Toon posts:

Aankoop GFX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
nieuwe videokaart

Wat is je budget?
max 300 euro tenzij iemand mij overtuigt!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Processor : AMD FX-6350 3,9 MHz
Moederbord: ASUS M5A97 R2.0
RAM: 2x4GB Corsair Vengeance DDR3
Case: Cooler Master K280

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-02 23:44
Rond die prijsklasse kom je bijna automatisch uit bij een R9 290, al is het natuurlijk sterk afhankelijk welke eisen je stelt? Wat wil je er mee gaan doen? Welke games? Op welke resolutie?

Neem eens een kijkje in de Pricewatch en kijk welke kaarten er aan je eisen voldoen :)

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Heb je ook een voeding? Is wel handig in een pc ;)

Zo ja, welk exact type?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis naast de dingen die mijn naamgenoot hierboven al stelt nog een hoop. Welke kaart heb je nu? Welke voeding? Wat zijn je huidige "klachten"?

Daarnaast zijn je moederbord en cpu niet echt vriendjes. Als je vaak happeringen hebt, weet je dan al zeker dat het niet door oververhitte VRM's en throtteling komt?

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry voor de ontbrekende info :p

Ik zou graag nog eventjes de nieuwste games willen spelen (hoogste resolutie). Ik heb nu een HD Radeon 5750 1GB en ik kan nog steeds de nieuwste games spelen maar ben niet zeker hoe lang deze het nog zal volhouden. Ik koop nu nog geen nieuwe GFX maar het is om al een idee te krijgen wat ik zou kopen.
Ik heb helemaal geen problemen met mijn moederbord en cpu, alles draait heel vlot en oververhitting heb ik zeker niet want er zit een Scythe mugen 4 -120mm cpu koeler op dus constant 10-15graden(idle) en max 30 bij het spelen.
Als voeding heb ik een Corsair CX600 watt.

Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen dus ik heb een Acer AL1906 27inch monitor die ik met hdmi verbindt + nog een 2de scherm via dvi.

p.s. Alvast bedankt voor de reacties! :)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 01:38:
Ok sorry voor de ontbrekende info :p

Ik zou graag nog eventjes de nieuwste games willen spelen (hoogste resolutie). Ik heb nu een HD Radeon 5750 1GB en ik kan nog steeds de nieuwste games spelen maar ben niet zeker hoe lang deze het nog zal volhouden. Ik koop nu nog geen nieuwe GFX maar het is om al een idee te krijgen wat ik zou kopen.
Ik heb helemaal geen problemen met mijn moederbord en cpu, alles draait heel vlot en oververhitting heb ik zeker niet want er zit een Scythe mugen 4 -120mm cpu koeler op dus constant 10-15graden(idle) en max 30 bij het spelen.
Als voeding heb ik een Corsair CX600 watt.

Ik gebruik mijn pc vooral om te gamen dus ik heb een Acer AL1906 27inch monitor die ik met hdmi verbindt + nog een 2de scherm via dvi.

p.s. Alvast bedankt voor de reacties! :)
Jouw cpu is in idle 10 tot 15 graden? 8)7 Heb jij m in de koelkast staan oid? (of is het ambient+10?)...

Anyway als een 5750 1GB nog steeds zat is voor je zou ik daar lekker op door gaan ;) Zeker als je nu nog niet gaat kopen, AMD zal binnenkort een nieuwe reeks kaarten uitbrengen, lijkt me zeker geen slecht idee daar gewoon op te wachten en tegen de tijd dat je echt geld teveel hebt of je huidige kaart te kort komt te gaan kijken wat op dat moment het beste voor je budget en wensen is.

Iig, als een 5750 nu genoeg is, maakt het eigenlijk niet veel uit welke GPU je haalt, zeker boven de 150 euro is het al een stuk sneller

Fixing things to the breaking point...

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

CX600 is in ieder geval redelijk en sterk genoeg voor vrijwel elke GPU. R9 290 zou prima erop kunnen, gezien je aangeeft dat een 5750 genoeg is liggen je eisen niet hoog. Met een R9 280 verdriedubbel je de prestaties al (bron) dus eventueel ook het overwegen waard. Bij een R9 290 ver-vierdubbel je de prestaties! (bron). Je zou ook tweedehands kunnen kijken, daarbij kost een R9 290 vrijwel evenveel als een nieuwe R9 280. Let er dan wel op dat je een neemt zonder reference koeler, die zijn namelijk matig gekoeld en zeer luidruchtig.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 02:07:
[...]

Jouw cpu is in idle 10 tot 15 graden? 8)7 Heb jij m in de koelkast staan oid? (of is het ambient+10?)...

Anyway als een 5750 1GB nog steeds zat is voor je zou ik daar lekker op door gaan ;) Zeker als je nu nog niet gaat kopen, AMD zal binnenkort een nieuwe reeks kaarten uitbrengen, lijkt me zeker geen slecht idee daar gewoon op te wachten en tegen de tijd dat je echt geld teveel hebt of je huidige kaart te kort komt te gaan kijken wat op dat moment het beste voor je budget en wensen is.

Iig, als een 5750 nu genoeg is, maakt het eigenlijk niet veel uit welke GPU je haalt, zeker boven de 150 euro is het al een stuk sneller
Haha nee hoor en hij is erg stil ook. ok dan is het misschien beter om nog eventjes te wachten.
Het is inderdaad niet super dringend aangezien de mijne nu nog goed draait :)
Ik zal zeker eens uitkijken naar de nieuwe serie van AMD!
Dank u wel voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 07:56:
CX600 is in ieder geval redelijk en sterk genoeg voor vrijwel elke GPU. R9 290 zou prima erop kunnen, gezien je aangeeft dat een 5750 genoeg is liggen je eisen niet hoog. Met een R9 280 verdriedubbel je de prestaties al (bron) dus eventueel ook het overwegen waard. Bij een R9 290 ver-vierdubbel je de prestaties! (bron). Je zou ook tweedehands kunnen kijken, daarbij kost een R9 290 vrijwel evenveel als een nieuwe R9 280. Let er dan wel op dat je een neemt zonder reference koeler, die zijn namelijk matig gekoeld en zeer luidruchtig.
Goh ik zou graag een betere willen hoor maar ik heb onlans mijn pc een upgrade gegeven behalve de GPU. deze had ik nog van +- 5 jaar geleden en aangezien hij het nog doet en steeds de nieuwste games kan spelen op high heb ik gewoon nog geen nieuwe gekocht :)
Dank u voor de suggesties! :D

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als een 5750 nog high deed, op welke resolutie speel je dan?
Nieuwe serie van AMD gaat nog langer op zich laten wachten, tegen die tijd ben je waarschijnlijk ook weer benieuwd naar waar Nvidia mee komt.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:50:
Als een 5750 nog high deed, op welke resolutie speel je dan?
Nieuwe serie van AMD gaat nog langer op zich laten wachten, tegen die tijd ben je waarschijnlijk ook weer benieuwd naar waar Nvidia mee komt.
Ik speel altijd op Full hd dus 1920 x 1080 tenzij hoger kan natuurlijk maar meestal neemt hij de resolutie van mijn bureaublad.

Verwijderd

Bijna alle 300 series van AMD zijn helaas rebrands, tot op het hogere segment na. Dat wil niet zeggen dat investeren in een AMD kaart nu weggegooid geld is. Ik zou kiezen voor deze: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Die kan voorlopig mee, en komt met een flinke koeler. Dan heb je achteraf ook geen gedoe met koeling ofzo. Samen met Mantle en games die het meer gaan ondersteunen kan je processor ook nog even mee.
Pagina: 1