moet echter nog het besturingssysteem en assemblage kosten erbij doen, deze zijn ongeveer 100 euro bij elkaar (Besturingssysteem = voor studentenkorting).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Muis, een muismat en een headset (Astro A50
). Verder heb ik nog alles nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles wat een normaal gamessysteem nodig heeft, echter wil ik dat alles een zo lang mogelijke gegarandeerde levensduur heeft, dit omdat ik niet echt een big spender ben en hier erg lang voor heb moeten sparen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
het liefst een nvidia videokaart vanwege de lage wattage en het merk (duhh
) En ook een intel processor
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
vooral een laag stroomgebruik en een lange gegarandeerde levensduur. Hoef geen maximale game kwaliteiten, ook GEEN ssd die heb ik niet echt nodig, heb gewoon genoeg aan een hdd.
Ga je overklokken?
Ik ga niet de processor / moederbord overklokken. Echter laat ik deze optie voor de 960 gtx open.
Hieronder mijn setup tot nu toe:
Ik wil graag een gamepc laten bouwen voor mijn eigen plezier
Hieronder mijn vragen en de antwoorden, ook de setup wat ik in mijn gedachten had.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en schoolwerk en dergelijke, ik hoef niet de games op ultra te spelen, ik ben gewoon een normale gamer die niet zoiets heeft dat alles op de MAX moet. Vandaar ook de 960 gtx
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1050 euro. Ik moet echter nog het besturingssysteem en assemblage kosten erbij doen, deze zijn ongeveer 100 euro bij elkaar (Besturingssysteem = voor studentenkorting).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Muis, een muismat en een headset (Astro A50
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles wat een normaal gamessysteem nodig heeft, echter wil ik dat alles een zo lang mogelijke gegarandeerde levensduur heeft, dit omdat ik niet echt een big spender ben en hier erg lang voor heb moeten sparen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
het liefst een nvidia videokaart vanwege de lage wattage en het merk (duhh
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
vooral een laag stroomgebruik en een lange gegarandeerde levensduur. Hoef geen maximale game kwaliteiten, ook GEEN ssd die heb ik niet echt nodig, heb gewoon genoeg aan een hdd.
Ga je overklokken?
Ik ga niet de processor / moederbord overklokken. Echter laat ik deze optie voor de 960 gtx open.
Hieronder mijn setup tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | BitFenix Shadow | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | BenQ RL2455HM Zwart | € 168,49 | € 168,49 |
| 1 | Sharkoon Skiller Pro | € 28,75 | € 28,75 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | Corsair RM550 | € 103,03 | € 103,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 997,58 | |
I may not be the best, but I'm defenitely not like the rest!