2 Desktops Heel veel 2dehands.

Pagina: 1
Acties:

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-02 14:18
1 Desktop maand'n half in elkaar gestoken met 2de hands:Moederbord, CPU en videokaart verder nieuwe onderdelen.
Nu volledig 2dehands desktop gekocht die wat zwaarder is met ook nog oudere onderdelen.

Ik zoek?
Jullie advies wat ik het beste doe met de 2 desktops. Einddoel is een game pc (Assetto Corsa - DayZ) die de komende paar jaar enkel een nieuwe videokaart vereist en een desktop voor dagelijks gebruik die wat jaren meegaat zonder upgrades.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Eerste dekstop
productreview: NZXT H440 Zwart review door Pwas
pricewatch: Crucial MX100 256GB
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) Boxed (2DEHANDS)
pricewatch: MSI GeForce GTX 760 4GB Gaming (2DEHANDS)
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
pricewatch: MSI 970A-G46 (2DEHANDS)

Tijdens het spelen van Assetto Corsa verpeste mijn CPU het, Zwaardere CPU doet het moederbord niet zo goed mee vandaar was er normaal beslist dankzij advies hier het moederbord en CPU te vervangen naar:
pricewatch: Gigabyte H97 G1.Sniper H6
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed

I.p.v. dat te doen heb ik mij voor een vriendenprijs het volgende kunnen kopen:
pricewatch: Cooler Master HAF932 Advanced
pricewatch: Asus Sabertooth X79
pricewatch: Intel Core i7 3930K Boxed
pricewatch: Asus EAH6990/3DI4S/4GD5
pricewatch: Corsair Hydro Series H100
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M4A1600C9
pricewatch: OCZ Agility 3 240GB
pricewatch: Corsair HX1050
Met nog een blu-ray brander en dvd-brander en 2 extra USB 3.0 poorten vooraan.
Nooit overclocked geweest.

Zit nu eventjes met tijdtekort.
Moest er iemand al input kunnen geven wat jullie zouden doen met deze 2 setup's altijd welkom _/-\o_
2de desktop is er onverwachts bij gekomen vandaar ik zelf nog niet goed weet hoe en wat er gaat gebeuren.
Alles is welkom van advies vervangen van onderdelen toe en desnoods extra onderdelen verkopen...

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
Je zou de ssd van pc 1 naar pc2. En dan pc 1 verkopen. Dat geld in een r9 290 dan wel gtx 970 stoppen.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:41
2e desktop is overall beter, ik zou de SSD en eventueel de kast (persoonlijke keuze natuurlijk) van pc 1 wel houden. Moederbord, processor, geheugen en voeding uit pc 2 houden. Alle resterende onderdelen verkopen en daar een mooie grafische kaart voor halen.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

Je tweede systeem is een mooi systeem, waar je nog tijden mee vooruit kunt, op twee dingetjes na:

-De SSD in systeem 1 is beter. Sneller, betrouwbaarder en nieuwer. Zoals Loki voorstelt zou ik inderdaad de SSD uit je oude systeem in de nieuwe zetten, en als je genoeg hebt aan 1 SSD de OCZ verkopen.

-De videokaart is op dit moment een toffe kaart, maar je gaat meer performance (en een langere levensduur) halen uit een R9 290 of GTX 970. Die eerste is iets goedkoper, de tweede iets zuiniger, maar beide zijn goede kaarten. Let er bij de R9 290 op dat je er eentje haalt met een goede aftermarket koeler, zoals die van Gigabyte of Sapphire.

Als je de onderdelen van systeem 1 verkoopt, kun je genoeg budget vrijmaken om een van die videokaarten te kopen. Je zult dan de komende jaren helemaal prima zitten qua games, wat je dan hebt staan is een beest van een PC :)

Ik zou eventueel wel overwegen om de PC die overblijft in onderdelen te verkopen. Je processor is inmiddels best wel antiek, maar je videokaart/geheugen/SSD zijn nog best courant. Ik vermoed dan ook dat je m sneller verkocht krijgt als je m in stukjes verkoopt, en er een nettere prijs aan overhoudt :) Kost wat meer moeite, maar dat lijkt me in dit geval de moeite waard.

• Lagoyaz
Heb het voor mezelf heel moeilijk gemaakt xP
Gelukkig hier terug wat hulp van jullie :D thx!

Iets wat mij wel beetje stoort is het stroomverbruik momenteel 1050w :o waardoor ik twijfel de eerste desktop te houden.

@Loki504
SSD's wisselen lijkt na jullie comment's duidelijk een must :D

@MvdPM
Als ik het moederbord en cpu ga houden zou ik bij de behuizing van desktop 2 blijven vanwege meer airflow. Jammer genoeg komt dit niet overeen met mijn persoonlijke keuze...
Voeding is wat mij tegenhoud, is meer dan het dubbele dan mijn nieuwe pricewatch: Seasonic G-series 450 watt .
wat mijn gerichte verbruik in het begin was.

@Sorbo

Als ik de videokaart vervang door GTX970 zou ik mijn voeding hopelijk door een heel wat lagere vervangen?

Ergens het gevoel dat de 2de desktop helemaal overkill is voor mij.
Zou graag gewerkt hebben met mijn pricewatch: Seasonic G-series 450 watt PSU maar zal onmogelijk zijn met dit moederbord en CPU lijkt mij.

Ga hier nog eventjes met bezig zijn voor ik iets beslis want is moeilijke keuze.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:38
Een voeding van 1050w betekent niet dat je dat gebruikt. ;-)

• Lagoyaz
MoiZie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:30:
Een voeding van 1050w betekent niet dat je dat gebruikt. ;-)
Damn Thanks eventjes volledig uit het zicht verloren dat een voeding maar zoveel geeft als nodig is xP
Ga eens opzoeken hoeveel het verbruik ong zo zijn voor mobo, cpu en GTX970.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:41
Hey,

Wat hierboven al wordt gezegd inderdaad, dat de voeding maximaal 1050w kan leveren betekent niet dat hij dit ook constant uit de muur trekt ;). Desalniettemin is de voeding wel wat overkill op het moment dat je 1 grafische kaart gaat gebruiken ;).

Op het moment dat je je voeding echt te overkill vind, zou ik net als de grafische kaart gewoon beide voedingen te koop zetten en hier een nieuwe voeding naar je wensen voor terugkopen :), ik vraag me namelijk af of je veel ruimte overhoud op de Seasonic met een i7 3930K i.c.m. een high-end grafische kaart.
Persoonlijk zou ik denk ik in eerste instantie de corsair hx1050 houden, hij is wellicht wat overkill, maar je hoeft je er ook geen zorgen over te maken. Hier kun je eventueel CF 290(x) of SLI GTX970 op draaien.

Daarnaast kun je in de H440 prima high-end systemen plaatsen, dus als die kast je voorkeur heeft gewoon lekker doen (kijk maar eens wat voor systemen er gebouwd worden in de h440 in 'het show je Build! Topic'.
Zeker met je waterkoelingssetje hoef je je geen zorgen te maken over airflow/temperaturen. De HAF zal inderdaad beter koelen, maar dit is geen verschil van dag en nacht. De H440 zal naar alle waarschijnlijkheid wel een stuk stiller zijn.

Een mooi lijstje zou dan worden:
- NZXT H440
- Corsair HX1050
- i7-3930K
- Corsair H100
- Asus Sabertooth X79
- Vengeance 16GB
- Crucial MX100 256gb
- R9 290(x)/GTX970

Dan heb je een erg mooi systeem hoor _/-\o_

• Lagoyaz
Ben is aan het opzoeken hoeveel het verbruik ong zou zijn uit interesse.
http://www.guru3d.com/art...rtooth-x79-review,10.html
238w met de zwaarste CPU zonder overclock onder load met GTX580
die volgens http://www.bit-tech.net/h...-geforce-gtx-580-review/8 363w verbruikt onder load.
GTX970 verbuikt max 180w met een OC editie.
HD van 2 TB +10
SSD + 10
2x BR-W +20

Geen idee of ik het juist uitreken maar ik schat op een 550w max verbruik?
Zou ik kunnen met leven als ik juist ben :)

Voorkeur gaat wel naar Nvidea enkel vanwege het stroomverbruik van AMD videokaarten.
Pagina: 1